Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Men vad om... ? är ett ganska uselt argument.
Men vad händer t ex om Trump lyckas? Han fick trots allt en USA med stark ekonomi och minskad arbetslöshet och mycket tyder på att hans isolationistiska politik i alla fall kortsiktigt kommer att gynna USA. Han har ett mycket bättre utgångsläge än Obama som tillträdde mitt i finanskrisen.
Och om Trump lyckas att undvika dyra krig och inhemska terrorattentat samt minska arbetslöshet kommer han rimligen att uppfattas som en vinnare.
Mitt inlägg ska läsas i sin kontext. Det är ett av flera svar på påståendet att Trump de facto kommer att bli den mäktigaste presidenten i USA:s historia.
Jag har bara pekat på att det finns ett antal möjliga vägar som den politiska utvecklingen kan gå i USA.
Det finns ingenting som säger att det inte finns eller kommer att finnas en motreaktion. Det gör det alltid.
Visst kan Trump lyckas med allt han föresatt sig och lovat. Absolut.
Men frågan är
hur det ska gå till. Som jag sagt tidigare är Trump inte Gud och hans ord blir inte kött.
Jag har pekat på möjliga vägar att hindra Trump.
Nu får du berätta för oss hur Trump kommer att göra för att driva igenom de exekutiva order han skrivit under hittills. Ännu så länge är de inte värda mer än pappret de är skrivna på.