2017-01-29, 14:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är nog det mest intressanta som postats på senaste tid, och samtidigt det mest tragiska.

Vad du skriver är totalt korrekt, och jag förstår att många "tumpister" känner skadeglädje eller vad man nu skall kalla för att kunna ge igen med samma mynt, men för mig är det ju mest tragiskt.

Om man inte slänger ut idiotin med "post-factual" genom dörren och försöker skapa ett objektivt bra samhälle kommer inget bättre komma från trumpismen än vad som kom av postmarxismen.
Det som förvånar mig mest är att globalisterna/liberalerna/marxisterna står som fågelholkar när den nya politiken implementeras. Det är de som har skapat polariseringen i världen genom att driva sin agenda så otroligt hårt sedan kalla krigets slut. Det har under hela den tiden varit monolog istället för dialog. De har inte gett efter en millimeter får den folkliga opinionen.

Nu blir de förvånade när det visar sig att även motreaktionen blir ganska hård. Jag tycker att de skall vara glada så länge som allt det som de har ställt till med inte upphävs rakt av.
2017-01-29, 14:15
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Så kan det nog vara.

Men varför förbjuder han inte Pakistanier eller Saudier?

Hans agerande hänger ju inte ihop med hans terrorist-argument.
Pakistan och Saudiarabien har väl ändå något sånär fungerande regeringar vilket gör det lättare att kontrollera de som kommer därifrån. I länderna på listan, Iran undantaget, råder det kaos.
Senast redigerad av tcfmog 2017-01-29 kl. 14:23.
2017-01-29, 14:16
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om man inte slänger ut idiotin med "post-factual" genom dörren och försöker skapa ett objektivt bra samhälle kommer inget bättre komma från trumpismen än vad som kom av postmarxismen.

Liberaler var väldigt nöjda med deras gamla värld och värderingar (varför pratar du om marxismen? Carl Bildt, Obama och Cameron är en del av den gamla världen, men de hör knappast till postmarxismen? Att du försöker klämma in marxismen är fullt. ). Varför tror du att trumpister inte ska bli lika nöjda med deras nya värld och värderingar?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-29 kl. 14:23.
2017-01-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Sanningen, det ordet ska ni fanimejen inte ta i er mun.
Vilka är "vi"? Tror du jag är förtjust i Bush, Clintons eller Obama? Trump är bara snäppet värre.
Citat:
Hillery Clinton omger sig i sådan suspekta kretsar med djävulsdyrkare och pedofiler så hon får josef fritzl att framstå som normal.
Det där är däremot rena dumheter som sprids på högerns desinformationsbloggar.
2017-01-29, 14:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det du bevittnar är en reaktion på vänsterliberalernas förljugna världsbild. Vi vänder den, fullt medvetet, emot dem. Om du följer diverse social media, kommer du bli medveten om detta. Titta på alla lustiga memes och Pepe och alla extremt psykande små oneliners vi tillsammans skapar för att irritera och gnaga sönder er. Alt-Right har ju för tusan skickat fram en flamboyant homosexuell jude i form av Milo för att trigga sönder liberalerna totalt.

Ni följer spelet så villigt. Räknar besökare på fotografier, snöar på obetydliga tweets. Under tiden förändras världen.

"You will not devide us" hahahahahah.

Men fatta att alla inte är antingen alt-höger eller vänsterliberaler och med din världssyn blir du antingen inlåst eller ignorerad.
2017-01-29, 14:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Okej, det är så det hänger ihop. Naturligtvis!

Dessa länder är alltså omtalade i en säkerhetsrapport, vilket ger Trump befogenhet att stoppa alla resor från dessa länder. Det baseras alltså vare sig på religion eller nationalitet, utan på rekommendationer från säkerhetsrådgivare. Då har han ju juridiken som i en liten ask.

Ja, Trumphatarna verkar tro att Trump är Gud och att alla hans ord blir kött.

Det har inte ens gått 10 dagar sedan han tillträdde. Än så länge har Trump tydligt visat att han menar vad han säger.Men han kan inte kringgå alla lagar och göra vad fan han vill. Inte än
2017-01-29, 14:34
Medlem
Citat:
Du måste komma bort från tron att Trump är en republikansk politiker. Trump är en nationalist och affärsman. Populist, som det kallas.
Trump är en skojare som befolkar sin administration med miljardärer och låtsas som det är "folket" som får inflytande när det bara handlar om att man skala bort en mellanhand. Tidigare var det politiker som var köpta av miljardärerna, nu tar dessa över själva. Eftersom Trump inte har mycket till ideologi har han heller inget emot att sälja ut till republikanerna som vi såg i abortfrågan.
Citat:
Nej, Trump är en utpräglad non-interventionist. Raka motsatsen till demokrater och neo-cons. Historien behöver inte skrivas om. Den skrivs hela tiden.
Bestäm dig! Skall Trump hålla på och bomba sönder muslimska världen på jakt efter islamister eller skall han vara non-interventionist? Han stödde invasionen av Irak, han stödjer i alla fall udda dagar ett utökat ingripande i Syrien, han underkänner kärnavtalet med Iran på ett sätt som antyder att han vill ha krig där med, han verkar t o m mucka gräl med Kina. Om du tror att Trump är någon sorts fredspresident lär du komma att känna dig lurad. Och Gud hjälpe oss alla om något större terrordåd sker i USA och Trump känner att han måste hämnas med ett stort krig, bättre än alla tidigare krig.
2017-01-29, 14:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men fatta att alla inte är antingen alt-höger eller vänsterliberaler och med din världssyn blir du antingen inlåst eller ignorerad.
Men det är just det som är saken. Liberalerna har varit fullständigt kompromisslösa under de senaste 30 åren och när de nu möts av samma attityd från alt-right så lipar de. Om de bara hade varit lite mer ödmjuka under de senaste decennierna så hade detta kanske inte hänt? Jag är väl medveten om att liberalismen/marxismen är den mest idologiska och lipiga ideologin som finns och att mina invändningar av den anledningen är av retorisk karaktär, men försök förstå.
Senast redigerad av Gynekologstol 2017-01-29 kl. 14:37.
2017-01-29, 14:46
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Pakistan och Saudiarabien har väl ändå något sånär fungerande regeringar vilket gör det lättare att kontrollera de som kommer därifrån. I länderna på listan, Iran undantaget, råder det kaos.
Tack, den förklaringen kan jag nog köpa
2017-01-29, 14:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Tack, den förklaringen kan jag nog köpa

Nästa gång läs förslaget INNAN du kritiserar det.
2017-01-29, 14:54
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nästa gång läs förslaget INNAN du kritiserar det.
Din jävla stolle. Jag frågar när jag undrar någonting. Jag ställde en fråga, fick svar, och blev nöjd. Inte tack vare dig dock.

Jag kommer att fortsätta ställa frågor och om du tar det som någon form av kritik så är det uteslutande ditt problem.
2017-01-29, 15:03
Medlem
2(f) Suspension of entry or imposition of restrictions by President
Whenever the President finds that the entry of any aliens or of any class of aliens into the United States would be detrimental to the interests of the United States, he may by proclamation, and for such period as he shall deem necessary, suspend the entry of all aliens or any class of aliens as immigrants or nonimmigrants, or impose on the entry of aliens any restrictions he may deem to be appropriate. Whenever the Attorney General finds that a commercial airline has failed to comply with regulations of the Attorney General relating to requirements of airlines for the detection of fraudulent documents used by passengers traveling to the United States (including the training of personnel in such detection), the Attorney General may suspend the entry of some or all aliens transported to the United States by such airline."

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/8/1182

trump följer lagen, det är "inte acceptabelt" enligt SJWs´ och vänsterdårar som älskar aftonbladet. var är vårat safepace?!
Senast redigerad av quezen 2017-01-29 kl. 15:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in