[quote=ONLYFIFA|59729478]
Citat:
Ursprungligen postat av
RolfRoland
Tror tvärtom att EA tjänar enorma pengar på Boraslegend m.fl. som är ett ansikte utåt för EA i och med sina youtube-kanaler.
Är hyfsat säker att Boraslegend får X antal fifapoints av EA att köpa packs för när spelet släpps. Inte så konstigt att han i de första veckorna av WL hade CR7, Bale, Pogba m.m, kolla de tidigare videorna han har släppt.
Anledningen att när han och de andra som är "sponsrade" gör sina galna pack openings får det genast genomslag hos oss vanliga som följer deras youtube-konton. Eller när de visar upp sina galna lag får vi andra dödliga ett behov att köpa mer packs för att kunna uppgradera våra lag.
OBS! jag har givetvis inga bevis för detta att de får en massa fifapoints men tror mig minnas att det har nämnts om det när man hängde på FOL's klassiska IRC-chatt för några år sedan. Och ja jag har sett videon när han vinner div 1 med ett silverlag.[/QUOTE
Du vet om att du är väldigt mycket off topic va? Han skrev Boråslegend som ett exempel. Det är välkänt att deras bästa spelare får fifa points gratis. Kallas för investering.
Men nu var de ju inte vad vi pratade om, skitsamma..
Vad menar du? Jag hade ju fetmarkerat en rad i citeringen:
Vem tjänar som de på? Inte Boraslegend iallafall.. han tar sitt första lag och går till div1. och tog diskussionen vidare från det.
Passar det inte så skit i att kommentera?