Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Det har gjorts tidigare i tråden, t.ex. här:
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
En bild av JM som mor kan man få genom att läsa domen mot dottern Julia.
Där skrivs en hel del om brister i föräldraskap. Mål nr: B 1000-14, 2014-09-16.
I domen framgår också att det
kan vara så att Julia dömdes för ett större innehav som kan ha varit JMs.
När JM anklagades för att ha tvingat sig till sex med pojkar som hon träffat via sina hem för ensamkommande skyllde hon först ifrån sig och anklagade en kollega för att "ligga" bakom sexet. Jag tror att det var en av JMs tatueringar som avslöjade den lögnen.
–
Tack för gedigen sammanfattning - även från tråden som började med "sexfilmen" när flyktingpojkarna gick till Kuriren. Kan inte låta bli att tänka att om pojkarna hade tagits på allvar, så kanske föräldrarna varit oskadda.
På något sätt känns det som att hela den här härvan hade kunnat förhindrats om Polisen hade gjort rätt arbete med gedigna förundersökningar när Johannas make mystiskt drunknade och när flyktingpojkarna anmälde Johanna såväl till socialen som Polisen, innan de gick till tidningen.
Jag funderar på om Johannas hjärna har förstörts av tabletter eller om det är något genetiskt. Tydligt är ju iaf att hon tycks sakna samvete och tar till lögner utan att blinka.
Jag har väldigt svårt att tro att Johanna skulle klara sig ifrån en fällande dom. Vilket otroligt stoff till filmer och berättelser. Om bilden av henne stämmer, så lär hon njuta av allt fokus - oavsett att det är helt horribla saker som hänt. Hon lär nog försöka slå mynt av sin del i historien när hon blivit dömd. Stackars närstående....