2017-01-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han visade den preliminära del av FUP som han fick tillgång till som misstänkt.

Han hade ju utmålat sig själv som helt oskyldig men Flum såg snarare det han läste som bevis för att DM var skyldig.

Detta enligt ett tidigare PM till mig.

Ok. Det enda alternativet jag kunde komma på var om han varit så idiotiskt att han visat köpebrevet för EAs bil för att visa att det inte var han som fått de 5000 kr.

Tycker synd om detta par (och andra i deras situation). Förstå att få veta att ens vän blivit mördad och sen ett halvår senare inse att en person man valt att (försöka) tro på faktiskt är inblandad. Men faktiskt, heder åt dem som inte dömde DM innan de visste.
Citera
2017-01-21, 15:20
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Ja, om man ska tro på det som framkommit här i tråden så verkar han vara ett riktigt kräk.

Men tjej-trojkan då? AL har det ju skrivits en del om pga graviditeten men om MJ och ME är det väldigt tyst. Tycker själv att de är lite svåra att tycka någonting alls om för man vet ju inte vad de faktiskt hört och om de över huvudtaget tog det på allvar. Oavsett så borde de ha anmält saken när de fick veta vad som hänt. Men man kanske ska låta dem vara ifred...
Nu har jag inte läst förhören med just dem, men "Flum" (som hördes rätt tidigt) meddelade att han..
Citat:
ringde till M.E. efter mordet. Han tycker synd om M.E. då hon blivit hotad av sin karl P-O.H.
M.E. hade berättat att P-O.H. hotat henne ifall att hon berättade något om mordet. Då skulle det hända något från en balkong.
från FUP Huvudprotokoll, sid 377 (395 i pdf-läsare)
Citera
2017-01-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Nu är rara B*nita H:s fejsbok borttagen.
Är det hon eller någon annan som har tagit bort den?
Citera
2017-01-21, 15:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det hon eller någon annan som har tagit bort den?

Troligen någon anhörig, jag har svårt att se att hon skulle få tillgång till en internetuppkopplad dator.
Citera
2017-01-21, 15:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Troligen någon anhörig, jag har svårt att se att hon skulle få tillgång till en internetuppkopplad dator.

Kanske ombudet?
Citera
2017-01-21, 15:41
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Problemet är bara att jag inte vet hur man lägger upp bilder här. Om någon vill tala om hur man gör så ska jag försöka fixa det.

Ladda upp bilderna här:http://forumbilder.se sedan postar du länkarna.
Citera
2017-01-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Nu har jag inte läst förhören med just dem, men "Flum" (som hördes rätt tidigt) meddelade att han..

från FUP Huvudprotokoll, sid 377 (395 i pdf-läsare)

Kan tänka mig att de andra två hade liknande upplevelser. ME är väl lite äldre men de andra är väl bara drygt 20 år. Skulle inte bli förvånad om någon eller alla tre blev frikända. Rätt eller fel... upp till var och en att tycka...
Citera
2017-01-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Kan du slänga upp dumpar från deras FB-sidor? Kan bara ta del av offentliga bilder idioterna delat. DM har förvisso ganska mycket offentliga bilder. Hans uppsyn, klädsel och bilder på öl och Coca Cola verkligen osar lågbegåvat WT.

Skulle uppskattas om någon kunde ta dumpar på väggen från flera inblandade här. Såsom förlovningar och ALs inlägg om hennes graviditet. Verkar som att många kan se det här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Håller med om att det skulle vara kul att se vad de inblandade sysslar med. Såg att MJ har återkommit på fb. Visst var det hon som var bortrest vid mordet?

http://forumbilder.se/G75FH/screenshot-20170122-090340

http://forumbilder.se/G75FH/screenshot-20170122-085013

http://forumbilder.se/G75FH/screenshot-20170122-085525
Citera
2017-01-30, 08:36
Medlem
Jaaa... nu börjar det närma sig slutet på dessa rättegångsprocesser...
Väntar bara.....
Vilka domar skall falla?
Citera
2017-01-30, 11:55
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Jaaa... nu börjar det närma sig slutet på dessa rättegångsprocesser...
Väntar bara.....
Vilka domar skall falla?

Vilket datum skulle det vara klart?
Citera
2017-01-30, 15:16
Medlem
Almagests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Vilket datum skulle det vara klart?

Domarna meddelas efter det att huvudförhandlingen återupptagits den 3 februari.
Citera
2017-01-30, 15:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tingsrätten ansåg dock att de sex personerna skulle genomgå en rättspsykiatrisk undersökning för att se om de begick gärningen under psykisk störning.

Nu har svaret på undersökningarna kommit. Fem av dem var inte psykiskt sjuka vid mordtillfället, konstaterar Rättsmedicinalverket.

Den sjätte, en man i 25-årsåldern som är misstänkt för mord, bedöms ha begått gärningen under påverkan av en psykisk störning, dock inte allvarlig psykisk störning och därför finns det inte någon medicinsk anledning att överlämna honom till rättspsykiatrisk vård.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/lurade-med-kvinna-till-grillfest-och-m%C3%B6rdade-henne-1.4131029

Inga hinder för fängelse för någon av dem således.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in