2017-01-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En bra Q&A efter en The Red Pillscreening här.
Bra snack, och en klockren analys efteråt av den gode doktorn.
https://youtu.be/I6hv6J2TSxQ

Anledningen till att Zara Larsson inte går att plocka bort från listan är att hon är en offentlig förebild och tjänar miljoner på sitt hat och för den vidare till andra unga.
Det är därför hon är farlig. För att hon förpestar unga människors hjärnor.
Varför ska hon ha frikort?
För att hon är tjej?

Jag har inte sagt att hon ska ha frikort, bara vad jag tror om varför hon behandlas som hon gör.

Jag tycker att man ska ta hänsyn till folk ungdom. Det gäller båda könen. Dels för att skinnet på näsan ofta är tunnare på yngre, och dels för att de inte är färdigvuxna i hjärnan.
Citera
2017-01-30, 11:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har inte sagt att hon ska ha frikort, bara vad jag tror om varför hon behandlas som hon gör.

Jag tycker att man ska ta hänsyn till folk ungdom. Det gäller båda könen. Dels för att skinnet på näsan ofta är tunnare på yngre, och dels för att de inte är färdigvuxna i hjärnan.
För mig är det ointressant hur hon behandlas, för hon har dragit på sig detta alldeles på egen hand. Går man ut och kallar alla män för svin och säger att man hatar dem så har de all rätt i världen och svara henne med att de hatar henne för att hon säger sån skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och när hon säger alla män, så anser jag att alla män exakt har rätt att säga vad de tycker om hennes uttalande för precis alla män är utpekade av henne.
Citera
2017-01-30, 13:24
Medlem
Citat:
För mig är det ointressant hur hon behandlas, för hon har dragit på sig detta alldeles på egen hand. Går man ut och kallar alla män för svin och säger att man hatar dem så har de all rätt i världen och svara henne med att de hatar henne för att hon säger sån skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och när hon säger alla män, så anser jag att alla män exakt har rätt att säga vad de tycker om hennes uttalande för precis alla män är utpekade av henne.

Själv tycker jag att man ju åtminstone kan försöka uppföra sig bättre än den man tycker uppför sig svinigt. Hur ska det annars bli någon ändring på någonting, om alla bara sitter kvar i sandlådan och ropar "Jamen det var ju hon/han som började!"? NÅGON måste ju starta förändringen NÅGONGÅNG, för tusan, istället för att bara fortsätta på samma, lönlösa sätt! (Fast jag medger att det inte är lätt. Verkligen inte. )

Jag har svårt att förstå det där, att det är ointressant om någon är ung eller av någon annan anledning visar sig vara en lite lättare måltavla än normalintelligenta färdigvuxna, för de får skylla sig själva när de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att när man märker att någon är svagare, beter man sig försiktigare mot den personen. "Är man stor/stark, måste man vara snäll!"

Men hon får väl ta det som en komplimang då, att folk tydligen ser henne som så stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan gå på henne lika hårt som om hon vore en vuxen, van debattör som fru Clinton.
Citera
2017-01-30, 14:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Själv tycker jag att man ju åtminstone kan försöka uppföra sig bättre än den man tycker uppför sig svinigt. Hur ska det annars bli någon ändring på någonting, om alla bara sitter kvar i sandlådan och ropar "Jamen det var ju hon/han som började!"? NÅGON måste ju starta förändringen NÅGONGÅNG, för tusan, istället för att bara fortsätta på samma, lönlösa sätt! (Fast jag medger att det inte är lätt. Verkligen inte. )

Jag har svårt att förstå det där, att det är ointressant om någon är ung eller av någon annan anledning visar sig vara en lite lättare måltavla än normalintelligenta färdigvuxna, för de får skylla sig själva när de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att när man märker att någon är svagare, beter man sig försiktigare mot den personen. "Är man stor/stark, måste man vara snäll!"

Men hon får väl ta det som en komplimang då, att folk tydligen ser henne som så stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan gå på henne lika hårt som om hon vore en vuxen, van debattör som fru Clinton.
Hon är en offentlig person som når miljoner människor och du tycker att jag ska börja?
Vem märker det då?
Du ser att du tänkte lite fel va?
Citera
2017-01-30, 14:55
Medlem
Citat:
Hon är en offentlig person som når miljoner människor och du tycker att jag ska börja?
Vem märker det då?
Du ser att du tänkte lite fel va?

Nej, jag tänkte inte fel. Ogillar man något, ska man inte bli likadan/göra likadant själv. Det tycker jag är steg nr 1 både för eget välmående och för förändring i större format. Beter man sig svinigt själv, får det konsekvensen att när man skäller på exempelvis ZL för att hon är svinig, så är ens trovärdighet rätt nedsolkad och sliten.

Det är, som kanske bekant, inte lätt att ändra på sig själv men trots allt oändligt mycket lättare än att ändra på andra.
Citera
2017-01-30, 14:55
Medlem
Citat:
För mig är det inte OK att säga att man hatar en grupp människor, nej. Jag tycker att det visar på ett outvecklat sinne. ZL är ung, och det tror jag innebär att hon behandlas med viss hänsyn vilket jag tycker är rätt. Jag kan faktiskt för lite om Zara Larsson för att veta om hon är en bra förebild eller inte generellt.

Jag hoppas på att hat, kölhalningar etc pga åsikter avtar och att vi lär oss att D I S K U T E R A problem någon gång (FÖR HELVETE ) istället för att leta syndabockar att hänga. Det är väldigt enkelt att tro att får man bara tyst på Den/De Där så slipper vi problemet men det brukar sällan funka så. Vilket vi verkligen, verkligen borde ha lärt oss vid det här laget men nej, det verkar som om snudd på varje generation måste göra om samma misstag som tidigare.

Det här handlar inte om att tysta en eller annan individ, det handlar om att se att kejsaren är naken. Det handlar om att inte vara apologetisk mot oacceptabelt beteende enbart för att det är en i ens eget lag som uppvisar beteendet ifråga.

Så länge så många ser på politik och samhällsdebatt som lagsporter där man bestämmer sig för ett lag att supporta och sedan tävlar i att vara bästa cheerleadertrupp, så kommer 'diskussioner' inte leda till någonting.
Citera
2017-01-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det här handlar inte om att tysta en eller annan individ, det handlar om att se att kejsaren är naken. Det handlar om att inte vara apologetisk mot oacceptabelt beteende enbart för att det är en i ens eget lag som uppvisar beteendet ifråga.

Så länge så många ser på politik och samhällsdebatt som lagsporter där man bestämmer sig för ett lag att supporta och sedan tävlar i att vara bästa cheerleadertrupp, så kommer 'diskussioner' inte leda till någonting.

Jag tycker att det ofta landar där, tyvärr. Det ska hatas och hotas och skrämmas och hon ska ju bara hålla käften den äckliga lilla horan. (Lika illa när det drabbar män, naturligtvis.)

På något sätt tror jag väl ändå på diskussioner, annars skulle jag inte försöka själv heller. Och det gör jag, emellanåt i alla fall, när jag orkar hålla mig seriös.
Citera
2017-01-30, 18:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tycker att det ofta landar där, tyvärr. Det ska hatas och hotas och skrämmas och hon ska ju bara hålla käften den äckliga lilla horan. (Lika illa när det drabbar män, naturligtvis.)

På något sätt tror jag väl ändå på diskussioner, annars skulle jag inte försöka själv heller. Och det gör jag, emellanåt i alla fall, när jag orkar hålla mig seriös.
Ja, fast sådär behöver man väl ändå inte uttrycka sig, eller hur?
Man kan säga att det hon gjorde inte var okej på ett avsevärt mycket bättre sätt. Kanske till och med på ett sätt hon kan ta till sig och vips har vi fått en bättre värld.

Att vara tyst och låta skiten pågå är det som knäcker strået till slut.
Medan folk håller sig med oacceptabelt beteende när rollen som förebild bjuder något helt annat och en unik chans att faktiskt komma med produktiva och positiva budskap.

Jag förstår inte varför du har sånt problem med detta, allvarligt talat.
Citera
2017-01-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ja, fast sådär behöver man väl ändå inte uttrycka sig, eller hur?
Man kan säga att det hon gjorde inte var okej på ett avsevärt mycket bättre sätt. Kanske till och med på ett sätt hon kan ta till sig och vips har vi fått en bättre värld.

Att vara tyst och låta skiten pågå är det som knäcker strået till slut.
Medan folk håller sig med oacceptabelt beteende när rollen som förebild bjuder något helt annat och en unik chans att faktiskt komma med produktiva och positiva budskap.

Jag förstår inte varför du har sånt problem med detta, allvarligt talat.

Vad är det jag har problem med? Jag menar inte alls att hon eller andra ska stå oemotsagda, om det är vad du tror? Jag är för fri debatt, annars skulle jag inte sitta här och skriva klokheter till dig.
Citera
2017-01-30, 20:12
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korruptio
Dax att skapa listan över Svea rikes farligaste kvinnor. Det är inte någe trams, det finns kvinnor som manipulerar, mördar, ljuger, torterar och begår allehanda illgärningar. De jag vill se på listan är de som får män oskyldigt dömda, som mördat män, som är politiskt extrema, eller bara svårt psykiskt störda.

Om någon vill göra en lista över män - vassågo.

1 Maria Sveland, hatare
2 Eva Lundgren, professorn från helvetet
3 Katarina Wennstam, våldtäkt 24/7
4 Unni Drougge, hatare
5 Hanna Hellquist, P3, drev sin pappa till självmord
6 Sanne Lundell, hatare
7 Margareta Winbergh, fd minister
8 Linda Skugge, hatare
9 Ellen Lindhagen, producent av SCUM-manifestet på Turteatern
10 Katrin Zytomierska, hatare
11 Natalia Kazmierska, hatare
12 Isobel Hadley-Kamptz, hatare, vill döda alla Sveriges journalister
13 Anna Ardin
14 Ireen von Wachenfeldt, 'Män är djur'
15 Angela Beausang, ordförande ROKS
16 Malin Olsson (m), vice ordförande ROKS
17 Mian Lodalen
18 Monica Gunne
19 Karin Magnusson
20 Kerstin Weigl
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100

När vi har 100 namn kommer omröstning om rangordning!

Vad heter lögnaren som hittade på att hon hade blivit "våldtagen" av Assange?
Citera
2017-01-30, 23:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad är det jag har problem med? Jag menar inte alls att hon eller andra ska stå oemotsagda, om det är vad du tror? Jag är för fri debatt, annars skulle jag inte sitta här och skriva klokheter till dig.
Jag uppskattar vartenda ett av dem!

Det kanske bara var som det lät, att du försvarade hennes rätt att sprida ovett över halva befolkningen som en förprogrammerad papegoja.
Som tur är börjar folk tröttna på den enda låt hon kan också.
Alla andra låter precis likadant...
Citera
2017-01-31, 10:30
Medlem
Citat:

Tyvärr kommer man ju ingen vart om man sänker sig till samma nivå och försöker rättfärdiga det, istället för att ta the high road. Hat för att bemöta hat, diskriminering för att bemöta diskriminering etc. det funkar inte för det är lika fel, och det visar att man inte är emot metoderna utan enbart budskapet bakom metoderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in