Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Fr mig r det ointressant hur hon behandlas, fr hon har dragit p sig detta alldeles p egen hand. Gr man ut och kallar alla mn fr svin och sger att man hatar dem s har de all rtt i vrlden och svara henne med att de hatar henne fr att hon sger sn skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och nr hon sger alla mn, s anser jag att alla mn exakt har rtt att sga vad de tycker om hennes uttalande fr precis alla mn r utpekade av henne.
Sjlv tycker jag att man ju tminstone kan frska uppfra sig bttre n den man tycker uppfr sig svinigt. Hur ska det annars bli ngon ndring p ngonting, om alla bara sitter kvar i sandldan och ropar "Jamen det var ju hon/han som brjade!"? NGON mste ju starta frndringen NGONGNG, fr tusan, istllet fr att bara fortstta p samma, lnlsa stt! (Fast jag medger att det inte r ltt. Verkligen inte.

)
Jag har svrt att frst det dr, att det r ointressant om ngon r ung eller av ngon annan anledning visar sig vara en lite lttare mltavla n normalintelligenta frdigvuxna, fr de fr skylla sig sjlva nr de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att nr man mrker att ngon r svagare, beter man sig frsiktigare mot den personen. "r man stor/stark, mste man vara snll!"
Men hon fr vl ta det som en komplimang d, att folk tydligen ser henne som s stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan g p henne lika hrt som om hon vore en vuxen, van debattr som fru Clinton.