Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Men snälla någon, tänk till nu
Läs vad jag skriver; betalar du HELA fakturan på utsatt datum så tillkommer ingenting av det du räknar upp.
Jag har debetkort hos två banker och kreditkort från två andra aktörer, du behöver inte binda dig till enda aktör.
Jag har läst vad du skriver, det handlar inte om det. Det verkar handla om att du absolut inte kan förstå att jag inte tycker som du.
Jag är väl medveten om att ränta tillkommer OM MAN INTE betalar hela räkningen innan förfallodatum. Men OM,OCH NÄR jag skulle välja att köpa något på kredit är det inte en dålig deal att göra det med kortet jag har idag.
Och jag VET att man inte behöver binda sig till ett företag, men det du inte förstår är att JAG VILL , helst, ha med ett företag att göra. Jag vill inte ha 5 olika kort för 5 olika funktioner. Jag vill helst ha ETT kort som jag sköter mitt slösande med.
Du kan liksom inte förneka att, om man tittar enbart på räntan och kreditkostnaden, så är mitt kort ett bättre val än Preem Mastercard. Och om jag väljer att någon gång ta något på kredit, så är det något jag klarar av. Alla har inte enorma summor pengar att punga ut vid ett tillfälle, och då funkar kredit bra i min situation. Du måste förstå att alla inte är , eller har samma förutsättningar som du.