2017-01-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag har läst hela sidan och är mycket väl medveten om vad ordet betyder.

Varför ber du mig läsa vidare när texten du länkar till bekräftar att du har missförstått ordet korruptions innebörd?

Ja det är ju intressant att man kan ha så olika syn på vad korruption du är...
Citera
2017-01-28, 11:29
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fredrik fick väl ett specialprogram på SVT, hur många tidigare politiker har haft det...

Göran Persson fick ett eget program:

http://www.svt.se/ordforande-persson/

Palme har haft åtskilliga program rörande både hans politiska gärning och mordet.

På vilket vis tycker du ovanstående är tecken på korruption?

Hade det inte varit korruption enligt ditt synsätt om Reinfeldt inte tagit ut någon lön för sitt arbete?
Citera
2017-01-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ja det är ju intressant att man kan ha så olika syn på vad korruption du är...

Det kan man ju inte. Det är bara du som totalt missuppfattat vad korruption innebär.
Citera
2017-01-28, 11:31
Medlem
En eloge till TV4 och de journalister som tagit sig an att undersöka saken. Hoppet tänds att Sverige en dag åter ska kunna betraktas som en rättsstat (tänker bl.a. på Quick-affären där ett antal mördare kan antas springa lösa pga rättssystemets taffliga hantering).

Lite skumt dock att polis och åklagare går igång så snabbt efter tv-sändningen, kanske känner rättsapparaten till ett antal skandaler och ligger i beredskap att rycka ut för att lugna publikum så snart något når offentligheten. Återstår att se om det blir en ordentlig rättsprocess eller om allt rinner ut i sanden.

Kuriosa kan vara att den aktuelle nobelpristagaren i litteratur reflekterat över sådant som har beröringspunkter med detta ärende:
“They kill people here who stand up for their rights
The system’s just too damned corrupt
It’s always the same, the name of the game
Is who do you know higher up”
Citera
2017-01-28, 11:33
Medlem
Citat:
Göran Persson fick ett eget program:

http://www.svt.se/ordforande-persson/

Palme har haft åtskilliga program rörande både hans politiska gärning och mordet.

På vilket vis tycker du ovanstående är tecken på korruption?

Hade det inte varit korruption enligt ditt synsätt om Reinfeldt inte tagit ut någon lön för sitt arbete?

Det var en dokumentär...
Citera
2017-01-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Lite skumt dock att polis och åklagare går igång så snabbt efter tv-sändningen, kanske känner rättsapparaten till ett antal skandaler och ligger i beredskap att rycka ut för att lugna publikum så snart något når offentligheten. Återstår att se om det blir en ordentlig rättsprocess eller om allt rinner ut i sanden.

Tror inte det kommer att leda till något mera än att någon får sparken och så lite avgångsvederlag som plåster på såren. Sverige i ett nötskal...
Citera
2017-01-28, 11:36
Medlem
Citat:
Det var en dokumentär...

Det hör ju inte hit. Du antyder att Reinfeldt ska ha fått mutpengar för att göra programmet eftersom du anser att det är korruption som lett till att han fått göra ett eget tv-program i vänstervridna SVT.

Har du några bevis för ditt påstående?
Citera
2017-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Det kan man ju inte. Det är bara du som totalt missuppfattat vad korruption innebär.

Tur att LaurentiusLucidor är en sådan korruptionsexpert, nu när han tom har läst om vad det är på wikipedia
Citera
2017-01-28, 11:41
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Så kan det vara, absolut. Men jag anar att hyran var satt "marknadsmässigt" -10% pga att hyresgästen inte har besittningsrätt. Men kan absolut finnas felaktigheter i vem som har godkänt/attesterat diverse renoveringar. Men då blir det mer en fråga för interna attestregler än lagar.

Han bor ju fortfarande kvar. Trots att han slutat jobba på verket 2015. Så han tycks ha besittningsrätt.
Citera
2017-01-28, 11:41
Medlem
Citat:
Det hör ju inte hit. Du antyder att Reinfeldt ska ha fått mutpengar för att göra programmet eftersom du anser att det är korruption som lett till att han fått göra ett eget tv-program i vänstervridna SVT.

Har du några bevis för ditt påstående?

Nej jag har inte antytt att Reinfeldt fått mutpengar, dock anser jag det vara korruption att han får ett eget utformat tvprogram hos SVT och visar tydligt hur makten är sammankopplad med median som ska granska den.
Citera
2017-01-28, 11:43
Medlem
Citat:
Tur att LaurentiusLucidor är en sådan korruptionsexpert, nu när han tom har läst om vad det är på wikipedia

Hahaha, ja. Och du har varken läst eller förstått vad som står där än!
Citera
2017-01-28, 11:43
Medlem
Det var under Reinfeldt och borgarnas styre som Björn Andersson tillsattes

Jag vill fråga denna generaldirektör:
Varför polisanmälde du inte tidigare?

Och någon i tråden ursäktar detta beteende med "att bli fartblind" - med skattebetalarnas pengar?

Jag har själv varit statligt anställd och där fanns alltid någon som påminde om att detta var inte våra privata pengar. Budgeten var skattebetalarnas pengar

Jag har inte sett Kalla faktas reportage än men ska titta under dagen och jag har förstått att det är ett bra jobb dom har gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in