2017-01-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
Går porten till den aktuella adressen ut mot någon större gata där mycket folk rör sig eller så? Typ esplanaden?
Om jag har fattat rätt så är det det gröna huset i korsningen Kyrkogårdsgatan/Luthagsespl. (Nordvästra sidan av korsningen.) Huset har väl en port i vardera riktning, dvs en mot Luthagsesplanaden (vid busshållplatsen för UL-bussar västerut), samt en port mot gården (den brukar de boende använda). Sist jag var där var det inte låst dagtid, men antagligen kvällar och nätter.

De som rör sig där en sen söndagkväll passerar oftast på Kyrkogårdsgatan, dvs vid husets gavel.
Citera
2017-01-30, 22:24
Medlem
Ingen som har den MGM´s namn?

Eller hört lite mer om händelsen? Det måste ju gå en massa rykten på stan?
Citera
2017-01-30, 23:06
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Frågan är om inte gärningsmännen var där av en helt annan anledning, kanske genomföra ett inbrott eller bara knarka ifred. Eller så har dom en koppling till huset. Gubben kliver in och av någon anledning blir han då attackerad.
Det är något som inte stämmer med historien.

Ja, joo. Men hur hamnade de där? Att ge sig i kast med ett inbrott sent på en söndagskväll i ett flerfamiljshus när folk är hemma låter ju tvärdumt. Och ville de råna eller ge sig på någon annan i huset hade de ju bara kunnat ringa på dörren eller försökt ta sig in. Borde varit känt nu.

Mycket märklig historia. Tid, plats och motiv är svårt att få ihop. Ogillar slumpen, men det är ju klart möjligt att det kan vara en extremt desperat rånarduo som behöver skaffa knarkpengar snabbt.
Citera
2017-01-30, 23:08
Bannlyst
En fågel kvittrade att:
Den knivskurne ska vara Å*ke G*öransson som är generalsekreterare för Nämnden för statligt stöd till trossamfund.
Lite religiösa kopplingar, tydligen.
Sanningshalten kan jag inte bedöma.
Här är snubben:
http://www.sst.a.se/kontakt/akesblogg.4.11165b2c13cf48416deda9.html
Onekligen en muslimvurmare som har fått smaka på stål, om det stämmer.
Ni får Googla vidare. Säker att ni hittar något spännande/relevant.
Citera
2017-01-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
En fågel kvittrade att:
Den knivskurne ska vara Å*ke G*öransson som är generalsekreterare för Nämnden för statligt stöd till trossamfund.
Lite religiösa kopplingar, tydligen.
Sanningshalten kan jag inte bedöma.
Här är snubben:
http://www.sst.a.se/kontakt/akesblogg.4.11165b2c13cf48416deda9.html
Onekligen en muslimvurmare som har fått smaka på stål, om det stämmer.
Ni får Googla vidare. Säker att ni hittar något spännande/relevant.
Aha, då hade jag fel adress. Snett över gatan från där jag trodde. Samma hus som rugbyklubben är det alltså.

Men vad kan det ha varit för hemligt som han blev rånad på?
Citera
2017-01-30, 23:25
Bannlyst
Oj. Är det här varför Åke blev knivhuggen?
https://www.mucf.se/sites/default/files/nationell-konferens-extremism-16-17jan.pdf
Blev någon Mussla kränkt?
Eller, är det ett bögdrama? Någon höger-extremist som spårat ur?

"Hot eller resurs? Religionen och trossamfundens roll i det
förebyggande arbetet
Vad innebär religionsfrihet och varför ska vi värna den? Vilka grupper stängs ute
och vilka stöttar vi i samhället? Vilka kan vi vända oss till med frågor om religion
och religiös extremism? Hur arbetar trossamfunden med förebyggande arbete?
Medverkande: Maria Kjellsdotter Rydinger, präst och projektledare, Fryshuset; Othman Al
Tawalbeh, imam och teolog; Åke Göransson, generalsekreterare, Nämnden för statligt stöd till
trossamfund (SST); Göran Larsson, professor i religionsvetenskap, Göteborgs Universitet."
Senast redigerad av AnalFisting 2017-01-30 kl. 23:28.
Citera
2017-01-30, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Aha, då hade jag fel adress. Snett över gatan från där jag trodde. Samma hus som rugbyklubben är det alltså.

Hemligt? Har jag missat. Vad är källan för det?
Citera
2017-01-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik

Precis, det jag undrar också. Ett ovanligt uttalande vid ett vanligt överfallsrån.

Citat:
– De kom över det de var ute efter, men jag kan inte säga vad det är för något, säger Ivan Åslund vid Uppsalapolisen.
Citera
2017-01-30, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Precis, det jag undrar också. Ett ovanligt uttalande vid ett vanligt överfallsrån.
Skar dom kuken av honom?
Citera
2017-01-30, 23:41
Medlem
Citat:
Hemligt? Har jag missat. Vad är källan för det?

Citat:
Det var strax innan 23 som en man gick in i ett trapphus, där två rånare redan befann sig. Han höggs flera gånger med ett vasst föremål och sedan flydde rånarna från platsen.

– De kom över det de var ute efter, men jag kan inte säga vad det är för något, säger Ivan Åslund vid Uppsalapolisen.

Citat:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-allvarligt-skadad-vid-knivran

..
Citera
2017-01-31, 01:21
Bannlyst
Åke glänser, om nu han är BO.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6490656

"– Något har hänt som gör att tröskeln har sänkts. Det som tidigare var okej att skriva slarvigt på Facebook är nu okej att göra. Och det är väldigt allvarligt om man går från ord till handling, säger Å*ke G*öransson, generalsekreterare SST.

Bland de församlingar som nämnden delar ut pengar till finns flera olika trossamfund representerade, inte minst judiska och muslimska. Men enligt Å*ke G*öransson sprider sig hoten nu till flera andra som tidigare inte haft det så."

Var det någon muslimsk församling som blev besviken på Åkes givmildhet?

Sannerligen, fick Åke smaka på att tröskeln har sänkts. En effekt att man tar in barbarer i Sverige.

Har Åke lärt sig en läxa?

Blev Åke berikad?

Var det en kulturkrock?

Är Åke en rasist eftersom han blev knivad? Var han nedlåtande?
Senast redigerad av AnalFisting 2017-01-31 kl. 01:33.
Citera
2017-01-31, 01:45
Medlem
Citat:
Åke glänser, om nu han är BO.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6490656

"– Något har hänt som gör att tröskeln har sänkts. Det som tidigare var okej att skriva slarvigt på Facebook är nu okej att göra. Och det är väldigt allvarligt om man går från ord till handling, säger Å*ke G*öransson, generalsekreterare SST.

Bland de församlingar som nämnden delar ut pengar till finns flera olika trossamfund representerade, inte minst judiska och muslimska. Men enligt Å*ke G*öransson sprider sig hoten nu till flera andra som tidigare inte haft det så."

Var det någon muslimsk församling som blev besviken på Åkes givmildhet?

Sannerligen, fick Åke smaka på att tröskeln har sänkts. En effekt att man tar in barbarer i Sverige.

Har Åke lärt sig en läxa?

Blev Åke berikad?

Var det en kulturkrock?

Är Åke en rasist eftersom han blev knivad? Var han nedlåtande?

Kanske tvärtom? Några rasister som inte gillade att han gav pengar till judar och muslimer?

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in