2017-01-27, 18:52
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Bra!

En sak till : Åklagaren pratade om 6 personer -vi vet namnen på 4 personer.

Ingmar Brodin och Lena Lindqvist samt dom redan kända 4, skulle jag gissa på.
Citera
2017-01-27, 18:53
Medlem
RCB Entreprenad AB registreras aug 2011. Redan 2012 har man en omsättning på över 20 miljoner, och det med två personer anställda. Imponerande. Lite för bra för att vara sant.
Lite pikant att man debiterat tid för en hantverkare/person som var avliden sedan ett år tillbaka, vilket nämndes i Kalla Fakta avsnittet. Helt sanslös historia. Min gissning är att RCB Entr AB startades som en del i hela bluffen. Planlagt från början till slut.

http://www.allabolag.se/5568618572/befattningar
Citera
2017-01-27, 19:07
Medlem
Om det inte är en statligt verksamhet för att dölja att penniga-andelar som friseras i olika "verksamheter"- militär eller kunglig tjänst.

Då handlar det om direkt underslev i grov skala - i grov mekaniserad skala som pågått i flera år i avsikt att bereda fram vita vaskade pengar som kan sättas på konto - med minst 6 inblandade verifierbara idioter.

Med en GeneralDirektör som medvetet i flera år skiter i att polisanmäla - och när han anmäler blir han arresterad för korruption! (eftersom han bara sade 10% i sin anmälan, polisen visste om det hela i minst 2 år innan han polisanmälde)

Jag är konspiratoriskt lagt - det kan inte vara så enkelt.
Citera
2017-01-27, 19:15
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
RCB Entreprenad AB registreras aug 2011. Redan 2012 har man en omsättning på över 20 miljoner, och det med två personer anställda. Imponerande. Lite för bra för att vara sant.
Lite pikant att man debiterat tid för en hantverkare/person som var avliden sedan ett år tillbaka, vilket nämndes i Kalla Fakta avsnittet. Helt sanslös historia. Min gissning är att RCB Entr AB startades som en del i hela bluffen. Planlagt från början till slut.

http://www.allabolag.se/5568618572/befattningar

Din analys tror jag stämmer till 100%, Ingmar, Bodin och Mikael Sackleen kände garanterat varandra innan.

När det gäller Lena Lindqvist hade jag inte fel när jag trodde att hon flydde till HSB.

Förvaltare:
Lena Lindqvist
lena.lindqvist@hsb.se
https://www.hsb.se/stockholm/brf/venus/valkommen-till-brf-venus/
Citera
2017-01-27, 19:28
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Det är ju då man börjar ifrågasätta "skattekontraktet" med staten - om de jävlarna som redan har 100.000 i månadslön börjar bedriva direkt företagsamhet inom "ekonomisk maffia"....

Då blir det väldigt lätt för den normala arbetaren att kräva ut sin lön i Brutto eller i "en värde beständig metall"

Om det var det som var meningen med mina skattepengar - då är ju samhällskontraktet uppsagt .

Testa att säga det till er arbetsgivare på Måndag - "Jag vill ha min lön i kontanter - Brutto"

Spelar ingen roll, du förlorar ändå nästan hälften till staten. Arbetsgivaravgift, samt moms vid varje transaktion.
Citera
2017-01-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Spelar ingen roll, du förlorar ändå nästan hälften till staten. Arbetsgivaravgift, samt moms vid varje transaktion.
Jag har för mig att jag sade "värdebeständiga metaller" också.
Citera
2017-01-27, 19:43
Medlem
Han som sitter i tv och berättar om detta är själv inkörd i detta, hans bror Rolf Carlsson Bergström starta rcb måleri ab, vilket alla frakturer som ses i tv, han gav 10% för att få jobba åt sfv, han har själv problem me skatteverket idag. Han som själv sitter i tv är sen tidigare dömts för mord och suttit på Kumla, han fick sparken från rcb i somras på grund av över saltade fakturor från sitt företag, även han hyr en fastighet på området inom Rosersberg. Ingemar bodin tog över 2014 och fick driva företaget i konkurs pga av att fastighetsverket inte betalt sina fakturor i tid vilket gjorde att det inte fanns pengar till löner för dom anställda. sen angående jobben så va ja me själv och byggde trallen på tre rosor, den är byggd i ek, gjutit 51 plintar under och byggt om hela entren på framsidan, 140 kubik jord har även grävts bort, alla ek bitar är förborrade innan, typ 100 2mm borrar gick åt, va även me på hundstallet dock inte på jobbet som kosta 12miljoner där väggar hade rivits, detta jobb gick till en annan firma, sen att jag inte skrivit inlägg tidigare är av anledning att det är roligare att läsa istället!
Senast redigerad av boden_x 2017-01-27 kl. 20:04.
Citera
2017-01-27, 20:12
Medlem
Ja, tyvärr kan det visa sig att allt blir en fjäder och inte en höna

Att typ de jobb som gjorts bara varit onödigt dyra, för mkt exklusiva material mm och att arbeten som han beställs inte kan klassas som muta utan enbart olämpligt. Men ex påstådda gratisjobbet, det är en muta om det senare sker beställningar till samma huvudman. Dock av ringa art, normal grad.

Tyvärr tror jag att allt slutar i just ingenting! Förkastligt Ja, brottsligt möjligtvis, fällande dom tveksamt.
Citera
2017-01-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Ja, tyvärr kan det visa sig att allt blir en fjäder och inte en höna

Att typ de jobb som gjorts bara varit onödigt dyra, för mkt exklusiva material mm och att arbeten som han beställs inte kan klassas som muta utan enbart olämpligt. Men ex påstådda gratisjobbet, det är en muta om det senare sker beställningar till samma huvudman. Dock av ringa art, normal grad.

Tyvärr tror jag att allt slutar i just ingenting! Förkastligt Ja, brottsligt möjligtvis, fällande dom tveksamt.

Alla jobb som görs inom slottets område styrs av hovets slotts arkitekt, dom bestämmer vilka material som ska användas
Citera
2017-01-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boden_x
Han som sitter i tv och berättar om detta är själv inkörd i detta, hans bror Rolf Carlsson Bergström starta rcb måleri ab, vilket alla frakturer som ses i tv, han gav 10% för att få jobba åt sfv, han har själv problem me skatteverket idag. Han som själv sitter i tv är sen tidigare dömts för mord och suttit på Kumla, han fick sparken från rcb i somras på grund av över saltade fakturor från sitt företag, även han hyr en fastighet på området inom Rosersberg. Ingemar bodin tog över 2014 och fick driva företaget i konkurs pga av att fastighetsverket inte betalt sina fakturor i tid vilket gjorde att det inte fanns pengar till löner för dom anställda. sen angående jobben så va ja me själv och byggde trallen på tre rosor, den är byggd i ek, gjutit 51 plintar under och byggt om hela entren på framsidan, 140 kubik jord har även grävts bort, alla ek bitar är förborrade innan, typ 100 2mm borrar gick åt, va även me på hundstallet dock inte på jobbet som kosta 12miljoner där väggar hade rivits, detta jobb gick till en annan firma, sen att jag inte skrivit inlägg tidigare är av anledning att det är roligare att läsa istället!

Är dock inte hundra på dessa 10% stämmer men det va jag har hört själv
Citera
2017-01-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boden_x
Alla jobb som görs inom slottets område styrs av hovets slotts arkitekt, dom bestämmer vilka material som ska användas

Stämmer ej! Slottsarkitekt är benämningen på de Arkitekter som är upphandlade för att tillvarata de historisk värdena på respektive slottsområde. Visst de kan i viss mån råda om hur man ska tillvarata eller utveckla bla med val av metod och material. Men de jobbar på vanligt konsultarvode och äger inte beslutsrätt eller attesträtt på fakturor. Och med att det krävs en hel del kompetens handlad slottsarkitekter upp på lägre avtal än normal max gräns inom Lou, normal max är 4år. Slottsarkitekterna har avtal med SFV inte med hovet (Ståthållarämbetet). Däremot har SHÄ dispositionsrätt över vissa egendomar, dvs att de har sista ordet om hyresgäster mm.
Citera
2017-01-27, 22:43
Medlem
Citat:
Han bodde på slottet för 12 000 i månaden

Citat:
I materialet framgår att Mikael Sackleen fick hyra Köksflygeln som på papperet är 227 kvadratmeter, men som i verkligheten är 283 kvadratmeter.
Månadshyran var på 12 000 kronor och hade satts av den dåvarande fastighetschefen på verket.
Köksflygeln stod tom 2006 men inför Mikael Sackleens flytt ställdes byggnaden i ordning för bostadsändamål. Kök, badrum och ytskikt renoverades till en kostnad på 844 000 kronor. 2011 gjordes en utvändig fönstermålning på 258 000 kronor.
Och 2013 betalade Statens fastighetsverk - och därmed skattebetalarna - 523 000 kronor för ”diverse invändigt underhåll".

http://www.expressen.se/nyheter/han-bodde-pa-slottet-for-12-000-i-manaden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in