2017-01-30, 15:09
Medlem
LittleFishs avatar
Även om läraren tagit till med uppenbart övervåld så är det alltid bara ena sidan av historien som kommer fram. "Å så synd det är om barnen!" heter det jämt. De kanske var små demoner som inte förstod något annat än våld efter att ha försökt resonera med dem tusen gånger? Aga borde inte vara uppmuntrat men händer det så borde man inte straffa läraren värre än vad man straffar våldtäktsmän som de gärna annars framstår som.
Citera
2017-01-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Även om läraren tagit till med uppenbart övervåld så är det alltid bara ena sidan av historien som kommer fram. "Å så synd det är om barnen!" heter det jämt. De kanske var små demoner som inte förstod något annat än våld efter att ha försökt resonera med dem tusen gånger? Aga borde inte vara uppmuntrat men händer det så borde man inte straffa läraren värre än vad man straffar våldtäktsmän som de gärna annars framstår som.
Vart står det nåt om lärare?
För övrigt framgår det ganska väl att det inte handlar om något som är kopplat till elevernas agerande, allt har dessutom skett utanför skolans område.
Citera
2017-01-30, 15:29
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Vart står det nåt om lärare?
För övrigt framgår det ganska väl att det inte handlar om något som är kopplat till elevernas agerande, allt har dessutom skett utanför skolans område.
"Flera gymnasieungdomar ska i över tre år ha utsatts för tortyrliknande övergrepp i Blekinge.
En 40-årig man som arbetar med unga människor är nu häktad, misstänkt för 14 fall av grov misshandel och lika många fall av grovt tvång.
– Målsägarna är alla pojkar, säger åklagaren."

Jag tänkte att det går att likna med en lärare eller dylikt men jag har kanske fel. Sak samma.
Citera
2017-01-30, 15:38
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Haha kallar de det för tortyr. Visst olämpligt som fan men tortyr knappast.

" Han uppges bland annat ha bundit fast dem på en stol – för att sedan misshandla dem med slag och genom att sätta en plastpåse över huvudet på dem."

Ytterst olämpligt......jag skulle faktiskt få lite panik om jag var bunden och någon sätter en ICA kasse över huvudet i alla fall, och jag är inte så djävla pipig annars.
Citera
2017-01-30, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
" Han uppges bland annat ha bundit fast dem på en stol – för att sedan misshandla dem med slag och genom att sätta en plastpåse över huvudet på dem."

Ytterst olämpligt......jag skulle faktiskt få lite panik om jag var bunden och någon sätter en ICA kasse över huvudet i alla fall, och jag är inte så djävla pipig annars.

Han slog dem nästan till medvetslöshet när de satt bundna med påse på huvudet.
Mannen härrör från Karlshamns kommun. http://www.friatider.se/man-misst-nk...l-mot-ungdomar Minst 1 år i fängelse samt 30-50 tusen till var o en av de som blivit utsatta tippar jag. Kanske liten sinnesundersökning också.
Senast redigerad av janostortan 2017-01-30 kl. 15:45.
Citera
2017-01-30, 16:12
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Han slog dem nästan till medvetslöshet när de satt bundna med påse på huvudet.
Mannen härrör från Karlshamns kommun. http://www.friatider.se/man-misst-nk...l-mot-ungdomar Minst 1 år i fängelse samt 30-50 tusen till var o en av de som blivit utsatta tippar jag. Kanske liten sinnesundersökning också.

Ja en riktig ruskprick, märkligt att kidsen har hållit tyst i tre år!

Bra att han har filmat för åklagaren.

Undrar om han har suttit och myst framför teven på Fredagskvällen och kikat på detta?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ble...nde-misshandel
Senast redigerad av DRD4 2017-01-30 kl. 16:13. Anledning: glömde en länk
Citera
2017-01-30, 16:49
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4

Missade den biten. Hoppas fanskapet får skaka galler länge.
Citera
2017-01-30, 17:05
Medlem
Någon som vet vilken skola det handlar om? / LMN
Citera
2017-01-30, 17:26
Medlem
Något stämmer inte här.

VARFÖR skulle ett gäng killar hålla tyst om detta om de led? VARFÖR skulle ett gäng tonårskillar frivilligt gå dit och bli torterade dag ut och dag in? I flera år.

Låter befängt!

Jag tror att media och åklagaren väljer att inte lämna ut hela bilden.
Citera
2017-01-30, 17:37
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Låter som en klassisk psykopat ! Detta verkar ju vara ett skolexempel.
Rekomenderad läsning: Psykopater och Sociopater av Sigvard Ling samt Psykopatens Värld av Robert Hare.
Något sådant "skolboksexempel" existerar ej och dina rekommenderade läsningar är jämförbara med scientologernas "Operating Thetan".
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Något stämmer inte här.

VARFÖR skulle ett gäng killar hålla tyst om detta om de led? VARFÖR skulle ett gäng tonårskillar frivilligt gå dit och bli torterade dag ut och dag in? I flera år.

Låter befängt!

Nu kom det någon som rationaliserar. Står även "Kontrollerande ”förtroendelek”". Gissar på att han lekte militärskola.
Citera
2017-01-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Något stämmer inte här.

Låter befängt!

Ja, det låter oerhört konstigt att det har kunnat hålla på i flera år, såtillvida hot inte är inblandat, de här barnen som blivit utsatta kan ha blivit hotade? Vi vet väl heller inte om flera av ungdomarna har bevittnat händelserna, han kanske gjorde det på tumanhand så att säga?
Citera
2017-01-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det låter oerhört konstigt att det har kunnat hålla på i flera år, såtillvida hot inte är inblandat, de här barnen som blivit utsatta kan ha blivit hotade? Vi vet väl heller inte om flera av ungdomarna har bevittnat händelserna, han kanske gjorde det på tumanhand så att säga?

Han bjöd in dom en och en..

http://www.blt.se/blekinge/eleverna-bjods-in-en-och-en/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in