2016-11-04, 22:38
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Från Svenska Dagbladet idag:

http://www.svd.se/vagrade-utfora-abort--far-inget-skadestand/om/sverige
Ganska sjukt belopp. 1.2 milj. kronor. Hon kommer antagligen försöka överklaga nu för att undvika att behöva betala denna gigantiska skamsumma.
Citera
2016-11-04, 23:06
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Ganska sjukt belopp. 1.2 milj. kronor. Hon kommer antagligen försöka överklaga nu för att undvika att behöva betala denna gigantiska skamsumma.

Man får ju välja att överklaga vilken del i en dom som helst, så hon kan ju enbart välja överklaga den summan, den kan ju däremot växa.
Citera
2016-11-04, 23:22
Medlem
Bra och vettigt domslut.
Citera
2016-11-05, 00:02
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
som ideell juristorganisation hoppas vi att många känner sig upprörda och vill hjälpa till att stötta, säger Linda Steens juridiska ombud Ruth Nordström till SVT
Hehe, ja du, så många kristna dårfinkar finns det knappast i Sverige och avokathoran paddar med att påpeka att de är en "ideell" organisation. Så ingen mouth where the money is
Citera
2016-11-05, 18:50
Medlem
Förlorar jobbet, målet och legitimationen som barnmorska och sjuksköterska. Ska betala 1.25 millar i skadestånd och rättegångskostnader. Ytterligare ett bidragshjon som ska försörjas livet ut är skapat.
Citera
2016-11-05, 20:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona

Både Ellinor Grimmark och Linda Steen har förlorat i domstolarna så överklagan lär inte leda någonvart.

Möjligen kan Linda driva vidare via DO eftersom hon antagligen med tanke på efternamnet är judinna och är man ortodox sådan så genomför man inte aborter annat än av medicinska skäl.
Citera
2017-01-24, 10:04
Medlem
Pater-Nosters avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KgJJy/svenska-barnmorskor-vagrar-abort--far-pengar-fran-kristen-organisatio

Nu är talibantanten igång igen. Gilla läget eller byt jobb.

Ska det bli fritt fram att vägra utföra jobb pga religion har hon tänkt sig?
Citera
2017-01-24, 13:03
Medlem
Diabeteskomas avatar
Ge henne en enkelbiljett till något IS-område så löses problemet med aset.
Citera
2017-01-24, 18:19
Medlem
bddts avatar
Märkligt tänk att välja ett yrke och sedan arbetsvägra.

Det är naturligtvis någon idiotisk religös föreställning som ligger bakom.
Det är dags att lagstifta mot religösa som lägger sig i andra människors livsbeslut.
Citera
2017-01-24, 19:52
Medlem
Snigelfans avatar
Tokstolle...
Hon säger "Jag vill rädda liv, inte släcka" -Låter fint enligt mig, men med hennes inställning till vad liv är och när det ska anses börja kunde hon valt en annan inriktning än barnmorska...

Tänk själv:
Jag vill bli polis och hjälpa folk på stan... Men jag är pacifist, så jag kommer aldrig använda våld ens om jag eller någon annan är hotad.
Citera
2017-01-27, 18:10
Avslutad
Sitter framför brasan med mitt rödtjut och lyssnar till tonerna från skivan "Humanism mot abort".

Jag är själv polis och vägrar använda pistol samt batong eftersom min uppgift är att rädda liv, inte göra slut på.

Kan någon förklara för mig varför mitt resonemang är fel?
Citera
2017-01-27, 22:57
Medlem
Havartis avatar
En kvinna som blir våldtagen av en eller flera män och blir gravid ska enligt galna sjuksköterskan inte få abort fastän svensk lag säger det. Vilka andra av våra lagar anser sig denne person har rätt att sätta sig över? Den oönskade och inte avbrutna graviditeten kommer att följa denna kvinna livet ut. Möjligen kommer barnet att bli älskat men ständigt påminna om våldtäkten.

Inga troende, oavsett religion ska få arbeta med andra människor på sjukhus eller liknade, d v s där man ger vård. De som medger att de har en tro får söka sig till yrken där det saknar betydelse. Det går inte att lita på dem, om de styrs att vetenskap och lagar eller låter sin tro gå före. Jehovas Vittnen exempelvis accepterar inte blodtransfusioner utan låter heller sitt barn avlida.
Här är lagen bestämd och det går inte att köra med några religiösa samvetsfrågor. Lagen tillåter att transfusion ges mot föräldrarnas vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in