2017-01-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Man behöver inte förstå allting, vissa har ett så lågt iq att de inte förstår något alls. Soc bekostar inget, familjen får bekosta allt själv om så det behövs via lån från bank och släkt... du kan sova lugnt inatt
Soc bekostar ju semesterresor.... Så varför inte en begravning?
Citera
2017-01-29, 13:25
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Kanske inte den absolut senaste och inte den mest seriösa heller men mest spännande är att familjen egentligen är Malmös tyngsta/största vapensmugglare och att det har med saken att göra(?).

Sen har egentligen inte grabbens jordfästning nere i Irak så mycket med tråden att göra men jag undrar också lite hur finansieringen går till och framför allt vad notan för ett sådant projekt slutar på?
Måste kosta en del att flyga ner en kista (samt familj) för man kan ju inte ta ett sista minuten-flyg direkt och det är dyrt med begravning.

Notan landar på bästa fall på ca 150.000kr

Vapensmugglare?????var har du drömt om det???😂😂😂😂
Citera
2017-01-29, 13:27
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Soc bekostar ju semesterresor.... Så varför inte en begravning?

Levde ngt år på soc... semesterresor bekostar de inte...
Citera
2017-01-29, 13:30
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har fel. Enligt traditionell muslimsk tro ska kvinnor inte närvara på begravning. De ombeds istället att stanna hemma och be. Men detta har med tiden luckrats upp en del dock.

Nej jag har inte fel!
Kan finnas en annan tolkning som du lärt dig av men den jag känner till är kvinnorna med och det är ingen ny tolkning dock följer de inte efter kistan då männen går pga anledningen jag nämde ifall kvinnorna bryter ihop på gatan och faller ner på marken..,
Citera
2017-01-29, 13:51
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Kanske inte den absolut senaste och inte den mest seriösa heller men mest spännande är att familjen egentligen är Malmös tyngsta/största vapensmugglare och att det har med saken att göra(?).

Sen har egentligen inte grabbens jordfästning nere i Irak så mycket med tråden att göra men jag undrar också lite hur finansieringen går till och framför allt vad notan för ett sådant projekt slutar på?
Måste kosta en del att flyga ner en kista (samt familj) för man kan ju inte ta ett sista minuten-flyg direkt och det är dyrt med begravning.

Så mycket uppmärksamhet som mordet har fått så kanske finansieringen inte är något problem. Finns nog både en och två landsmän som är beredda att sponsra.

Vapensmuggling... Ja du, det var ju en teori i alla fall!
Citera
2017-01-29, 15:22
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Irakiska ambassaden ombesörjer alla kostnader kring begravningen och och flygresan.
Det där kan du glömma. Ambassader "lägger" ut (så länge) och kräver sedan igen utläggen.
Citera
2017-01-29, 16:09
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ja sant är det att du är en dum Svensson. Bra att du vet om det själv... begravningen finansieras med familjens pengar och nära släkt. Inte av någon dumhuvud som heter Svensson!

Citat:
Man behöver inte förstå allting, vissa har ett så lågt iq att de inte förstår något alls. Soc bekostar inget, familjen får bekosta allt själv om så det behövs via lån från bank och släkt... du kan sova lugnt inatt

Citat:
Dumma Svenson lurar bakom hörn och vrår, skickar stridsplan och missiler och dödar barna små. Dumma Svensson behöver folk i landet, tex ta hand om de gamla och göra annat jobb som inte Svensson vill ha. Dumma Svensson är så dum att han tror att folk tror på att han ville ge folk en andra chans men i själva verket är det bara trams då han vill gynna sig själv. Bygga upp sin stolthet på andras bekostnad. Dumma Svensson är verkligen dum i huvudet. Är det något en dum Svennson bör vara stolt över är att det kommer in folk i landet som ens vill bygga upp där dina föräldrar och morföräldrar slutade bygga. Det är dumma Svensson som får en andra chans... Den som mött döden en gång välkomnar den nästa gång
Citat:
Detta är den stora frågan då jag läst att gärningsmannen alt. Männen väntade in honom vilket inte har en logisk förklaring... ville tipsa polisen om vad den lille pojken berättat men vet inte om jag kan berättade för polisen pga mitt jobb. Måste nog maila min chef innan jag anger namn..

Lite Offtopic kanske:
Det första jag undrar när jag läser dina inlägg:
Har du också blivit skjuten i huvudet? Du verkar vara tillbakastående.

OnTopic:
Så du påstår alltså att du vet saker om fallet, men måste kolla med din chef om du får vittna? Är du IS-krigare eller liknande?

Dela gärna med dig av fakta om du har några.
Citera
2017-01-29, 18:03
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Levde ngt år på soc... semesterresor bekostar de inte...

Om grabben begravs i Irak så är det inte semesterresor utan resor för att vårda/besöka graven. Vet ej om de kan få bidrag för sådana resor 1-2 ggr per år men det låter inte osannolikt. I så fall har de vips fått gratis resor för att besöka släkten i det gamla landet. Det vill jag inte betala.
Hursomhelst antyder det minst en av två saker (i) att familjen inte har integrerats i Sverige och/eller (ii) att de skamlöst utnyttjar sonens död - tänk på att de prioriterade att tala med pressen framför att tala med polisen. Varför samarbetar inte familjen? Jag ser det som en nyckelfråga.
Senast redigerad av 30Luger 2017-01-29 kl. 18:06.
Citera
2017-01-29, 19:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Om grabben begravs i Irak så är det inte semesterresor utan resor för att vårda/besöka graven. Vet ej om de kan få bidrag för sådana resor 1-2 ggr per år men det låter inte osannolikt. I så fall har de vips fått gratis resor för att besöka släkten i det gamla landet. Det vill jag inte betala.
Hursomhelst antyder det minst en av två saker (i) att familjen inte har integrerats i Sverige och/eller (ii) att de skamlöst utnyttjar sonens död - tänk på att de prioriterade att tala med pressen framför att tala med polisen. Varför samarbetar inte familjen? Jag ser det som en nyckelfråga.

Ja. De kanske inte kommer tillbaka från Irak? Polisen blev för närgången?
Citera
2017-01-29, 20:15
Medlem
Folk ifrågasätter varför föräldrarna ifrågasätts.

Pappan säger att grabben just åkt iväg till boxningsklubben. Detta stämmer inte alls med det polisen fått fram.

Pappan säger att han brukar skjutsa grabben med bil till boxningsklubben. Det visar sig att han inte har någon bil.

Pappan mfl säger att grabben var skötsam och studerade hårt, drömde om att bli läkare. Det har bevisats att han hade absolut genomusla betyg och kom in på sin gymnasielinje enbart eftersom skolan inte hade några intagningskrav. Hans möjlighet att bli läkare var förmodligen noll.

Grabben hade mycket dyrbara kläder trots att han studerade och trots att mamman hade en inkomst långt under existensminimum och pappan ingen inkomst alls.

Familjen tycks ha råd att begrava sonen i Irak. Var får de pengarna ifrån? Är de flyktingar? Verkar inte så.

Allt tyder på att pappan, oberoende av bakgrund, är en bluff och en lögnare.

Det är inte på något sätt, enligt min uppfattning, orimligt att tro att fadern på något sätt kan vara orsaken till sonens död och om diskussioner av det slaget dyker upp i tråden så verkar det helt legitimt.

Med vänlig hälsning, /Ej främlingsfientlig.
Citera
2017-01-29, 22:32
Medlem
Vet att jag kanske e lite ¨helt ute o cyklar¨ när det gäller detta ämnet men råkade hitta en video på liveleaks hemsida på några snubbar vid Popeye grillen, någon som kanske känner igen dessa?? Kände för att visa er den, några av er har säkert redan sett den...

https://www.liveleak.com/view?i=d1f_1485591475
Citera
2017-01-29, 23:05
Medlem
Den filmen hade snarare varit mer aktuell i ett annat mordutredning.
Det var ju någon som blev mördad just där i (november ?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in