Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Detta är nog det mest intressanta som postats på senaste tid, och samtidigt det mest tragiska.
Vad du skriver är totalt korrekt, och jag förstår att många "tumpister" känner skadeglädje eller vad man nu skall kalla för att kunna ge igen med samma mynt, men för mig är det ju mest tragiskt.
Om man inte slänger ut idiotin med "post-factual" genom dörren och försöker skapa ett objektivt bra samhälle kommer inget bättre komma från trumpismen än vad som kom av postmarxismen.
Jag förstår dig, men samtidigt måste vi ju tillsammans erkänna att det värdelösa dekadenta samhälle som liberalerna erbjudit oss är ett hot. Vi har tränats ganska väl i deras metodik och nu kan vi använda den emot dem. Det är kanske tragiskt för en objektiv betraktare, men mänskligheten är och kommer vara en sorglig spillra. Nu kan vi vända denna förljugna samhällsprojektion emot dem. Vi behöver inte skämmas för att använda alternativa fakta, eftersom allting är relativt och folk kan ha vilka pronomen de själva väljer. Det handlar, inom politik, om att vinna folkets tilltro. Allt annat är egentligen oväsentligt.
Om nu poststrukturalister någonsin velat ha ett erkännande, får de det just nu i detta ögonblick. Samma sak med identitetsvänster och annat nonsens. Vi kör vit, stark ledare.
Det som många hoppas på ska komma, är en återgång till meritokrati, yttrandefrihet, värnande om folket och dess friheter.