2017-01-29, 13:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Hur kommer det sig att Trump gör Iranier olagliga men låter t.ex. Pakistanier eller Saudier vara legaliserade?

Hur många terrordåd med Iranier inblandat har man egentligen hört talats om? Jag kan inte komma på något. Däremot kan jag komma på när det gäller Saudi och Pakistan.

Så varför är det inte förbjudet att födas i Pakistan eller Saudiarabien?

Trumps agerande hänger ju inte ihop ett piss med terrorist-argumentet?

Eftersom det är svårgenomförbart.

Citat:
I hereby proclaim that the immigrant and nonimmigrant entry into the United States of aliens from countries referred to in section 217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12), would be detrimental to the interests of the United States, and I hereby suspend entry into the United States, as immigrants and nonimmigrants, of such persons for 90 days

Som du ser hänvisar Trumps stab till länder nämnda i 217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12)

Det gör det mycket enklare att försvara om det skulle dras till domstolen. Det är därför Demokraterna håller käften.

Tips! Don't fuck the logic.
2017-01-29, 13:52
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att Trump gör Iranier olagliga men låter t.ex. Pakistanier eller Saudier vara legaliserade?

Hur många terrordåd med Iranier inblandat har man egentligen hört talats om? Jag kan inte komma på något. Däremot kan jag komma på när det gäller Saudi och Pakistan.

Så varför är det inte förbjudet att födas i Pakistan eller Saudiarabien?

Trumps agerande hänger ju inte ihop ett piss med terrorist-argumentet?
Trump har satt igång och provocerar Iran så att han kan ogiltigförklara Husseins kärnavtal med mullorna.Han har gjort ett smart drag och väntar på mullornas reaktion.
2017-01-29, 13:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Make America Great Again.

Dina definitioner saknar betydelse. Vi Trumpister har förstått att vi lever i en post factual värld. Det har vi lärt oss av vänstern och kulturmarxisterna. Det är VÅR tolkning av verkligheten som gäller numera.

Detta är nog det mest intressanta som postats på senaste tid, och samtidigt det mest tragiska.

Vad du skriver är totalt korrekt, och jag förstår att många "tumpister" känner skadeglädje eller vad man nu skall kalla för att kunna ge igen med samma mynt, men för mig är det ju mest tragiskt.

Om man inte slänger ut idiotin med "post-factual" genom dörren och försöker skapa ett objektivt bra samhälle kommer inget bättre komma från trumpismen än vad som kom av postmarxismen.
2017-01-29, 13:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Försök inte gömma dig bakom Trump. Det är knappast han som beslutat något om "Nu blir det en bomb i skallen på dig och hela din familj" utan det är du med ditt hat som önskedrömmer om det.
Jag har inga bomber och min mordlust inskränker sig till svenska politiker, journalister och en del tjänstemän. Men jag kan tänka mig arbetsläger istället. Jag är humanist.
Citat:
Det är ingen slump att USA vägrat gå med i ICC.
Nej, skulle de gått med hade ju två decennier av politiker blivit dömda. Det är inga trevliga människor Trump har som motståndare i Washington. Därav - drain the swamp.
Du måste komma bort från tron att Trump är en republikansk politiker. Trump är en nationalist och affärsman. Populist, som det kallas.

Citat:
Han var för Irakkriget initialt och mot först senare när det stod klart att det misslyckats. Sen försöker Trump skriva om historien till att få det till att han alltid var emot.
Nej, Trump är en utpräglad non-interventionist. Raka motsatsen till demokrater och neo-cons. Historien behöver inte skrivas om. Den skrivs hela tiden.
Citat:
Genom att bomba ihjäl familjer till alla som råkar ha någon radikal muslim i familjen? "We had to destroy the village to save it", typ.
2017-01-29, 13:57
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Som du ser hänvisar Trumps stab till länder nämnda i 217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12)

Det gör det mycket enklare att försvara om det skulle dras till domstolen. Det är därför Demokraterna håller käften.
Jag vet givetvis inte vad "217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12)" är.

Men Trump är alltså okej med terrorister, men inte Iranier? Eller varför nämner han bara inte terroristländer istället för t.ex. Iran?

Citat:
Va?
2017-01-29, 14:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är nog det mest intressanta som postats på senaste tid, och samtidigt det mest tragiska.

Vad du skriver är totalt korrekt, och jag förstår att många "tumpister" känner skadeglädje eller vad man nu skall kalla för att kunna ge igen med samma mynt, men för mig är det ju mest tragiskt.

Om man inte slänger ut idiotin med "post-factual" genom dörren och försöker skapa ett objektivt bra samhälle kommer inget bättre komma från trumpismen än vad som kom av postmarxismen.
Jag förstår dig, men samtidigt måste vi ju tillsammans erkänna att det värdelösa dekadenta samhälle som liberalerna erbjudit oss är ett hot. Vi har tränats ganska väl i deras metodik och nu kan vi använda den emot dem. Det är kanske tragiskt för en objektiv betraktare, men mänskligheten är och kommer vara en sorglig spillra. Nu kan vi vända denna förljugna samhällsprojektion emot dem. Vi behöver inte skämmas för att använda alternativa fakta, eftersom allting är relativt och folk kan ha vilka pronomen de själva väljer. Det handlar, inom politik, om att vinna folkets tilltro. Allt annat är egentligen oväsentligt.

Om nu poststrukturalister någonsin velat ha ett erkännande, får de det just nu i detta ögonblick. Samma sak med identitetsvänster och annat nonsens. Vi kör vit, stark ledare.

Det som många hoppas på ska komma, är en återgång till meritokrati, yttrandefrihet, värnande om folket och dess friheter.
2017-01-29, 14:01
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Du skriver att det inte är Trump som bestämmer vilka länder som ska ingå.
Det är ju Trump som utfärdar en executive order som han inte behövt att göra.
Det hade han givetvis inte behövt göra men när han gjorde det följde han den lag som finns och den inkluderar just de sju länder som nämnts.
Senast redigerad av tcfmog 2017-01-29 kl. 14:04.
2017-01-29, 14:02
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Trump har satt igång och provocerar Iran så att han kan ogiltigförklara Husseins kärnavtal med mullorna.Han har gjort ett smart drag och väntar på mullornas reaktion.
Så kan det nog vara.

Men varför förbjuder han inte Pakistanier eller Saudier?

Hans agerande hänger ju inte ihop med hans terrorist-argument.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-29 kl. 14:04.
2017-01-29, 14:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag vet givetvis inte vad "217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12)" är.

Men Trump är alltså okej med terrorister, men inte Iranier? Eller varför nämner han bara inte terroristländer istället för t.ex. Iran?

Va?
Just det där tror jag handlar om nån sjuk mental låsning som många amerikaner har gentemot Iran. Det handlar om judisk influens och så vidare. Mycket frustrerande.
2017-01-29, 14:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vi Trumpister har förstått att vi lever i en post factual värld. Det har vi lärt oss av vänstern och kulturmarxisterna. Det är VÅR tolkning av verkligheten som gäller numera.

Fattar du inte hur sinnessjuk du låter. "Post factual värld"?

Ponera att du ligger skadeskjuten på marken och vill ha hjälp.
"Sorry, jag bedömer att du inte blivit skjuten. Fakta gäller inte. Vi lever i en post faktuell värld".
2017-01-29, 14:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Okej, det är så det hänger ihop. Naturligtvis!

Dessa länder är alltså omtalade i en säkerhetsrapport, vilket ger Trump befogenhet att stoppa alla resor från dessa länder. Det baseras alltså vare sig på religion eller nationalitet, utan på rekommendationer från säkerhetsrådgivare. Då har han ju juridiken som i en liten ask.
2017-01-29, 14:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fattar du inte hur sinnessjuk du låter. "Post factual värld"?

Ponera att du ligger skadeskjuten på marken och vill ha hjälp.
"Sorry, jag bedömer att du inte blivit skjuten. Fakta gäller inte. Vi lever i en post faktuell värld".
Det du bevittnar är en reaktion på vänsterliberalernas förljugna världsbild. Vi vänder den, fullt medvetet, emot dem. Om du följer diverse social media, kommer du bli medveten om detta. Titta på alla lustiga memes och Pepe och alla extremt psykande små oneliners vi tillsammans skapar för att irritera och gnaga sönder er. Alt-Right har ju för tusan skickat fram en flamboyant homosexuell jude i form av Milo för att trigga sönder liberalerna totalt.

Ni följer spelet så villigt. Räknar besökare på fotografier, snöar på obetydliga tweets. Under tiden förändras världen.

"You will not devide us" hahahahahah.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in