2017-01-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
En reklaminspelning? Grabbar, måste fixa läppen, bara ge mig något som fixar det här! Nuförtiden kan man ju ta värktabletter i form av kräm istället, så att krämer kan ha anabola ämnen borde vilket idiot som helst förstå.
http://www.vg.no/sport/langrenn/johaug-tatt-i-doping/kinesisk-mobilgigant-stoetter-johaug/a/23837724/
Citera
2017-01-26, 15:58
Medlem
wwrs avatar
Det som inte kommer fram tillräckligt är att anabola steroider inte används normalt i hudsalvor. Det har ingen bevisad gynnsam effekt på huden. Jag kan inte tänka mig att något sådant preparat är godkänt i Sverige.

Samma visa i samtliga fallen. Någon annan köpte ut salvan. Agostinis mamma. Simmarens mamma. Johaugs läkare.

De här farsartade rättegångarna drar ju skam över idrotten. Koncentrationer och osannolika bortförklaringar som dessutom är irrelevanta då idrottsmännen har eget ansvar.

Bara att ge alla med anabola steroider i urinen två års avstängning.
Citera
2017-01-26, 16:34
Avslutad
Vid vilken koncentration anser ”experter” att Clostebol är prestationshöjande? Om nu inte 13ng är det.
Citera
2017-01-26, 16:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som inte kommer fram tillräckligt är att anabola steroider inte används normalt i hudsalvor.
Men detta är ju en sårsalva och ingen hudsalva (och absolut ingen läppsalva som tidningarna skriver)
Citera
2017-01-26, 16:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men detta är ju en sårsalva och ingen hudsalva (och absolut ingen läppsalva som tidningarna skriver)
Jag skulle inte tro det finns någon "sårsalva" med anabola steroider godkänd i Sverige eller Norge heller. En variant av salvan innehåller ju clobetasol som är skadligt för och motverkar sårläkning.
Citera
2017-01-26, 16:49
Medlem
wwrs avatar
Jag måste tyvärr logga av en stund. Men det vore intressant om någon kunde hitta någon salva, godkänd i Sverige eller Norge, som innehåller anabola steroider. Jag undrar om det finns någon sådan.
Citera
2017-01-26, 17:17
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag måste tyvärr logga av en stund. Men det vore intressant om någon kunde hitta någon salva, godkänd i Sverige eller Norge, som innehåller anabola steroider. Jag undrar om det finns någon sådan.
Norge vet jag inget om, men i Sverige är väl anabola helt förbjudet som läkemedel sedan 1992 tror jag.
Citera
2017-01-26, 17:22
Medlem
exceptionals avatar
Varför handlar hela historien om en salva som man inte ska använda runt munnen? Är det bevisat att det är så? Är det avfärdat att hon fått det i urinen på annat sätt?
Citera
2017-01-26, 17:50
Medlem
MrTomtes avatar
-"Jag tog inte det här medlet för att fuska utan för att förlänga min penis"
-"Någon har preparerat min tandkräm"
-"Jag hade sex med min fru 4 gånger natten innan och sen drack jag 5 öl."
-"Jag åt för mycket kalvstek. Kalvarna har blivit behandlade med Nandrolon."
-"Min massör masserade mig med en kräm som innehåller testosteron"
-"Jag fick en hudsalva för mina spruckna läppar. Jag såg inte att det stod 'DOPING' på asken med stora bokstäver"

6 bortförklaringar från dopade idrottare. 5 av dem blev avstängda. Varför ens ta hänsyn till den sista bortförklaringen? Den är ju varken mer eller mindre märklig än de andra och jag kan för mitt liv inte förstå hur den här historien kan anses som någon sorts etablerad fakta. Den baseras enbart på Johaug (partisk) och läkaren (partisk). Det finns ju inga bevis för att det verkligen var så Johaug fick skiten i sig!
Citera
2017-01-26, 17:50
Medlem
Har det framkommit varför läkaren kom fram till att denna salvan skulle hjälpa?

Vad var det i salvan som var aktiv i läkningen. Läkaren borde haft ett resonemang kring varför just denna salva. Han har ganska höga kunskaper inom medicin.

Hur kan salvan väljas utan att studera innehållet?
Citera
2017-01-26, 18:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Eller jo. Hennes uppdiktade version av att anklaga läkaren kan få henne att åtalas för falsk tillvitelse? Om läkaren och Johaug gjorde detta systematiskt, så kan hans handlande inte falla in under oaktsamhet som han nu utreds för!?

Du vet inte vad du pratar om. Kom in i matchen i stället för att sitta och gissa. Falsk tillvitelse är när man falskeligen anmäler något för ett brott den inte gjort.
Citera
2017-01-26, 18:24
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Smörjer man in läpparna regelbundet med olja eller annan vanlig kräm får man inga problem vare sig man ler eller skrattar. Alla skidåkare, såsom alpinister och längdåkare vet hur viktigt det är att smörja in fejs och läppar när solen steker på och vet mycket väl att det räcker med vanlig kräm om skadan väl uppstått.

Med tanke på hennes långvariga problem med herpes och munsår samt erfaren skidåkare finns det ingen chans i helvetet att hon kan skylla på plötslig smärta och desperata metoder, hon vet hur man ska göra.

Kört zinkpasta när jag varit i alperna och skidat i starkt solsken. Inga problem där inte.
Fast det såklart. Jag behövde inte bygga muskler inför en säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in