2017-01-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En bra Q&A efter en The Red Pillscreening hr.
Bra snack, och en klockren analys eftert av den gode doktorn.
https://youtu.be/I6hv6J2TSxQ

Anledningen till att Zara Larsson inte gr att plocka bort frn listan r att hon r en offentlig frebild och tjnar miljoner p sitt hat och fr den vidare till andra unga.
Det r drfr hon r farlig. Fr att hon frpestar unga mnniskors hjrnor.
Varfr ska hon ha frikort?
Fr att hon r tjej?

Jag har inte sagt att hon ska ha frikort, bara vad jag tror om varfr hon behandlas som hon gr.

Jag tycker att man ska ta hnsyn till folk ungdom. Det gller bda knen. Dels fr att skinnet p nsan ofta r tunnare p yngre, och dels fr att de inte r frdigvuxna i hjrnan.
Citera
2017-01-30, 11:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har inte sagt att hon ska ha frikort, bara vad jag tror om varfr hon behandlas som hon gr.

Jag tycker att man ska ta hnsyn till folk ungdom. Det gller bda knen. Dels fr att skinnet p nsan ofta r tunnare p yngre, och dels fr att de inte r frdigvuxna i hjrnan.
Fr mig r det ointressant hur hon behandlas, fr hon har dragit p sig detta alldeles p egen hand. Gr man ut och kallar alla mn fr svin och sger att man hatar dem s har de all rtt i vrlden och svara henne med att de hatar henne fr att hon sger sn skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och nr hon sger alla mn, s anser jag att alla mn exakt har rtt att sga vad de tycker om hennes uttalande fr precis alla mn r utpekade av henne.
Citera
2017-01-30, 13:24
Medlem
Citat:
Fr mig r det ointressant hur hon behandlas, fr hon har dragit p sig detta alldeles p egen hand. Gr man ut och kallar alla mn fr svin och sger att man hatar dem s har de all rtt i vrlden och svara henne med att de hatar henne fr att hon sger sn skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och nr hon sger alla mn, s anser jag att alla mn exakt har rtt att sga vad de tycker om hennes uttalande fr precis alla mn r utpekade av henne.

Sjlv tycker jag att man ju tminstone kan frska uppfra sig bttre n den man tycker uppfr sig svinigt. Hur ska det annars bli ngon ndring p ngonting, om alla bara sitter kvar i sandldan och ropar "Jamen det var ju hon/han som brjade!"? NGON mste ju starta frndringen NGONGNG, fr tusan, istllet fr att bara fortstta p samma, lnlsa stt! (Fast jag medger att det inte r ltt. Verkligen inte. )

Jag har svrt att frst det dr, att det r ointressant om ngon r ung eller av ngon annan anledning visar sig vara en lite lttare mltavla n normalintelligenta frdigvuxna, fr de fr skylla sig sjlva nr de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att nr man mrker att ngon r svagare, beter man sig frsiktigare mot den personen. "r man stor/stark, mste man vara snll!"

Men hon fr vl ta det som en komplimang d, att folk tydligen ser henne som s stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan g p henne lika hrt som om hon vore en vuxen, van debattr som fru Clinton.
Citera
2017-01-30, 14:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sjlv tycker jag att man ju tminstone kan frska uppfra sig bttre n den man tycker uppfr sig svinigt. Hur ska det annars bli ngon ndring p ngonting, om alla bara sitter kvar i sandldan och ropar "Jamen det var ju hon/han som brjade!"? NGON mste ju starta frndringen NGONGNG, fr tusan, istllet fr att bara fortstta p samma, lnlsa stt! (Fast jag medger att det inte r ltt. Verkligen inte. )

Jag har svrt att frst det dr, att det r ointressant om ngon r ung eller av ngon annan anledning visar sig vara en lite lttare mltavla n normalintelligenta frdigvuxna, fr de fr skylla sig sjlva nr de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att nr man mrker att ngon r svagare, beter man sig frsiktigare mot den personen. "r man stor/stark, mste man vara snll!"

Men hon fr vl ta det som en komplimang d, att folk tydligen ser henne som s stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan g p henne lika hrt som om hon vore en vuxen, van debattr som fru Clinton.
Hon r en offentlig person som nr miljoner mnniskor och du tycker att jag ska brja?
Vem mrker det d?
Du ser att du tnkte lite fel va?
Citera
2017-01-30, 14:55
Medlem
Citat:
Hon r en offentlig person som nr miljoner mnniskor och du tycker att jag ska brja?
Vem mrker det d?
Du ser att du tnkte lite fel va?

Nej, jag tnkte inte fel. Ogillar man ngot, ska man inte bli likadan/gra likadant sjlv. Det tycker jag r steg nr 1 bde fr eget vlmende och fr frndring i strre format. Beter man sig svinigt sjlv, fr det konsekvensen att nr man skller p exempelvis ZL fr att hon r svinig, s r ens trovrdighet rtt nedsolkad och sliten.

Det r, som kanske bekant, inte ltt att ndra p sig sjlv men trots allt ondligt mycket lttare n att ndra p andra.
Citera
2017-01-30, 14:55
Medlem
Citat:
Fr mig r det inte OK att sga att man hatar en grupp mnniskor, nej. Jag tycker att det visar p ett outvecklat sinne. ZL r ung, och det tror jag innebr att hon behandlas med viss hnsyn vilket jag tycker r rtt. Jag kan faktiskt fr lite om Zara Larsson fr att veta om hon r en bra frebild eller inte generellt.

Jag hoppas p att hat, klhalningar etc pga sikter avtar och att vi lr oss att D I S K U T E R A problem ngon gng (FR HELVETE ) istllet fr att leta syndabockar att hnga. Det r vldigt enkelt att tro att fr man bara tyst p Den/De Dr s slipper vi problemet men det brukar sllan funka s. Vilket vi verkligen, verkligen borde ha lrt oss vid det hr laget men nej, det verkar som om snudd p varje generation mste gra om samma misstag som tidigare.

Det hr handlar inte om att tysta en eller annan individ, det handlar om att se att kejsaren r naken. Det handlar om att inte vara apologetisk mot oacceptabelt beteende enbart fr att det r en i ens eget lag som uppvisar beteendet ifrga.

S lnge s mnga ser p politik och samhllsdebatt som lagsporter dr man bestmmer sig fr ett lag att supporta och sedan tvlar i att vara bsta cheerleadertrupp, s kommer 'diskussioner' inte leda till ngonting.
Citera
2017-01-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det hr handlar inte om att tysta en eller annan individ, det handlar om att se att kejsaren r naken. Det handlar om att inte vara apologetisk mot oacceptabelt beteende enbart fr att det r en i ens eget lag som uppvisar beteendet ifrga.

S lnge s mnga ser p politik och samhllsdebatt som lagsporter dr man bestmmer sig fr ett lag att supporta och sedan tvlar i att vara bsta cheerleadertrupp, s kommer 'diskussioner' inte leda till ngonting.

Jag tycker att det ofta landar dr, tyvrr. Det ska hatas och hotas och skrmmas och hon ska ju bara hlla kften den ckliga lilla horan. (Lika illa nr det drabbar mn, naturligtvis.)

P ngot stt tror jag vl nd p diskussioner, annars skulle jag inte frska sjlv heller. Och det gr jag, emellant i alla fall, nr jag orkar hlla mig seris.
Citera
2017-01-30, 18:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tycker att det ofta landar dr, tyvrr. Det ska hatas och hotas och skrmmas och hon ska ju bara hlla kften den ckliga lilla horan. (Lika illa nr det drabbar mn, naturligtvis.)

P ngot stt tror jag vl nd p diskussioner, annars skulle jag inte frska sjlv heller. Och det gr jag, emellant i alla fall, nr jag orkar hlla mig seris.
Ja, fast sdr behver man vl nd inte uttrycka sig, eller hur?
Man kan sga att det hon gjorde inte var okej p ett avsevrt mycket bttre stt. Kanske till och med p ett stt hon kan ta till sig och vips har vi ftt en bttre vrld.

Att vara tyst och lta skiten pg r det som kncker stret till slut.
Medan folk hller sig med oacceptabelt beteende nr rollen som frebild bjuder ngot helt annat och en unik chans att faktiskt komma med produktiva och positiva budskap.

Jag frstr inte varfr du har snt problem med detta, allvarligt talat.
Citera
2017-01-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ja, fast sdr behver man vl nd inte uttrycka sig, eller hur?
Man kan sga att det hon gjorde inte var okej p ett avsevrt mycket bttre stt. Kanske till och med p ett stt hon kan ta till sig och vips har vi ftt en bttre vrld.

Att vara tyst och lta skiten pg r det som kncker stret till slut.
Medan folk hller sig med oacceptabelt beteende nr rollen som frebild bjuder ngot helt annat och en unik chans att faktiskt komma med produktiva och positiva budskap.

Jag frstr inte varfr du har snt problem med detta, allvarligt talat.

Vad r det jag har problem med? Jag menar inte alls att hon eller andra ska st oemotsagda, om det r vad du tror? Jag r fr fri debatt, annars skulle jag inte sitta hr och skriva klokheter till dig.
Citera
2017-01-30, 20:12
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korruptio
Dax att skapa listan ver Svea rikes farligaste kvinnor. Det r inte nge trams, det finns kvinnor som manipulerar, mrdar, ljuger, torterar och begr allehanda illgrningar. De jag vill se p listan r de som fr mn oskyldigt dmda, som mrdat mn, som r politiskt extrema, eller bara svrt psykiskt strda.

Om ngon vill gra en lista ver mn - vassgo.

1 Maria Sveland, hatare
2 Eva Lundgren, professorn frn helvetet
3 Katarina Wennstam, vldtkt 24/7
4 Unni Drougge, hatare
5 Hanna Hellquist, P3, drev sin pappa till sjlvmord
6 Sanne Lundell, hatare
7 Margareta Winbergh, fd minister
8 Linda Skugge, hatare
9 Ellen Lindhagen, producent av SCUM-manifestet p Turteatern
10 Katrin Zytomierska, hatare
11 Natalia Kazmierska, hatare
12 Isobel Hadley-Kamptz, hatare, vill dda alla Sveriges journalister
13 Anna Ardin
14 Ireen von Wachenfeldt, 'Mn r djur'
15 Angela Beausang, ordfrande ROKS
16 Malin Olsson (m), vice ordfrande ROKS
17 Mian Lodalen
18 Monica Gunne
19 Karin Magnusson
20 Kerstin Weigl
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100

Nr vi har 100 namn kommer omrstning om rangordning!

Vad heter lgnaren som hittade p att hon hade blivit "vldtagen" av Assange?
Citera
2017-01-30, 23:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad r det jag har problem med? Jag menar inte alls att hon eller andra ska st oemotsagda, om det r vad du tror? Jag r fr fri debatt, annars skulle jag inte sitta hr och skriva klokheter till dig.
Jag uppskattar vartenda ett av dem!

Det kanske bara var som det lt, att du frsvarade hennes rtt att sprida ovett ver halva befolkningen som en frprogrammerad papegoja.
Som tur r brjar folk trttna p den enda lt hon kan ocks.
Alla andra lter precis likadant...
Citera
2017-01-31, 10:30
Medlem
Citat:

Tyvrr kommer man ju ingen vart om man snker sig till samma niv och frsker rttfrdiga det, istllet fr att ta the high road. Hat fr att bemta hat, diskriminering fr att bemta diskriminering etc. det funkar inte fr det r lika fel, och det visar att man inte r emot metoderna utan enbart budskapet bakom metoderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in