2017-01-29, 11:16
Oavsett om det är fel att stänga ute muslimer så är valet av länder minst sagt förvirrande.
Ingen från de utvalda länderna har utfört terrordåd på amerikansk mark.
Saudi Arabien som inte finns med på listan har dödat över 3000 amerikaner i USA.
Trumps tidigare uttalande lyder "jag älskar Saudier för att de köper dyra lägenheter av mig".
Sagt efter 9/11 attacken som utfördes i stort sett av saudier 16 av 19 kom från SA.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-01-29 kl. 11:22. Anledning: tillägg
2017-01-29, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
MDina definitioner saknar betydelse. Vi Trumpister har förstått att vi lever i en post factual värld.
Tack det har jag också förstått. Ni Trumpister har uppenbarligen inte spår av respekt för vare sig sanning eller vanlig anständighet. Som Bannon uttryckte det: “Darkness is good". Det ni står för har ett namn: ondska.
2017-01-29, 11:22
Medlem
humanlifes avatar
Inreseförbud för folk från muslimska länder har redan skapat kaos på en massa flygplatser och för massor av människor. Jag har aldrig gillat Trump, men så här galen trodde jag inte att han var.
Tydligen gillar han att konfrontera folk och länder, vi får se hur länge det fungerar. Om det finns något förnuft i administrationen så stoppas han.
2017-01-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Inreseförbud för folk från muslimska länder har redan skapat kaos på en massa flygplatser och för massor av människor. Jag har aldrig gillat Trump, men så här galen trodde jag inte att han var.
Tydligen gillar han att konfrontera folk och länder, vi får se hur länge det fungerar. Om det finns något förnuft i administrationen så stoppas han.

Kaos för massor av resenärer? 109 personer av miljontals resenärer i USA har stoppats för utförligare kontroll. Terrorkopplade Council on American–Islamic Relations(CAIR) ligger bakom protesterna. Sjukt av dig att alliera dig mer terroristsympatisörer framför lag och ordning på amerikanska flygplatser.
2017-01-29, 11:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tack det har jag också förstått. Ni Trumpister har uppenbarligen inte spår av respekt för vare sig sanning eller vanlig anständighet. Som Bannon uttryckte det: “Darkness is good". Det ni står för har ett namn: ondska.
Nej, det vi står för är att utplåna islamofascismen, bland annat. Det är du som försvarar dessa folkmördare, halshuggare, slavägare och fanatiker. Du projicerar bara din egen ondska.

Förstår inte hur du har mage att peka finger och sitta där, självgod och äcklig, när du försvarar islamsofascismen och dessutom vill att dessa brottslingar ska få fri lejd in i västvärlden och USA. Men som tur är har folk slutat lyssna på såna som dig. Nu blir det en bomb i skallen på dig och hela din familj.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-29 kl. 11:32.
2017-01-29, 11:33
Medlem
DjPuttes avatar
Detta kommer inte hålla i längden stänga ut vissa folkslag i tron att terrorbekämpningen blir effektivare, Största problemet är bara att det kommer komma terrordåd i USA och där efter en betydligt större oro i USA!

Tror att snart kommer Republikanerna arbeta mer aktivt för att stäva upp hans fantasi värld kring ordet MAGA för hur ska han göra ngt Great again om det inte finns ngt att göra Great Again, Radikala höger flygeln jublar tex KKK leden är detta en stor framgång samt tea party rörelsen har visst jubel kring detta beslut!

Jag get det hela 6-12mån om inte snabbare så har vice presidenten makten i Vita Huset och Trump förpassad till den syssla han passar bäst som tv tomte utan kontakt med verkligheten!
2017-01-29, 11:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Oavsett om det är fel att stänga ute muslimer så är valet av länder minst sagt förvirrande.
Saudi Arabien som inte finns med på listan har dödat över 3000 amerikaner i USA.
Trumps tidigare uttalande lyder "jag älskar Saudier för att de köper dyra lägenheter av mig".
Sagt efter 9/11 attacken som utfördes i stort sett av saudier 16 av 19 kom från SA.
I EO står det att han hänvisar till
Citat:
section 217(a)(12) of the INA, 8 U.S.C. 1187(a)(12)
. Utöver det har han gått efter de länder som DHS anser vara farliga i mars 2016.

https://www.dhs.gov/news/2016/02/18/...waiver-program

Det är alltså inte Trump själv som valt vilka länder som ska ingå.

Läser man EOn ser man också att den inte specifikt nämner muslismer.
Senast redigerad av tcfmog 2017-01-29 kl. 11:43.
2017-01-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg

"Mina affärer kommer inte att ha någon inverkan på mig som president." Sagt av Donald Trump veckan innan installationen.
2017-01-29, 11:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Kaos för massor av resenärer? 109 personer av miljontals resenärer i USA har stoppats för utförligare kontroll. Terrorkopplade Council on American–Islamic Relations(CAIR) ligger bakom protesterna. Sjukt av dig att alliera dig mer terroristsympatisörer framför lag och ordning på amerikanska flygplatser.
Helt säkert drabbar detta många fler människor än så.

Trump försöker skydda USA mot det monster som man själv har skapat i Mellanöstern. USA har ju lagt åtskilliga miljarder dollar på terroristerna där, inte minst i Syrien för att störta al-Assad.
Så på sätt och vis finns det en logik i detta.

Men kollektiv bestraffning brukar inte fungera, det skapar bara mer ondska.
2017-01-29, 11:46
Medlem
Citat:

Du har tydligen inte förstått att han är vald av folket till president i sitt eget land. Han får bjuda in vilka han vill och behöver inte lyssna på dig och dina stolligheter.

Gråt ut hos Soros istället.
2017-01-29, 11:49
Medlem
Citat:
Helt säkert drabbar detta många fler människor än så.
Trump försöker skydda USA mot det monster som man själv har skapat i Mellanöstern. USA har ju lagt åtskilliga miljarder dollar på terroristerna där, inte minst i Syrien för att störta al-Assad.
Så på sätt och vis finns det en logik i detta.

Men kollektiv bestraffning brukar inte fungera, det skapar bara mer ondska.

Obama införde för ganska precis 1 år sedan detsamma för medborgare i Iran, Irak, Sudan och Syrien och de som rest i dessa länder. Skapade det mer ondska? Var du och media lika upprörda då?
2017-01-29, 11:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Obama införde för ganska precis 1 år sedan detsamma för medborgare i Iran, Irak, Sudan och Syrien och de som rest i dessa länder. Skapade det mer ondska? Var du och media lika upprörda då?
Det är klart att sådana här åtgärder möter protester. I synnerhet som USA är det land som bär mest skuld till flyktingkrisen genom sina krig och sitt stöd till terrorister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in