2017-01-30, 16:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför visa dom bara bilder på Alexandre Bissonnette och inga på Mohamed Khadir?

Troligen för att man inte hittat några än.
Citera
2017-01-30, 16:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Troligen för att man inte hittat några än.

Väldigt konstigt. Har han levt under radarn?
Citera
2017-01-30, 16:47
Medlem
Citat:
Svensk media har fullt upp med att skriva artiklar om nonsens, men inte det här. Jag tvivlar på att de kommer publicera dom misstänktas namn och bakgrund. Kanske om några månader när rättegången startar och folk har glömt bort attentatet.
Aftonbladet har redan gjort det:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yBwOr/sex-doda-i-skjutning-i-moske-i-kanada
Citera
2017-01-30, 16:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Väldigt konstigt. Har han levt under radarn?

Kanske lite för vanligt namn, eller att han kallar sig för något annat på sociala medier. Men det kommer nog fram bilder på honom också tids nog (typ ikväll).
Citera
2017-01-30, 16:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Aftonbladet har redan gjort det:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yBwOr/sex-doda-i-skjutning-i-moske-i-kanada

Dock inte public service. Men det är ganska vanligt att dom gör så.
Citera
2017-01-30, 16:52
Medlem
Citat:
Dock inte public service. Men det är ganska vanligt att dom gör så.
De är alltid sist med sådant, "de måste vara lite extra försiktiga med tanke på deras viktiga uppdrag" (ungefär så brukar de väl förklara det själva)...
Citera
2017-01-30, 17:00
Medlem
Det blev som man trodde; attacken nämns knappt, om ens, i svensk radio och tv.
Tidningarna har lagt artiklarna på plats nummer 40 och nedåt.

Äcklas av det!
Citera
2017-01-30, 17:14
Medlem
Mikojans avatar
Det blir som väntat. Morden i Quebec-mosken kommer att försvinna ner i vasken hos etablerade medier eftersom det inte blev klockrent vita rasister som låg bakom. Tystnad råder.
Citera
2017-01-30, 17:54
Medlem
Min gissning blir att dom får upp någonting sent ikväll. Efter kl 22 eller så Svensson tryggt gått och lagt sig. Sedan är allt borta eller nedflyttat till artikel nr 30+ imorgon när Svensson går upp igen. Om dom nämner något i Rapport, Aktuellt så lär det inte vara med fokus på de nya uppgifterna.
Citera
2017-01-30, 18:10
Medlem
Sillberts avatar
Det här är närmast parodiskt.....

07:00 Jag lyssnar på Morgonekot på P1 och Kanada är huvudnyhet. Med darr på rösten talas om terror, hatbrott och grishuvuden.

08:30 Jag kommer till jobbet och kollar tidningarnas hemsidor. Kanada toppar alla de fyra svenska dagstidningarnas hemsidor.

12:00 Lunchrast och dags att kolla de stora dagstidningarna igen. Inget pekar på vita extremister som skyldiga och dådet har ramlat långt ned på tidningarnas hemsidor. Alla tidningar toppas nu av Trump-bashing som i går.
Senast redigerad av Sillbert 2017-01-30 kl. 18:12.
Citera
2017-01-30, 18:11
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Min gissning blir att dom får upp någonting sent ikväll. Efter kl 22 eller så Svensson tryggt gått och lagt sig. Sedan är allt borta eller nedflyttat till artikel nr 30+ imorgon när Svensson går upp igen. Om dom nämner något i Rapport, Aktuellt så lär det inte vara med fokus på de nya uppgifterna.

Jag blir nästan lite arg. Plötsligt är sex mördade muslimer ointressanta om dådet inte kan kopplas till Trump, Brexit eller SD.
Citera
2017-01-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Det här är närmast parodiskt.....

07:00 Jag lyssnar på Morgonekot på P1 och Kanada är huvudnyhet. Med darr på rösten talas om terror, hatbrott och grishuvuden.

08:30 Jag kommer till jobbet och kollar tidningarnas hemsidor. Kanada toppar alla de fyra svenska dagstidningarnas hemsidor.

12:00 Lunchrast och dags att kolla de stora dagstidningarna igen. Inget pekar på vita extremister som skyldiga och dådet har ramlat långt ned på tidningarnas hemsidor. Alla tidningar toppas nu av Trump-bashing som i går.

Exakt vad jag upplevde idag. Direkt började de hinna att indirekt dra in Trump i detta också. Så snart det kom fram om Marocko och Allah Akbar så stendog storyn.

De är lika förutsägbara som småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in