2017-01-26, 15:00
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Så du tycker inte det är underligt om DW:s tillverkare som har häcken full med att tillverka klockorna har tid att diskutera en sketen minimiorder på 300 ex? Priset är dessutom åt helvete för högt, så med 99% sannolikhet har du blivit erbjuden piratkopior.
Görs det verkligen piratkopior på billiga skitklockor?
Citera
2017-01-26, 15:34
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Jomen, jag skulle tippa att väldigt många billiga klockor både på Blocket och Tratten är fake. Vem bryr sig att kolla äktheten på en klocka för några tusenlappar?
Citera
2017-01-29, 21:57
Medlem
Citat:

De är så simpla i designen att de är lätta att kopiera. En piratkopia av DW kan du göra för någon dollar och sedan sälja den för 10.

Beträffande DW så är det inga kvalitetsklockor men de är bättre än billiga kinaklockor. Vinstmarginalen ligger på 50 procent om jag inte missminner mig.

De ligger ändå helt rätt i tiden och har gjort det Samsung gjorde inom elektronik. D.v.s. erbjuda minimalistisk stilren design, som är billig att tillverka, i en bransch där design varit eftersatt.
Citera
2017-01-31, 17:55
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
De ligger ändå helt rätt i tiden och har gjort det Samsung gjorde inom elektronik. D.v.s. erbjuda minimalistisk stilren design, som är billig att tillverka, i en bransch där design varit eftersatt.

Skulle design vara en eftersatt parameter i klockbranschen?

Dom där DW-klockorna är att jämföra med penntroll eller Pokemon-figurer. Billigt skit som haussats bland idioter och sålts i mängder.
Citera
2017-01-31, 21:52
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Dom där DW-klockorna är att jämföra med penntroll eller Pokemon-figurer. Billigt skit som haussats bland idioter och sålts i mängder.

Knappast, klockorna må vara billiga att producera men knappast något skräp. DW har gjort det mesta rätt och förtjänar respekt, och hur katiga var en del andra välkända klockmärken när dem lanserades?
Citera
2017-01-31, 23:31
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Knappast, klockorna må vara billiga att producera men knappast något skräp. DW har gjort det mesta rätt och förtjänar respekt, och hur katiga var en del andra välkända klockmärken när dem lanserades?

DW har gjort det mesta rätt och dragit in en hel skrälldus med stålar. Bara att gratulera och glädjas med den skickliga entreprenören. Det förändrar dock inte att det är billiga (om än kvalitativa) dussinklockor från Kina. Jag tycker heller inte att dom är speciellt snygga och skulle därför inte köpa någon, som tur är för DW så tycker väldigt många andra tvärt om.
Citera
2017-02-11, 22:56
Medlem
Citat:
Behöver du ens ställa den frågan?

Finns en anledning varför Lacoste och Gucci kopieras istället för Watanabe eller Lauterbach, det är helt enkelt enklare att kopiera en logga än material (de flesta kan inte ens skilja på bra material från dåligt).
Senast redigerad av Abiram-Blumberg 2017-02-11 kl. 22:59.
Citera
2017-02-12, 21:37
Medlem
Citat:

Ja, designen har varit eftersatt. Eller klockdesignen har inte tilltalat dagens storstadsmänniska som vill veta tiden och på ett så smidigt sätt som möjligt. Samtidigt som den vill ha stilren design runt armleden så att den matchar Appleprodukterna.

Då går de teknikfokuserade klockorna bort direkt. DW såg att det fanns ett behov av enkla, funktionella och stilrena klockor och kunde därför enkelt ta en stor del av marknaden.

Jag kan dock hålla med om att DWs klockor är fruktansvärt tråkiga men dagens ungdom är livrädda för att sticka ut, så DW passar dem som handen i handsken.

Min systerdotters högsta önskan till födelsedagen var just att få en DW. Ifjol var högsta önskan den senaste Iphonen.
Senast redigerad av avec 2017-02-12 kl. 21:57.
Citera
2017-02-12, 21:40
Medlem
Citat:
DW har gjort det mesta rätt och dragit in en hel skrälldus med stålar. Bara att gratulera och glädjas med den skickliga entreprenören. Det förändrar dock inte att det är billiga (om än kvalitativa) dussinklockor från Kina. Jag tycker heller inte att dom är speciellt snygga och skulle därför inte köpa någon, som tur är för DW så tycker väldigt många andra tvärt om.

DWs quartz urverk är så vitt jag vet japanska.
Citera
2017-02-12, 21:53
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
DWs quartz urverk är så vitt jag vet japanska.

Det må så vara. Det är säkert fullgod kvalitet. Men lika fullt "Made in China". (Vilket inte behöver vara något dåligt per se).
Citera
2017-02-12, 21:56
Medlem
Citat:
Det må så vara. Det är säkert fullgod kvalitet. Men lika fullt "Made in China". (Vilket inte behöver vara något dåligt per se).

Alla quartz urverk har väl delar från kina oavsett om det nu står "made in China" eller "Swiss made"?
Citera
2018-12-04, 12:37
Medlem
- DW tillverkas i kinesiska slavfabriker. Och det är någonting annat än bara "Made in China". Allt för att krämaren Filip Tysander ska kunna maximera sin profitkvot.

- Att kalla DW för minimalistiskt är fel. Designen är visserligen simplistisk och avskalad. Det är dock inte samma sak som stilren eller minimlistisk. Tvärtom är designen objektivt ful samt fantasilös.

- DW saknar helt nytänkande. Klassiska klockmärken i samma prisklass - Seiko och Timex - har på något sätt bidragit till utvecklingen. DW har inte gjort det. DW har endast plagierat vad andra tidigare har gjort. DW är ett märke som helt saknar innovation annat än när det kommer till att betala "influencers" för att bära skiten.

- Historien bakom DW är totalt skitsnack. Lysander backpackade och träffade en britt med namnet Daniel Wellington som bar en rolex på en Nato strap? Nigga please! Lysander har kollat runt efter på klockmode på nätet. Sedan har han dragit fram ett namn som ska låta klassiskt och stiligt.

Det positiva för er som har köpt klockan är att ni med tanke på prisklassen kan kasta bort den utan att känna något dåligt samvete. 🙂 Jag är definitivt ingen snobb när det kommer till klockor. Däremot anser jag att man bör få kvalitet i paritet med vad man betalar för. DW kan inte erbjuda detta och är därför en scam. Köp en Seiko istället.
Senast redigerad av hygienprodukter 2018-12-04 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in