Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
För mig är det ointressant hur hon behandlas, för hon har dragit på sig detta alldeles på egen hand. Går man ut och kallar alla män för svin och säger att man hatar dem så har de all rätt i världen och svara henne med att de hatar henne för att hon säger sån skit.
Det kallas orsak och verkan. Varje kraft har en lika stor motkraft och när hon säger alla män, så anser jag att alla män exakt har rätt att säga vad de tycker om hennes uttalande för precis alla män är utpekade av henne.
Själv tycker jag att man ju åtminstone kan försöka uppföra sig bättre än den man tycker uppför sig svinigt. Hur ska det annars bli någon ändring på någonting, om alla bara sitter kvar i sandlådan och ropar "Jamen det var ju hon/han som började!"? NÅGON måste ju starta förändringen NÅGONGÅNG, för tusan, istället för att bara fortsätta på samma, lönlösa sätt! (Fast jag medger att det inte är lätt. Verkligen inte.

)
Jag har svårt att förstå det där, att det är ointressant om någon är ung eller av någon annan anledning visar sig vara en lite lättare måltavla än normalintelligenta färdigvuxna, för de får skylla sig själva när de sticker ut hakan. Jag tycker inte det. Jag tycker att när man märker att någon är svagare, beter man sig försiktigare mot den personen. "Är man stor/stark, måste man vara snäll!"
Men hon får väl ta det som en komplimang då, att folk tydligen ser henne som så stark trots hennes ungdom, att de tycker att de kan gå på henne lika hårt som om hon vore en vuxen, van debattör som fru Clinton.