Citat:
Ursprungligen postat av
990099
Nyss hemkommen från shenzhen kina där jag har mött flera klocktillverkare och distributörer under en veckas tid där jag sprang på en Kines som stolt menade på att han gör mycket affärer med Sverige en viss Filip "DW" som han kallade dom för vi käkade lunch och fick reda på att Filip inte har designat en enda utav de klockor som han påstår sig ha designat är falskt de modeller som finns under namnet Daniel Wellington kostar ca 13kr styck och tillverkaren i Kina trycker logotypen gratis på urtavla och boett vid köp av minst 300st klockor började läsa lite om Filip och hur han har byggt upp sin verksamhet där en uppdiktad bakgrundshistoria och ett långt utlägg om att han suttit och designat och gnolat ihop klockan från scratch helt på egen hand vilket är falsk och en ren lögn då Filip och Kinesen gjorde sin första affär via den Kinesiska Ebay varianten Alibaba.com
DW är billigt skit och inget annat.

Nja, det tror jag inte riktigt stämmer. Att DW gör klockor som är väldigt o-orginella, dåliga och tråkiga kan man knappast säga emot, men att det är en klocka som fanns på hyllan har jag svårt att se. Detta borde i så fall ha uppmärksammats. Har du något stöd utöver en skrytsam kines? Det fanns garanterat liknande klockor (VÄLDIGT lika), men att det fanns identiska (utan "DW") håller jag som osannolikt utan mer stöd.
Hans design är ju knappast revolutionerande eller speciell och klockan är en riktigt billig kinesklocka med ett tiokronors (om ens det) kvartsurverk.