2017-01-30, 19:41
Medlem
Schumer: Trump’s Order ‘Will Make Us Less Safe,’ ‘Encourage Lone Wolves’ in America

Säger han efter året där världen sett mer terroristattacker än någonsin.

Fan klagar Margot Wallström på USA för, låt oss ha en omröstning i Sverige där samma regler ska gälla så får vi se vilket resultat man får.
2017-01-30, 19:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det blir så när media hetsar mot honom. Utan medias hets - inga protester.

Skitsnack. Protesterna och ifrågasättandet tar fart för att fler och fler ser det som ni med allt i från Jesuskomplex till rena Daddy Issues gentemot Trump är psykologiskt oförmögna att ta in, dvs att Trump är totalt olämplig för jobbet. Svårare än så är det inte.

Lägg på det frågeställningen om Trumps presidentskap över huvud kan ses som legitimt, främst sett till Rysslands olagliga inblandning i valprocessen.

"PK"-Media kommer att slita Trump i stycken, bit efter bit, efter att de omgrupperat nu när valrörelsen är avslutad och de anpassat sig till det nya mediaklimatet.

Och nu är handskarna av. Inga oskrivna pressetiska regler gäller längre, det har ju Trump själv sett till.

Varje felsteg kommer att skärskådas, varje politiker, näringslivsprofil, artist eller annan offentlig person som öppet stöttar Trumps utspel och beslut kommer att dras med ner i dyn allt eftersom opinionsstödet för Trumps presidentskap krymper.

Trump måste bort, han är inkompetent och livsfarlig för USA och hela världen. Allt annat är underordnat detta syfte. Frågan är bara hur stor skada han hinner ställa till med innan bilan till slut faller.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-30 kl. 19:52.
2017-01-30, 19:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Joe Scarborough Verifierat konto

När Joe Scarborough börjar gråta över att Trump har för stor makt så börjar man njuta.

2018 kommer trump kanske ha 60 platser i senaten med sina gubbar och då kan inte längre mccain and lindsey graham göra ett piss längre. Då snackar vi total jävla makt som aldrig skådats förut.

En diktator var just det Obama inte va, Texas och andra lekte med honom, men vi får hoppas Trump blir en och börjat bra har han gjort.
Kan du skriva frågan som genererar det svaret?
Då det inte går och greppa vad frågan var, och det var då inte det jag skrev du svarade på.
2017-01-30, 19:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Förstår faktiskt inte vad du skriver, så om du kunde ta ett djupt andetag och försöka igen vore jag tacksam
Det är rätt enkelt och rättfram, så läs du en gång till.
2017-01-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan du skriva frågan som genererar det svaret?
Då det inte går och greppa vad frågan var, och det var då inte det jag skrev du svarade på.

Trumps propagandaminister Stephen Miller uppmuntrar folk inom regeringen och federala medarbetare att inte lyssna på galningarna inom media.
2017-01-30, 19:59
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Skitsnack. Protesterna och ifrågasättandet tar fart för att fler och fler ser det som ni med allt i från Jesuskomplex till rena Daddy Issues gentemot Trump är psykologiskt oförmögna att ta in, dvs att Trump är totalt olämplig för jobbet. Svårare än så är det inte.

Lägg på det frågeställningen om Trumps presidentskap över huvud kan ses som legitimt, främst sett till Rysslands olagliga inblandning i valprocessen.

Media kommer att slita Trump i stycken, bit efter bit, efter att de omgrupperat nu när valrörelsen är avslutad.

Och nu är handskarna av. Inga oskrivna pressetiska regler gäller längre, det har ju Trump själv sett till.

Varje felsteg kommer att skärskådas, varje politiker, näringslivsprofil, artist eller annan offentlig person som öppet stöttar Trumps utspel och beslut kommer att dras med ner i dyn allt eftersom opinionsstödet för Trumps presidentskap krymper.

Trump måste bort, han är inkompetent och livsfarlig för USA och hela världen. Allt annat är underordnat detta syfte. Frågan är bara hur stor skada han hinner ställa till med innan bilan till slut faller.
Trumps presidentskap är legitimt i allra högsta grad. Lite kul att han vann fastän hela media var emot honom, samt Google som ändrade i sökresultaten för de olika kandidaterna till Hillarys fördel. Fick i princip ingen uppmärksamhet alls, fastän det avslöjades långt före valet.

Varje individ får enskilt döma och tycka om Trump - men grejen är att många är mediaslavar. Läser enbart rubriker och grundar sitt hat utifrån det. Det är likadant om Sverigedemokraterna här i Sverige. Folk tror på allvar att SD är rasister, nazister etc. Folk gick ut och demonstrerade mot Sverigedemokraterna när de kom in i riksdagen för att "rasister hade kommit in i riksdagen". Det är medias hets som skapar hetsen hos folket.

Tycker Trump har gjort det bra under veckan han har varit president. Han har INFRIAT flera av sina löften. Obama, lögnhalsen pratade om att stänga Guantanamo så fort han blev president. Fängelset är fortfarandet öppet... Ingen mediahets om detta. Ingen mediahets om alla civila dödsoffer av Obamas drönare.
2017-01-30, 20:00
Medlem
Evan McMullinVerifierat konto

The unwillingess of some Executive Branch officials to comply with court orders is indeed cause for great concern.

Ägget som ville förstöra för Trump är orolig för Trumps makt.
2017-01-30, 20:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trumps propagandaminister Stephen Miller uppmuntrar folk inom regeringen och federala medarbetare att inte lyssna på galningarna inom media.
Det förstår jag, då fakta är inget man vill veta av.
Som jag alltid sagt när jag diskuterat narkotikafrågor, och när man träffar på folk som inte vill ta del av fakta.
Och säger då att de skyr fakta som en diktator skyr fripress.
Och nu verkar de vara rädd för fripress, så vad betyder detta?

En sak jag lärt mig i livet, fakta vinner alltid över lögner.
Sen kan det ta tid, men alltid blir resultatet det samma.
Förväxla inte detta med avsaknaden av fakta som aldrig kommer till ytan.
2017-01-30, 20:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

"PK"-Media kommer att slita Trump i stycken, bit efter bit, efter att de omgrupperat nu när valrörelsen är avslutad och de anpassat sig till det nya mediaklimatet.

Det enda som är ilegitimt är demokraternas korruption mot sanders i primärvalen. Vad de hackade mailen visade var det och allt annat det sysslar med. Någon försökte även hacka republikanernas konton, är det obamas fel och hans makt ska också ses som ilegetim? Eller hur lyder ditt briljanta resonemang? Media har redan gjort allt de kan, inklusive ljuga ihop sjuka ryska spionnoveller för att sätta dit president trump. Fake news sidan håller på att förlora och det går snabbt nu.
2017-01-30, 20:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 6h6 hours ago

If the ban were announced with a one week notice, the "bad" would rush into our country during that week. A lot of bad "dudes" out there!

Trump är underbar. Bad "dudes"

Säkerhetspolitik för Dummies.
2017-01-30, 20:09
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Som jag alltid sagt när jag diskuterat narkotikafrågor, och när man träffar på folk som inte vill ta del av fakta.

Rädd för fripress.. Vad yrar du om?

De har lokaliserat sina fiender (ISIS och ljugpressen). Fienderna ska elimineras. Det handlar inte om att man är rädd.
2017-01-30, 20:11
Medlem
Citat:

Hahah att Trump ljuger kommer jag inte bråka med dig om, Trump ljög i intervjun igår att han fick 84% av den kubanska rösten i Florida.

Hur man ska lösa att alla ljuger från presidenten till media vet jag inte, kommer inte ihåg att det var så här 20-30 år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in