2017-01-30, 15:08
Medlem
RonHowards avatar
Finns det kanske några busslinjer som går igenom Täby mot sämre bemedlade förorter? Kanske ett ungdomsgäng på väg hem som blev avkastade från bussen och valde att leva rövare i området som hämnd?
Citera
2017-01-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Flyktingboendet i gamla Täby Park Hotell ligger ju en hyfsat bra bit ifrån Roslags Näsby, och Roslags Näsby har så vitt jag vet aldrig fungerat som någon samlingsplats för ungdomar, om man inte räknar det nu rivna "Vita Huset" som var poppis på 80-90:talet. Finns liksom ingenting där förutom en bensinmack och ett Scandic, iaf där det är busstrafik.

Däremot så finns det något boende i Näsby Park om jag inte missminner mig, och jag har också någonstans i bakhuvudet att kommunen inhyste en del flyktingar hos Scandic Roslags Näsby. Dessa flyktingar skulle visst bara bo där temporärt, men dom kanske har blivit kvar. Jag vet inte..
Så jätte långt från hotellet är det inte för en frisk man som kan gå ordentligt, skulle tro att avståndet är ungefär lika långt som Näsby Park eller till och med kortare om man känner till området och vet vilka vägar man tar, det finns även en MAX där som drar till sig diverse hungriga ungdomar.
Citera
2017-01-30, 15:28
Medlem
Citat:
Var det i Gribban som det hände? I trådstarten så står det Roslags Näsby trafikplats, dvs där Roslagsbussarna stannar. Om det var i Gribban som det stenades så är det inte så långt till Täby Park nej. Förbi galoppen bara.

Edit: Såg att du menade bilbranden och inte bussteningen. Gribban ligger isof efter vägen om man knallar från Täby Park Hotell mot Roslags näsby. Om händelserna hör ihop så bör man isof kunna lägga misstankarna mot Täby Park-folket snarare än flyktingarna i Näsby Park.
Om man går från Park hotell mot Roslags Näsby och plötsligt befinner sig i Gribbylund så har man gått åt helt fel håll.
Citera
2017-01-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Finns det kanske några busslinjer som går igenom Täby mot sämre bemedlade förorter? Kanske ett ungdomsgäng på väg hem som blev avkastade från bussen och valde att leva rövare i området som hämnd?
Finns väl garanterat ungdomsgäng från Täby också som gillar att busa och spela lite tuffa gissar jag, men visst om du nu tror att det bara bor extremt laglydigt folk och mönsterungdomar i Täby så går det busslinjer mot "sämre" förorter förbi just där stenkastningen ägt rum, eller varför inte att Ålands bussen slängt av några överförfriskade.
Citera
2017-01-30, 15:43
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Om man går från Park hotell mot Roslags Näsby och plötsligt befinner sig i Gribbylund så har man gått åt helt fel håll.
Rätt. Tänkte på Grindtorp.
Citera
2017-01-30, 16:08
Medlem
Kan ju säga att jag sett en del ensamkommande som börjat hänga vid max där. Var där vid 12 på kvällen en gång så kom det ett helt gäng på cyklar. Med sig hade de en ryggsäck med en högtalare i som spelade arab-rap.
Citera
2017-01-30, 16:09
Medlem
Citat:
Rätt. Tänkte på Grindtorp.
Jo det är lätt att blanda ihop dem eftersom de börjar med Gri, saken blir inte lättare av att folk börjat säga gribban om båda för oss lite äldre är gribban = Grindtorp men nu kan det alltså lika gärna vara Gribbylund vilket ju iofs är mer logiskt egentligen.
Citera
2017-01-30, 17:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Jo det är lätt att blanda ihop dem eftersom de börjar med Gri, saken blir inte lättare av att folk börjat säga gribban om båda för oss lite äldre är gribban = Grindtorp men nu kan det alltså lika gärna vara Gribbylund vilket ju iofs är mer logiskt egentligen.
Stämmer det som du säger. Gribban var Grindtorp (Bananhusen) när jag bodde i Täby (Tjugo år sedan nu) och Gribbylund kallades bara för Gribby. Felet är mitt eftersom jag läste inlägget halvt på autopilot haha.
Senast redigerad av Andersdamaan 2017-01-30 kl. 17:39.
Citera
2017-01-30, 17:53
Medlem
Nu är jag inte från Täby men besöker ofta gallerian på lördagar då den ligger på rätt sida om Stockholm. Kan bara konstatera att den alltid är välfylld med MENA-folk. Var dom bor vet jag inte men bör väl vara i närområdet.
Varför skulle hr Reinfeldt's hemby klara sej undan ockupanter?
Citera
2017-01-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleakim
Nu är jag inte från Täby men besöker ofta gallerian på lördagar då den ligger på rätt sida om Stockholm. Kan bara konstatera att den alltid är välfylld med MENA-folk. Var dom bor vet jag inte men bör väl vara i närområdet.
Varför skulle hr Reinfeldt's hemby klara sej undan ockupanter?

Troll. Täby C är kritvitt. Ok det finns några stycken, men det är lugnt och skönt generellt sett, inte som övriga Stockholmsområdet.
Citera
2017-01-30, 21:27
Medlem
Trefaldighetsvägen är väl ändå ett av Täbys rövhål...? Trista hus med kass standard byggda på 80 talet.

Övriga rövhål är husen där socialfallen huserar vid Näsby park och bostadsområdet ovanför gamla F2.
Citera
2017-01-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Troll. Täby C är kritvitt. Ok det finns några stycken, men det är lugnt och skönt generellt sett, inte som övriga Stockholmsområdet.
Undrar vem som är troll jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in