2017-01-31, 14:59
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Comviq kör försvaret att dom inte står bakom alla uttalanden dessa personer gjort.

Men det fungerar inte riktigt så. De personer som dom valt ut att bli ambassadörer kommer i folks ögon representera Comviq.
Med all rätt dessutom, Comviq har "valt" personer, dom avlönar dom och dom förväntar sig avkastning för att använda deras namn/mediabild/kändisskap.

Därför blir dom också direkt nersmetade av Kakans status.
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2017-01-31 kl. 15:01.
Citera
2017-01-31, 14:59
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
EXAKT DETSAMMA SA DE TILL MIG OCKSÅ NÄR JAG SA UPP MITT TELE2-ABONNEMANG!
Antar att de i kundtjänsten har fått lite instruktioner i hur de ska bemöta det.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Kinnevik? Tyckte mig läsa det innan. Tele2 och zalando tillhör kinnevik iaf.
Kinnevik äger 30 % av Tele2 men Comviq är inte ett separat innehav. Så frågan kvarstår vem som äger varumärket Comviq om inte Tele2?
Citera
2017-01-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tidigare i tråden nämndes Jan Stenbeck och hans tanke om "att all reklam är bra reklam".
Men på hans tid var det väl inte så vanligt med skitstormar.

Hur som helst kanske Comviq kunde gräva upp Stenbecks lik och sätta in det
som reklamansvarig på företaget. Kan ju inte bli sämre än nu i alla fall.

Instämmer till 5967 procent med dig!

Om inte Comviq har lärt sig utav "Audi-reklamen" så visar det sig att Comviq styrs av nollor!
Citera
Medlem
8xxSeriess avatar
Skulle inte förvåna mig om de stänger kommentarsfunktionen på sin FB sida snart. Vilket hade varit oerhört komiskt med tanke på vilka "uttrycksfriheter" de vill påskina.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2017-01-31, 15:01
Bannlyst
Tele2comviq, fan håller ni på med? Jag som planerat att säga upp mitt nuvarande abonnemang idag för att gå över till er. Och så kommer detta som ett brev på posten.
Citera
2017-01-31, 15:04
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vem menar du hade passat den profilen för detta företags reklam?

Mja vad sägs om människor med väldigt olika åsikter som visar att man kan ha meningsfulla utbyten med varandra ändå och att alla innerst inne är ungefär likadana oavsett politisk åsikt och förtjänar samma grundläggande medmänskliga respekt.
Citera
2017-01-31, 15:07
Medlem
Libertarismuss avatar
För mig spelar det ingen större roll att Kakan Hermansson får dessa uppdrag, även om jag såklart inte gillar hennes åsikter och vänsterpropaganda. Så jag tänker inte anstränga mig och kontakta Comviq för att klaga. Men jag kan gärna putta på marknadens osynliga hand och av principskäl inte göra affärer med Comviq i framtiden.
Citera
2017-01-31, 15:07
Medlem
UT64s avatar
Om ni har synpunkter på Comviq så gå till https://www.comviq.se/

Scrolla ängst ner, och till höger på sidan finns en glödlampa att klicka på. Då får man upp
ett fönster där man kan betygsätta sidan samt lämna kommentarer.
Citera
2017-01-31, 15:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, det är en skitstorm som heter duga.

Jag vet inte vad som pågår inom ledningen, då hela kampanjen är helt sjuk och borde även framstå som sjuk för normala folk som tänker driva ett företag i vinstintresse. Men jag undrar om inte någon i ledande ställning inom företaget borde åtminstone göra något slags uttalande. Det enda som har hörts från företagshållet är ett slags meningslöst standardsvar på vissa (relativt få) inlägg från folk på deras Facebooksida. Är det verkligen klokt att bara låtsas som att det regnar?

Jo detta känns som tidigare reklamfolk på söder som fått fria tyglar utan att nu tänka på om detta är bra eller dåligt för Comviq. Tappar de nu bara lite (och det lär de göra med tanke på kommentarerna) så vad ligger det i deras intresse att nu köra en kampanj med henne. Dåligt sätt att driva ett företag med vinstintresse och bland kidsen som nu väljer mellan hallon eller Comviq skiter de väl om det är "modigt" att köra en kampanj med Kakan.
Citera
2017-01-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Telenor kanske? Dom har ungefär samma priser på abonnemang som Comviq/Tele-2.

Det hade kanske gått att acceptera dessa "ambassadörer" om inte den där rejält överviktiga polishataren och den överskattade manshatande sångerskan var med bland dessa ambassadörer men nu är måttet rågat

www.fello.se för min del. Supersupport, bra täckning, ingen bindningstid, alltid fria samtal/SMS/MMS, billiga, särskilt för studerande och pensionärer.
Citera
2017-01-31, 15:12
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Om ni har synpunkter på Comviq så gå till https://www.comviq.se/

Scrolla ängst ner, och till höger på sidan finns en glödlampa att klicka på. Då får man upp
ett fönster där man kan betygsätta sidan samt lämna kommentarer.

Går också att kontakta via info @
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in