Håller väl med Alkibiades på det stora hela.
Vill dock påpeka att jag ändå håller Johansen och Övrebust som de två starkaste norskorna, de har varsin seger på distansen denna vinter och är bästa norskor generellt på distanslopp. Tycker inte de andra norskorna bör vara så starka faktiskt, lägg märke till att Julie Berg fick stryk av de andra svenska tjejerna när hon tävlade i Bruksvallarna. Visserligen var hon närmare Moa Olsson i fristilen (utklassad i klassiskt) men har för mig att Moa var rejält missnöjd med det loppet. Kan ju iofs varit en dålig helg av Berg också. Tycker ändå inte Olsson och Ribom ska vara chanslösa på topp10, Olsson var strax utanför redan för två år sedan och är tillbaka i bättre skick nu än förra säsongen. Ribom var 7:a i fristilsintervallen förra året. Till det kommer att tyskorna alltså bara är två stycken (Rydzek måste väl blivit sjuk, och var är Sauerbrey?), och ryskorna känns om något svagare än förra året. Chamiot Maitral var långt efter Ribom ifjol och fick också stryk av Hagström i Ungdoms-OS.
Så jag antar att jag denna gång för ovanlighetens skull får vara mer optimistisk än Alkibiades