Så här;
Om det visar sig vara ett islamistiskt terrordåd så kommer er inställning vara att det skrivs alldeles för lite om det.
Om det visar sig vara ett antimuslimskt terrordåd så kommer er inställning vara att det skrivs alldeles för mycket om det.
Det är med dessa glasögon på som ni följer svenska medier. Så i er bubbla är det klart att ni får ”rätt”.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Sluta nu. Varför försvarar du media? Om det var en ensam muslim så hade skvallerpressen inte toppat det igen på förstasidan. Nu går nyheten som en jojjo istället. Men du kanske har förtroende för kvällspressen?
Om vi tittar på de största svenska nyhetsmedierna, Expressen, Aftonbladet, DN, SVD:
Expressen: Putin och gasledning i topp, sedan terrordådet i Kanada.
AB: Toppar med ett pistolrån, nästtopp är något om den ryska gasledningen. Sedan en massa Trump.
DN: Enbart trump. Får bläddra långt innan något annat.
SVD: Gasledningen i topp, en bra bit ned en ledartext om terrordådet.
Det hade mycket väl kunnat vara så att också övriga medier hade toppat med Quebec, men nu kom en gasledning emellan, plus förstås Trump och inreseförbudet. Allt i världen kretsar inte kring Quebec.
Vad man toppar beror på vilken redaktionell bedömning som görs, och har väldigt lite att göra med MGM:s ursprung.
Citat:
Ursprungligen postat av
PhantasyStar
Det lär vi ju tyvärr aldrig få veta denna gången, då det inte verkar vara en muslim som gått bananas på andra muslimer för en gångs skull. Men nu kan man garanterat se fram emot massor med uppmärksamhet om attacken, kopplingar till Trump, nya Breiviks och allt vet vad för att riktigt spä på hatet och öka splittringarna ännu mer mot den demokratiskt folkvalde Trump som garanterat aldrig hade behövt bli president om media varit objektiva och politiker tänkt på folkets bästa framför eget makt och penningbegär sedan decennier tillbaks.
En negativ sidoeffekt av detta blir då att någon galning kan göra på detta viset, men som sagt det är aldrig och kommer aldrig att kunna vara Trumps fel utan enbart de politiker och media som med sina lögner och manipulationer över lång tid tillslut lyckats släppa lös folkets ilska och längtan efter en radikal positiv förändring, som nu har blivit verklighet med Trump.
Mer eller minst lika troligt det handlar om mind control eller något ifrån onda krafter, än att det skulle finnas en koppling till Trump imo.
Vi vet inte vad som ligger bakom, men jag tror absolut att Trumps retorik kan påverka extremister – både islamister och rasister.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Underbart (tänker svensk media). Nu kan de börja kopplingen till Donald Trump:
Here we go again...
Källa:
(FB) Flera döda i moskéskjutning i Kanada
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det är fullt möjligt att de skrivit något mer om detta, men en vit gärningsman med "kopplingar" till Donald Trump är en frestelse som de inte kan motstå.
Nu har de fått precis det de ville ha.
Men seriöst så är det väl så att hans Facebooksida delvis kan användas för att skapa sig en bild av MGM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Jo det har jag förstått sedan länge om du förstår..
Skulden ska ju läggas på någon och denna någon lär bli Trump och hans väljare, kör ni den redan ikväll?
Jag diskuterar för att jag är intresserad av vem, vilka, eller kanske framför allt
vad som ligger bakom. Ansvaret för dådet ligger hos GM, men det kan mycket väl vara så att han är inspirerad av hatretorik – det må vara av IS, Trump eller någon annan kraft. Det är för mig uppenbart att GM har skulden. Jag är inte så intresserad av att lägga skulden på någon annan person.