Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Men det är det ingen här som gör. I övrigt tror jag vi var klara där.
Lät som att det var exakt det du gjorde, men vill du dra tillbaka det så är väl allt bra.
Citat:
Du skrev: Pojkar förbättrar inte sina resultat med åldern jämtemot flickor, eftersom at IQ-test, både för barn och vuxna, är konstruerade så att båda könen får samma medelresultat.
Jag: "länkade till studie som visade att så var fallet"
Du: ...
Fast studien du länkade handlade inte ens om IQ, utan en rad andra kognitiva tester. Fast det var väl inte viktigt, för de är ju "en proxy för IQ". Dessutom undersöker den en helt annan åldersgrupp än den du uttalade dig om.
Citat:
Här har du en studie till där man följt samma personer över tiden, där ser du att pojkarnas resultat jämfört med samma flickor, ökar och standardavvikelsen ökar (titta i Table 3):
Länk
Ja, fast har vi inte redan förklarat att Richard Lynn är en sexistisk parodi på en forskare och att hans undersökningar gång på gång motsägs utav resten av den vetenskapliga fakulteten.
Jag trodde ärligt talat att du hade släppt det här med skillnader i medel-IQ. Alltså, alla som är intresserade kan ju kolla tillbaka på tråden jag länkade. Du citerar en extrem minoritet av forskare och ignorerar den väldiga majoriteten av vetenskapsmän samt det faktum att testet är utformat så att inga genomsnittliga skillnader mellan könen förväntas - på samma sätt som en termometer är utformad så att vatten förväntas koka vid 100 grader. Observerar man ett annat resultat har man uppenbarligen ett mätfel, eller så har andra förutsättningar påverkat resultatet. Det finns ingenting nytt att se här.
Citat:
Det finns inte särskilt många studier som har rena intelligenstest som är tillräckligt stora för att kunna hitta dessa skillnader vi letar efter.
Jo det gör det, Scottish Mental Survey är som sagt ett utmärkt exempel, och den genomfördes 1932. Idag är det 2017, och det finns bokstavligt talat en uppsjö av undersökningar som kan användas för att besvara samma frågeställning. Däremot hittar de förstås inte skillnaderna du och dina sexistforskare letar efter, fast det har verkligen inget med storleken att göra. Den rumänska studien Lupac länkade hade över 15.000 deltagare, hur många tror du behövs för att din önskedröm ska gå i uppfyllelse?
Citat:
Så vi verkar vara överens om att män har högre varians nu... som jag länkade ovan så tenderar skillnaderna vara ännu högre när man mäter den latenta variabeln. 2:1 är ganska vanligt skattning bl.a. i de största studier som gjorts på området.
Nej, vissa studier etablerar att män har högre varians, andra gör det inte. Vi kan inte uttala oss med säkerhet om det faktiskt finns. Däremot kan jag försäkra dig om att skattningen 2:1 vid IQ 130 inte är något som härrör ur någon större undersökning på ämnet.
Citat:
Inte en aning. Men om den diskussionen speglar denna så är det ju rätt uppenbart vem av oss speglar vetenskapen. Stuart Ritchie:
Länk
Du tänker alltså låtsas att du inte vet någonting om
wikipediaanvändaren som driver exakt samma teser som du gör på Flashback? Jag vill påminna om att de flesta av oss märker när du ljuger.
Du skapar verkligen en jävla massa arbete för sajtens administration för övrigt - har du hört talas om Metapedia? Jag tror det skulle passa dig bättre. Där kan du skriva om din "objektiva vetenskap" utan att "PK-eliten"blandar sig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Vid 170 cm går det ca 30 kvinnor för varje man och vid 180 går det ca 2 000 (I USA).
Det här låter för jävla påhittat.
I Sverige har vi ju faktiskt fler kvinnor än män vid 170 cm, och amerikanerna är ju inte precis mycket kortare än oss.