2017-01-31, 22:45
Medlem
Genom att blanda in politik så vänder de sig mot 20-30% av deras kunder.

Tror de snarare blir av med kunder med det upplägget.

Det är som ryanairs chef som gör lustiga utspel ibland för gratis reklam, men inte ens han skulle blanda in politik i affärsmodellen.
Citera
2017-01-31, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Förstår verkligen inte vad som driver alla dessa företag till att reta upp åtminstone hälften av sina kunder.

Just det där fattar inte jag heller. Hur kan det rimma med deras egna intressen att medvetet (det måste vara medvetet om man inte levt i en bubbla) reta upp en stor del av sina kunder och andra potentiella kunder. Hur kan det gynna företagets affärer? Hajar nada.
Citera
2017-01-31, 23:06
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx

Det är som ryanairs chef som gör lustiga utspel ibland för gratis reklam, men inte ens han skulle blanda in politik i affärsmodellen.

Det kan ju fungera som en dold marknadsundersökning.
Hur många kommer på riktigt att inte rösta på 7-klövern? Måste vi ändra nåt? OSV....
Citera
2017-01-31, 23:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Festligt sammanträffande, vi är nog ingen större skara i Sverige som är begåvade med dessa kort

Du har nog rätt om initial effekt även om jag tror att den inte blir så brutal. Skulle så gärna velat sitta med och lyssna när de drog upp strategin. Den känns faktiskt en smula darrig, samtidigt så är Comviq ett så pass stort varumärke att jag tror de räknar hem detta, om inte annat så i långa loppet. Jag retar mig en del på att den känns respektlös mot vad allt som kommunikation står för. Om nu Audi gjorde sin Kakan med vilje så var det i vart fall betydligt mer diskret paketerat. Hoppsan liksom, ungefär som Åhlens och Lucian.

Tror de allra flesta marknadsförare i vart fall snuddat vid tanken på att göra en Kakan eller Åhlens, också ramlar detta ut. Suck. Går vi mot en utveckling där den som hörs mest vinner över det smarta budskapet?

De som sitter och skriver här och på liknande ställen att de ska bränna upp sitt Comviq-abonnemang är trots allt i minoritet, och tittar man på en gammal sanning om hur många budskap vi matas med/dag så är det ju frågan om vad man egentligen minns. Hoppas det inte blir den som skrek högst.

Se ovan.

Med ett börsvärde på närmare 39 miljarder så ska det nog mer till än att fårskocken på avanza sitter och bräker De virrpannorna har väl som möjlig agenda att tanka någon tioöring billigare.

Edit. Minoritet, inte majoritet
Vad är det du säger? Att Comviq får fler kunder genom att vara PK? Åhlenskampanjen var ju lyckad för att några nassar(eller var det troll?) blev skogstokiga på en liten oskyldig negerpojke. Kakans polishat och Zara Larssons manshat går nog inte hem hos en del kunder. Det blir liksom lite svårare att hävda offerstatus. Och de som det går hem hos har inte mycket pengar.
Citera
2017-02-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Du har fel, denna kampanj är startad av en refugees welcome-aktivist och knappast i syfte att tjäna pengar till Comviq utan enbart för att sprida vänsterpropaganda. Självklart har ledningen för Comviq godkänt upplägget för kampanjen men knappast för att de trodde att den skulle få extremt stor publicitet utan för att de inte kände till vilka extremister som ingick i den.

Självfallet kommer detta generera stor skada för Comviq, jag kan lova att hundratals redan sagt upp sina abonnemang och det lär knappast tillkomma några nya pga kampanjen.

Money talks och jag skulle bli mkt förvånad om inte kampanjen avslutas redan imorgon med en stor pudel.

Detta. Imorgon är det garanterat slut med den här idiotiska kampanjen.
Citera
2017-02-01, 00:46
Medlem
Europes avatar
Jag har nu varit ett halvt dygn borta från händelserna. Jag får väl läsa igenom tråden, men undrar om någon redan nu kan svara på:

1. Har Comviq offentligt gjort något slags uttalande angående skitstormen? Eller den tänkta kampanjen? Har de besvarat de arga inläggen på t.ex. sin fejansida och twitter, eller är det fortfarande bara intetsägande standardmodellssvar från någon vanlig, stackars anställd inom företaget?

2. Har svensk ljugmedia rapporterat om skitstormen? Det brukar ju räcka med att ett par vänsterpolitruker på Twitter postar ett par fördömande inlägg för att t.ex. SVT rapporterar om att det har "stormat", "väckt reaktioner" m.m. kring något i sociala medier. Här handlar det om hundratals eller tusentals gånger fler människor. Jag hittade inget med en snabb googling.
Senast redigerad av Europe 2017-02-01 kl. 00:48.
Citera
2017-02-01, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Först Audi och sedan detta, vad f-n är det med Svenska företag egentligen ?

AUDI - ett svenskt företag??
Citera
2017-02-01, 01:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Om jag verkligen hade ansträngt mig skulle jag knappast ha lyckats få ihop ett sådant skräckkabinett av osympatiska personer från olika B-kändisgenrer. Schulman, Kakan, Zara Larsson och så en professionell misshandlare till "idrottsstjärna" på det ... Starkt jobbat, Comviq! Jag är glad att jag inte är kund hos dem, för nu slipper jag strulet att byta leverantör.
Citera
2017-02-01, 02:18
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
AUDI - ett svenskt företag??

Även om Audi må vara tyskt var det Audi Sverige som anlitade Kakan - inte det tyska moderskeppet.
Citera
2017-02-01, 04:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx

Jag undrar om det inte är avsevärt större andel av deras kunder. Det är 20-30% som skulle idag rösta på SD, men andelen av befolkningen som äcklas av sådana som Kakan och andra PK-rasister, PK-sexister och vänsterextremister är bra mycket större än så. Som jämförelse representeras dessa extremister politiskt i första hand av V, MP och FI, partier som i dagens opinionsmätningar lyckas samla högst 15% av väljarkåren. Utöver det finns det väl en del likasinnade i övriga partierna, kanske speciellt S och C.

Jag vet inte den exakta sammansättningen av Comviqs/Tele2:s kundkrets, men en del av de extremister de har anlitat har systematiskt spytt hat och galla över män, vita människor, hela yrkesgrupper o.s.v. Jag kan inte annat än anta att de utgör en rätt betydande del av kundregistret. Sedan är en liten del av dessa PK-masochister, en stor andel är allmänt inte insatta i/är ointresserade av det hela, medan det förvisso lär vara en minoritet som är störtförbannade. Dock bör det nämnas att uppenbarligen väcker hela kampanjen ilska även hos en del som inte tillhör de grupper som extremisterna brukar spy galla över. Det räcker ju redan med att man anser att det är sjukt att extremister ska bedriva folkuppfostran, för att nu inte tala om att ett privat företag överhuvudtaget börjar med politisk och propagandistisk verksamhet. Av alla de som nu är förbannade lär en del trots allt aldrig säga upp sina avtal. Men jag kan inte heller föreställa mig att jag är den enda kunden i Sverige som hädanefter kommer att till 100% bojkotta Tele2 och Comviq. Svaret på det lär vi väl få inom sin tid, då många som har en bindningstid lär vänta tills den är slut innan de säger upp abonnemanget och det lär ju ta ännu längre tid för att eventuellt märka av att folk väljer bort Tele2/Comviq när de tecknar nya abonnemang.

Märkligt många i den här tråden har framfört tesen om att "all reklam är bra reklam". Men när jag har hört det framföras under mitt liv, så har det i första hand gällt innan det fanns sociala medier och enda sättet att sprida vetskapen om ens existens var att gammelmedia valde att skriva om en. Men inte ens då gällde "bad news" något som eventuellt hotade att skada ens trovärdighet eller skadade ens goodwill inför de som var potentiella kunder/anhängare. När Keith Richards från Rolling Stones ofta hävdade att de på 1960-talet körde efter devisen "bad news are good news", så innefattade det definitivt inte att det t.ex. vore bra om man blev omskriven för att man föraktar och hatar sina fans. Jag tror nog de flesta är tillräckligt normalt funtade för att inse den begränsningen. Och det var ju fansen som var "kunderna", inte etablissemanget eller pressen som kunde sprida "bad news" om Stones och vars åsikter därför inte heller var lika relevanta.

Ännu mer irrelevant känns den tesen av den enkla anledningen att hela den här skitstormen har, så vitt jag kan se, inte alls blivit omskriven i mainstreammedia. Hela uppmärksamheten består ju av privatpersoner som trashar Comviq för deras beslut, samt ett halvt dygn senare började så klart även #jagärhär-politruker dyka upp. Jag kan inte ens riktigt se poängen med dessa tillskyndande PK-politruker. Rimligtvis är det väl högst till hjälp för Comviq om de även börjar skaffa abonnemang och köpa nya tjänster från Comviq för att ersätta de som går förlorade? Trots allt går det väl inte att driva ett företag med vinst genom ryggdunk på nätet? Man måste väl ändå lyckas sälja sina produkter och/eller tjänster? PK-sekteristerna är dessutom kända för att snacka mycket, men sällan faktiskt agera utifrån det de säger. Ungefär som med en halv miljon PK-stockholmare som angav sig vara beredda att utan ersättning ta emot nyanlända i sina hem, men när det väl blev dags, så var endast 70 hushåll beredda att göra det mot betalning.

Jag har åtminstone själv aldrig varit med om att ett företag skulle marknadsföra sig genom att finansiera personer som ständigt uttrycker ett extremt hat mot en stor andel av företagets kunder. Jag är även rätt säker på att det beror på att företag normalt inte alls ser det som en bra marknadsstrategi, oavsett hur mycket uppmärksamhet det skulle väcka.

Nåja, vi får väl se om Tele2 och Comviq ökar eller minskar antalet kunder det närmaste året.
Citera
2017-02-01, 05:43
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surban81
Kakan är en riktig affärskvinna som tjänar grova pengar på sina åtagande, så dum är hon inte.
Sedan skadar det inte att hon är sexigt mullig. Skulle inte backa för att köra in min falukorvsizeade
stake där inte.

Hon är ju flata OCH manshatare.
Citera
2017-02-01, 05:50
Medlem
Europes avatar
Till det jag skrev i senaste inlägget: jag har vagt för mig att Tele2/Comviq tog bort bindningstiderna? Åtminstone om man inte skaffar mobiltelefon genom dem? I så fall kanske kundtappet sker snabbare, i den mån det nu sker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in