2017-01-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Såg detta program på svtplay. Kände ett stort medlidande till JM:s barn och övriga släktingar. Frågan blir svårare med besök på anstalt av anhöriga om JM blir dömd för alla mord och mordförsök. Ja, när både offer och förövare tillhör den närmsta kretsen i familjen. Vilken tragisk och sorgesam historia detta är.
Fångarnas barn
http://www.svtplay.se/video/6759307/fangarnas-barn/fangarnas-barn-avsnitt-1

Ja, men hon ska väl i allafall stå till svars för det hon gjort om nu är skyldig. Det skulle väl se konstigt ut i ett rättssamhälle om någon slipper straff bara för att man har minderåriga barn. Nej, nu är du ute och cyklar.
Citera
2017-01-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Såg detta program på svtplay. Kände ett stort medlidande till JM:s barn och övriga släktingar. Frågan blir svårare med besök på anstalt av anhöriga om JM blir dömd för alla mord och mordförsök. Ja, när både offer och förövare tillhör den närmsta kretsen i familjen. Vilken tragisk och sorgesam historia detta är.
Fångarnas barn
http://www.svtplay.se/video/6759307/fangarnas-barn/fangarnas-barn-avsnitt-1

Ja den är hemsk men om JM är skyldig ska hon ha livstid. Barnen måste få allt stöd som kan ges, bla måste de separeras från sin mor.
Citera
2017-01-28, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja den är hemsk men om JM är skyldig ska hon ha livstid. Barnen måste få allt stöd som kan ges, bla måste de separeras från sin mor.

socialtjänsterna i sverige bör separeras från social sekreterare som johanna möller!
kolla in vad den kärringen har ställt till med å hur hon länge hon har kunnat lura hennes omgivning bara för att hon har en titel!

livstid för johanna möller!!!
Citera
2017-01-28, 10:36
Medlem
rotesaus avatar
Lägger in följande som en parallell, det är egentligen OT.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/det-ar-polisanmalt-och-vi-kapar-tillbaka/
Citat:
Den mordmisstänkta Eskilstunakvinnans advokat Amanda Hikes har också reagerat på bolagsändringen i hennes klients företag medan hon sitter häktad och säger:

Det är skrämmande att det är så lätt att ändra uppgifter på Bolagsverket.

Att hennes klient skulle ha försöka avyttra bolaget bakom ryggen på sin ex-kollega, förnekas bestämt. Det råder heller ingen tvist mellan de två kvinnorna om det gemensamma bolaget, enligt Amanda Hikes. Tvärtom.

Citat:
22-åring försökte kapa bunkerläkarens bolag
http://www.expressen.se/nyheter/22-aring-forsokte-kapa-bunkerlakarens-bolag/
Citat:
Den 22-årige mannen försökte kapa den mordmisstänkta 41-åriga Arbogakvinnans bolag.

Nu misstänks han även ha försökt ta över den dömde bunkerläkaren Martin Trenneborgs bolag.
Citera
2017-01-28, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lägger in följande som en parallell, det är egentligen OT.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/det-ar-polisanmalt-och-vi-kapar-tillbaka/

http://www.expressen.se/nyheter/22-aring-forsokte-kapa-bunkerlakarens-bolag/

Vlt har ju redan skrivit om detta, "på sitt vis" visserligen men artikeln låstes vilket dom verkar
satt i rutin med när dom inte riktigt har på fötterna men rubriken kunde man se och den löd:

"Sommarstugemordet: 42-åringen sålde företag – utan att kompanjonen visste det."

Sen återgav ju nån vänlig skribent texten så gott som i sin helhet och där framgick ju,
"i det finstilta" att JM:s kompanjon tog strid via sin advokat Peter Eklund att dom gemensamt, kompanjonen och JM, skulle återinträda i styrelsen.

Med den texten tillhanda behövde man inte tänka till alltför kraftigt för att inse att vlt
än en gång valt att rikta sin artikel ganska friskt. Inga andra tidningar hakade heller
på "scoopet" denna gång som resterande tidningar gjorde förra gången vlt "levererade stort"
om det nya brottet "förgiftning" som JM nu var anklagad för. Den gången ryckte Amanda
Hikes rycka ut och dementerade och var tidning fick göra en pudel pga av vlt:s skitsnack.

Att Amanda Hikes har annat att göra än att sitta och dementera felaktiga nyheter levererade
av vlt kan jag förstå så tur är väl att Peter Eklund och Mari Schaub har lite mer tid över och
faktiskt kan återge en bättre bild än vad vlt lyckas med. Kanske det kommer en dag Amanda
har lite mer tid över för vlt som pumpar felaktiga nyheter i tid och otid om hennes klient.

Dock kul att läsa din länk om att vlt:s källa denna gång är en flertalet gånger polisanmäld
lustigkurre som ägnar sig åt att kapa, förfalska, begå bedrägeri på bedrägeri på diverse
företag samt att killen redan är under luppen gällande olovlig körning och rattfylla.

Skall bli kul att se om vlt kommer rapportera om "sin källa" i framtiden .....
Senast redigerad av LKVN 2017-01-28 kl. 14:18.
Citera
2017-01-28, 20:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vlt har ju redan skrivit om detta, "på sitt vis" visserligen men artikeln låstes vilket dom verkar
satt i rutin med när dom inte riktigt har på fötterna men rubriken kunde man se och den löd:

"Sommarstugemordet: 42-åringen sålde företag – utan att kompanjonen visste det."

Sen återgav ju nån vänlig skribent texten så gott som i sin helhet och där framgick ju,
"i det finstilta" att JM:s kompanjon tog strid via sin advokat Peter Eklund att dom gemensamt, kompanjonen och JM, skulle återinträda i styrelsen.

Med den texten tillhanda behövde man inte tänka till alltför kraftigt för att inse att vlt
än en gång valt att rikta sin artikel ganska friskt. Inga andra tidningar hakade heller
på "scoopet" denna gång som resterande tidningar gjorde förra gången vlt "levererade stort"
om det nya brottet "förgiftning" som JM nu var anklagad för. Den gången ryckte Amanda
Hikes rycka ut och dementerade och var tidning fick göra en pudel pga av vlt:s skitsnack.

Att Amanda Hikes har annat att göra än att sitta och dementera felaktiga nyheter levererade
av vlt kan jag förstå så tur är väl att Peter Eklund och Mari Schaub har lite mer tid över och
faktiskt kan återge en bättre bild än vad vlt lyckas med. Kanske det kommer en dag Amanda
har lite mer tid över för vlt som pumpar felaktiga nyheter i tid och otid om hennes klient.

Dock kul att läsa din länk om att vlt:s källa denna gång är en flertalet gånger polisanmäld
lustigkurre som ägnar sig åt att kapa, förfalska, begå bedrägeri på bedrägeri på diverse
företag samt att killen redan är under luppen gällande olovlig körning och rattfylla.

Skall bli kul att se om vlt kommer rapportera om "sin källa" i framtiden .....

Jag vet faktiskt inte vad som är mest pinsamt här. Att VLT med skygglappar på jagar skiten ur Johanna Möller, att Flashback var källan för upptäckt av den lille bolagstjuven, eller att denne lille bolagstjuv ens får för sig att kapa bolag ungefär som om en inbrottstjuv skulle lämnar sitt visitkort.
(Han kommer torska hårt btw)

Djupt inom mig själv känner jag stark önskan att detta vårt samhälle tar sig i kragen snart.
Citera
2017-01-31, 18:50
Medlem
lasternassummas avatar
ekuriren.se har vad som IMO förefaller vara en balanserad beskrivning av bolagskapningarna:

41-åringen och Bunkerläkaren utsatta för bolagskapning

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/41-aringen-och-bunkerlakaren-utsatta-for-bolagskapning/

Ekuriren påminner också om att "41-åringen" JM nu är 42.

I artikeln uppges också att JMs tidigare kollega Lott* Isb*rg (a,e), sade upp bekantskapen med JM efter att "två flyktingpojkar berättat i Eskilstuna-Kuriren att de utnyttjats sexuellt av Eskilstunakvinnan".

Fram till bolagskapningen var dock, som jag uppfattat det, båda styrelseledamöter i Pangelius (ibland Pangea).

Här får man intrycket att relationen mellan JM och pappa Göran successivt försämrades under året innan Göran mördades, men att sexet som JM hade med de 15 och 16-åriga flyktingpojkarna gjorde att kontakten mellan far och dotter bröts helt någon månad innan pappa Göran mördades.

Därför bröt pappan med 41-åringen
http://www.bblat.se/vastmanland/arboga/darfor-brot-pappan-med-41-aringen-1

Citera
2017-01-31, 19:00
Medlem
Ser fram emot FUP...ska det väckas åtal snart?
Citera
2017-01-31, 20:10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Ser fram emot FUP...ska det väckas åtal snart?

Några veckor ännu om den här prognosen håller:

http://www.vlt.se/blaljus/brott/ett-atal-ar-bara-nagra-veckor-bort-de-misstankta-ska-lasa-in-sig

Citera
2017-01-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några veckor ännu om den här prognosen håller:

http://www.vlt.se/blaljus/brott/ett-atal-ar-bara-nagra-veckor-bort-de-misstankta-ska-lasa-in-sig

Ja, det skall verkligen bli spännande att se vad åklagaren har att lägga fram. Det kommer ju att framgå med all tydlighet så fort fupen släpps.

Jag håller fast vid att, några bevis finns ej. Möjligtvis en indiciekedja och ett erkännande från afghanen. Frågan är vad ett sådant ev. erkännande har för tyngd. Mycket har det spekulerats i tråden, kul att se vem som varit träffsäker!
Citera
2017-01-31, 20:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ja, det skall verkligen bli spännande att se vad åklagaren har att lägga fram. Det kommer ju att framgå med all tydlighet så fort fupen släpps.

Jag håller fast vid att, några bevis finns ej. Möjligtvis en indiciekedja och ett erkännande från afghanen. Frågan är vad ett sådant ev. erkännande har för tyngd. Mycket har det spekulerats i tråden, kul att se vem som varit träffsäker!

Det är ju ett tag sedan, men vid häktningen för ett halvt år sedan fick jag intrycket att afghanske pojkvännen, "18-åringen" kunde bindas till brottsplatsen.
Det kunde troligen JM också, med skillnaden att hon varit där tidigare.

Det vore IMO exceptionellt om 6 månaders arbete av ca 20-25 utredare och ett antal olika tester som utförts av NFC inte gett någonting.

Vi får se, men jag gissar att det finns betydligt mer nu än vad som fanns vid häktningen.

Citera
2017-01-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är ju ett tag sedan, men vid häktningen för ett halvt år sedan fick jag intrycket att afghanske pojkvännen, "18-åringen" kunde bindas till brottsplatsen.
Det kunde troligen JM också, med skillnaden att hon varit där tidigare.

Det vore IMO exceptionellt om 6 månaders arbete av ca 20-25 utredare och ett antal olika tester som utförts av NFC inte gett någonting.

Vi får se, men jag gissar att det finns betydligt mer nu än vad som fanns vid häktningen.

Jag antar, som jag tidigare skrivit, (låångt tillbaka) att de kunnat säga, kanske (troligt?) sanningsändligt, "vi har varit där ett flertal gånger, vi har även haft sex där". Blodspår tror jag knappast på för det hade de fixat vid första anhållandet.

Ja, jävlar vilket fall detta är, det är enormt! Dessutom med många bottnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in