2017-01-30, 16:47
Medlem
Vilket lämpar sig bäst om man vill bli av med lokala fettdepåer som inte går att få bort genom träning och kost?

Har tränat i 4-5 år och formen på överkroppen är ganska bra. Problemet är dock att det är arslet som ser för stor ut, det är där det mesta av fettet lägger sig. Försökte gå ner i vikt förra året men började bara se spinkig ut och röven fortfarande tjock i förhållande till överkroppen.

Så nu vill jag ta bort det fett som sitter där för gott. Vad rekommenderas att jag gör, fettfrysning eller fettsugning?

Har verkligen provat träning och kost flera år och det går inte att få till en bra symmetri. Hjälp uppskattas!
Citera
2017-01-30, 16:52
Medlem
skulle personligen säga fettfrysning bättre för huden!
Citera
2017-01-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
skulle personligen säga fettfrysning bättre för huden!

fettfrysning tycker jag också låter bättre men enda nackdelen är att man inte kan garanteras någon resultat, dvs att det funkar.
Citera
2017-01-30, 17:25
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigshoww
fettfrysning tycker jag också låter bättre men enda nackdelen är att man inte kan garanteras någon resultat, dvs att det funkar.
Varför kan man inte garantera något resultat? Läste precis om det här:
http://www.avanzakliniken.se/behandlingar/fettfrysning/
Men står inget om att det inte finns någon garanti väl?
Citera
2017-01-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Varför kan man inte garantera något resultat? Läste precis om det här:
http://www.avanzakliniken.se/behandlingar/fettfrysning/
Men står inget om att det inte finns någon garanti väl?

Med fettsugning kan man bokstavligen titta på fettet man har sugit ut och man kan säkert få med det i en burk hem om man vill. Frysning verkar något flummigare med att cellerna ska självdö och transporteras ut på annat sätt. Jag kan inget om frysning, men hade man hört om det på stan så hade jag nog tvekat. Olika kroppar reagerar säkert olika också. Men de gör de inte på fettsugning, då plockar man ut det med våld.
Citera
2017-01-30, 23:02
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Med fettsugning kan man bokstavligen titta på fettet man har sugit ut och man kan säkert få med det i en burk hem om man vill. Frysning verkar något flummigare med att cellerna ska självdö och transporteras ut på annat sätt. Jag kan inget om frysning, men hade man hört om det på stan så hade jag nog tvekat. Olika kroppar reagerar säkert olika också. Men de gör de inte på fettsugning, då plockar man ut det med våld.
Jo det är väl förstås sant.
Senast redigerad av Pixm0 2017-01-31 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in