Citat:
Ursprungligen postat av
Menjagju
Ja, den 26:e November skrev hans "vän" denna statusen.
Jag säger godnatt till mari å marie. Å dan Dan Danne Malmberg hur kunde du ge mig dessa papper? Dem bevisar er skuld om något. Brinn med dem andra era svin. Är aldrig er vän igen
Sen dess är varken han eller hans flickvän med på DMs vänlista.
Det är sånt där som är intressant. Rättegången och domarna handlar ju om vad som kan bevisas men det är ju så mycket som inte framkommer där. Även om jag tycker att alla elva bör få sitt straff så hör jag inte till de som anser att alla inblandade är
lika skyldiga. Och om man ser till omgivningens reaktioner kan man gissa sig till hur stor skuld resp person anses ha. Denna inställning bygger förmodligen också på betydligt mer information än den som finns i FUPen. De som är fortsatt häktade kan man väl anta att de inte står så högt i kurs och DM verkar inte heller vara särskilt populär.
Den där fb-statusen har varit uppe i tråden tidigare och jag undrar vad det handlar om. Känns som att han visat något för att "bevisa sin oskuld" och inte insåg att det istället visade på det motsatta. Undrar också vilka det syftas på med "er/era". "Brinn med de andra era svin" tolkar jag som att
de andra är BH & co men vilka är då
era svin? DM och EA?
Edit: minns inte när FUPen kom men kan DM ha visat utskrifter av sina egna förhör? Dem borde han väl ha haft tillgång till även innan FUPen blev offentlig?