2017-01-28, 12:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad får dig att tro att May har gjort det?

Att hon yttrar trevliga saker på mötet betyder ingenting. Det är normalt att göra det utom för Trump för han fattar ingenting just nu. May förhandlar och är duktig på att förhandla och Europa är en intressant marknad för UK och tvärtom.
Att May gjort vad?

Jag är säker på att May får behålla tillgång till EUs marknad och att hon, till skillnad från EU, kommer få till ett frihandelsavtal med USA.
2017-01-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så du tycker det är bra av Trump att han vill bomba ISIS?

Bombhögern är de som startar krig mot Irak, Libyen, Afghanistan och så vidare. Inte de som vill bomba folkmördare. Det är en hederssak. Förstår att dessa nyanser kan vara svåra för dig, men varför tycker du det är fel att bomba ISIS? Eller tycker du att det är bra att bomba ISIS?

Håll dig till sakfrågan istället. Du har ännu inte presterat några belägg för att jag tycker att det är en dålig idé att bomba ISIS.
2017-01-28, 12:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Håll dig till sakfrågan istället. Du har ännu inte presterat några belägg för att jag tycker att det är en dålig idé att bomba ISIS.
Då missförstod jag dig. Jag insåg inte att du tyckte hyllade Trumps bombkampanj mot ISIS. Nu vet jag bättre. Skönt att du stöttar Trump i detta. Vilka andra bra saker tycker du Trump gör?
2017-01-28, 12:42
Medlem
Citat:
Att May gjort vad?

Jag är säker på att May får behålla tillgång till EUs marknad och att hon, till skillnad från EU, kommer få till ett frihandelsavtal med USA.

Nja vet du, jag är helt övertygad om att både May och hennes kollegor förstår att det är totalt och fullständigt kaos där borta. Att ingen vet något, ingen kan säga något säkert och allt är hur snurrigt som helst. Så jag tror hon var artig och diplomatisk men kommer att undvika USA som pesten. Ingen människa vill väl göra avtal med USA med Trump som president. Han blir allt mer galen för var dag som går. Inte hans egna litar på honom. De gör saker bakom ryggen på honom för att försöka ordna till. Men det blir som att ösa med decilitermått när det rinner in tio liter i timmen i båten. Det går helt enkelt inte. Trump är för snabb för att starta konflikter med andra. Och som sagt allt färre av hans egna litar på honom. Kanske inte en enda av dem gör det. Hans egna litar inte på honom.
2017-01-28, 12:44
Medlem
Citat:
Då missförstod jag dig. Jag insåg inte att du tyckte hyllade Trumps bombkampanj mot ISIS. Nu vet jag bättre. Skönt att du stöttar Trump i detta. Vilka andra bra saker tycker du Trump gör?

Så än en gång så lägger du rökridåer istället för att svara på frågan. Är målet att trötta ut de som inte tycker som du?
2017-01-28, 12:45
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Nja vet du, jag är helt övertygad om att både May och hennes kollegor förstår att det är totalt och fullständigt kaos där borta. Att ingen vet något, ingen kan säga något säkert och allt är hur snurrigt som helst. Så jag tror hon var artig och diplomatisk men kommer att undvika USA som pesten. Ingen människa vill väl göra avtal med USA med Trump som president. Han blir allt mer galen för var dag som går. Inte hans egna litar på honom. De gör saker bakom ryggen på honom för att försöka ordna till. Men det blir som att ösa med decilitermått när det rinner in tio liter i timmen i båten. Det går helt enkelt inte. Trump är för snabb för att starta konflikter med andra. Och som sagt allt färre av hans egna litar på honom. Kanske inte en enda av dem gör det. Hans egna litar inte på honom.

Vad yrar du om. Vilka är hans egna? Källa på det.
2017-01-28, 12:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Så än en gång så lägger du rökridåer istället för att svara på frågan. Är målet att trötta ut de som inte tycker som du?
Men jag har ju redan svarat på frågan. Det är bara att läsa inlägget där jag svarar så får du svaret. Enklare kan jag inte förklara det. Jag hoppas du klarar av att tyda mitt svar. Det är ett svar som är skrivet på mycket enkel svenska, så även du ska kunna läsa och förstå.

Trump har en boll. Bollen är Trumps. Trump tycker om sin boll. Titta på Trump och bollen!
2017-01-28, 12:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du tror alltså att May inte vill ha ett frihandelsavtal med USA? Okej. Då vet vi det.

Jag blir matt.
2017-01-28, 12:57
Medlem
Citat:

Du läser för mycket media då typ nästan allt de skriver är ren lögn och de vänder och vrider allt han säger. Media vill bara skapa en massa kaos och oro i världen. Tycker du ska leta riktig fakta istället och inte läsa aftonbladet där de ljuger
2017-01-28, 16:03
Medlem
Citat:
Du tror alltså att May inte vill ha ett frihandelsavtal med USA? Okej. Då vet vi det.

Jag blir matt.

Så klart hon vill ha det men det är inget som hon behöver så mycket att om Trump börjar twittra idiotiska saker som han för eftersom han är en så van förhandlar och hotar henne med saker som hon ska betala så tror jag nog att hon söker vidare.
2017-01-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Du läser för mycket media då typ nästan allt de skriver är ren lögn och de vänder och vrider allt han säger. Media vill bara skapa en massa kaos och oro i världen. Tycker du ska leta riktig fakta istället och inte läsa aftonbladet där de ljuger

Men jag har inte läst. Eller hört. Jag har listat ut att det är så. Och det borde alla ha fattat redan för två år sedan.

Jag läser inte aftonbladet och sånt trams. Har inte gjort på flera år om det inte har varit någon särskild artikel som ska diskuteras. Men det är i enstaka fall kan jag säga. Varför läser du det? Där sägs ju inget vettigt, görs inga vettiga analyser om de är som de var för tio år sen.
2017-01-28, 16:34
Medlem
RonaldoUtds avatar
Är det inte väldigt dumt att soppa alla iranier från inresa till USA. De flesta är högutbildade och västvänliga. När har iranier, eller shiamuslimer begått terrorbrott mot väst?
Tror ni restrektionen mot iranier kommer lättas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in