Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Nej det vet jag inte. Påstår du verkligen att media legat lågt när det gäller Charlie Hebdo eller terrordåden i Paris 2015, eller lastbilsattackerna i Nice och Berlin?
PK-media i Stockholm verkar ju ligga betydligt lägre nu när det gäller vad som hänt i Quebeck.
Jag bryr mig inte om du jobbar för för extremhögermedia eller vad haken är. Men den verklighet jag lever i får mig att dra andra slutsatser än du.
Nej inte dom fallen nej men det är ju som att dom ska skulle blunda för en världsnyhet som tar över totalt i en vecka, ingen blundar för det så ditt exempel är meningslöst.
Däremot vi dessa större terrordåd så dyker det alltid upp experter i SVT, TV4 m.m. som pratar om hur vi inte ska koppla terrorattackerna till islam m.m.
Plötsligt så finns det så mycket förståelse och vända andra kinden till mentalitet. Senaste stora terrordådet i Frankrike så sitter man och säger att vi får acceptera den här utvecklingen. Mantrat är att vi ska köpa läget, vi ska ta den ökade kriminaliteten, att invandrare ställer krav istället för att anpassa sig och vi ska betala för det hela.
Man försöker hela tiden manna till lugn när vi snarare borda gå samman i Europa och kasta packet och deras skitreligion ut ur Europa.
Du har tydligen en väldigt avvikande verklighetsuppfattning jämfört med mig, själv så tycker jag att svensk medias agenda har varit övertydlig i många år nu men du är tydligen av en annan uppfattning.