Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Det blir ganska meningslöst att diskutera hens andemening.
Det var du, inte jag, som startade diskussionen. Jag kommenterade bara bilden som den personen hade postat.
Citat:
Det jag ville diskutera, som du ålade ifrån var att utifrån Johaugs senaste tids fadäser iform av bristande bevisning av att hon är ren (uteblivna kontroller), vilseledande av möjlighet att utföra kontroller samt att hon bevisligen haft anabola i sig skapar rejäl misstänksamhet av att den bilden indikerar på att hon anabolat (mikrodoser) sedan tidigare, mer än att hon skulle vara ren.
Det går att spekulera hur mycket som helst. Det enda vi vet är att hon har fått en viss mängd clostebol uppmätt vid provtagning. Det är den enda fakta vi vet. Sedan påstås det att den uppmätta mängden kan härledas till att hon ska ha använt
Trofodermin för såriga läppar och orsaken till det anges som en läkarmiss.
Därutöver spekuleras det vilt, bland annat, i denna tråd. Vilda spekulationer görs till sanningar och Johaugs berättelse betraktas som lögn. Hur ska någon kunna diskutera i ett sådant klimat? Det handlar inte om en situation i spåret som vi alla kan se och bedöma.
För mig är det självklart att det inte går att tillskriva Johaug mer än det uppmätta provet visar. Det går inte att säga att hon dopat sig mer än så. Det som kommer att bedömas nu är det som är fakta. Hon har lämnat ett positivt prov och en berättelse. Det kommer som jag ser det att handla om till vilken grad hon bär ansvar för den uppmätta mängden.
Jag har en klar uppfattning om vad jag tycker att påföljden borde bli. Jag tycker att hon borde få 24 månader eftersom det är en anabol substans och det går inte att skylla på en annan person, även om det är hennes läkare. Däremot tror jag att hon kommer att få 14 månader eftersom det är för mycket subjektiva åsikter med i spelet.