2017-01-25, 20:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Citat:
Jaha....som jag skrev förut; Sture är med andra ord känd som "det godhjärtade bygdeoriginalet det går anekdoter om"..då har jag verkligen missuppfattat det hela...och när det gäller PAJ... systrarna umgicks alltså i flera år tätt med en "kuf i negativ mening"...hm..hm....

Vilken Berit? Den här tråden har blivit väldigt lång den senaste tiden...och så ska inte du snacka om "fixerad" och "inte kapabel att reflektera över något annat". !!!!!

Jo, men det där, att göra något så fasansfullt drastiskt, att knivmörda för att "får inte jag henne, så får inte någon annan det heller" verkar för mig....tja.."psykopatiskt"...fast så impulsivt vete tusan om det här dubbelmordet är egentligen...PAJ skulle ha haft tillräckligt god tid på sig att lugna ner sig från det hans gäster gått ifrån hans lägenhet och till dess han letat upp sina offer i skogen...och kniven sen, varför ta med sig stor kniv om man inte tänker döda????

Det verkar tydligen som om den enda person som blivit grundligt undersökt av polisen i det här fallet är just "Sture".

Det där Kwast borde tydligen blivit bortsopad för länge sen!!

Ja faktiskt, de flesta på orten ser nog Sture som ett godhjärtat bygdeoriginal.

Men nu får du väl ändå ta och ge dig, det finns väl inget som säger att just Eva och Anneli uppfattade P-A som en kuf i negativ mening, vart får du allt i från? Däremot har ju uppenbarligen andra i hans omgivning gjort det och det är inget som du kan göra någonting åt.

Jag återgav som sagt endast det jag själv har fått berättat för mig och det finns säkert andra som skulle välja att beskriva P-A på något annat sätt, men ett av orden som några använde sig av var kuf.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-25 kl. 20:35.
Citera
2017-01-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja faktiskt, de flesta på orten ser nog Sture som ett godhjärtat bygdeoriginal.

Kul för Sture då!

Citat:
Men nu får du väl ändå ta och ge dig, det finns väl inget som säger att just Eva och Anneli uppfattade P-A som en kuf i negativ mening, vart får du allt i från? Däremot har ju uppenbarligen andra i hans omgivning gjort det och det är inget som du kan göra någonting åt.

Jag återgav som sagt endast det jag själv har fått berättat för mig och det finns säkert andra som skulle välja att beskriva P-A på något annat sätt, men ett av orden som några använde sig av var kuf.

Vaddå för sorts "kuf"??????.."kufen" som inte hoppar efter allt vad andra gör...som inte följer alla normer utan går sina egna vägar......eller "kufen" som är en riktig sadist och gillar att plåga och döda?????

Folk har en benägenhet att kalla sina motståndare "kufar" och "psykopater" i parti och minut!!
Citera
2017-01-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
"Vilken Berit? Den här tråden har blivit väldigt lång den senaste tiden...och så ska inte du snacka om "fixerad" och "inte kapabel att reflektera över något annat". !!!!!"

Lustigt att du nämner namnet Berit i ett inlägg där det pratas om nån onämnd arbetsplats. Ungefär som om du tänker på din egen arbetsplats. Har du jobbat med någon Berit? Ditt citat:

"Han säger väl...det drar vi på nästa lön!...och protesterar arbetstagaren, då kan han känna sig blåst!!...något åt det hållet..eller också säger han..betala till Berit..det är hon som har hand om det!!...och gör han inte det, då får han med Berit att göra!!!...vet förstås inte riktigt...har inte varit med om det själv...eftersom jag håller mig uppdaterad på jobbet!! "

Skit i "Berit" du...du skulle kunna byta ut "Berit" mot "MissX" eller nåt!!
Citera
2017-01-25, 21:07
Medlem
Citat:
Skit i "Berit" du...du skulle kunna byta ut "Berit" mot "MissX" eller nåt!!

Det där var visst irriterande....
Citera
2017-01-25, 21:35
Medlem
Pudelfrillan din pm-korg är full.
Citera
2017-01-25, 21:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kul för Sture då!

Vaddå för sorts "kuf"??????.."kufen" som inte hoppar efter allt vad andra gör...som inte följer alla normer utan går sina egna vägar......eller "kufen" som är en riktig sadist och gillar att plåga och döda?????

Folk har en benägenhet att kalla sina motståndare "kufar" och "psykopater" i parti och minut!!

Ja det är möjligt men det kvittar egentligen vilken typ av kuf han är. Varför kan du inte vara med och diskutera andra, betydligt mer intressanta saker som rör P-A och mordet istället för att bara fixera dig vid vad folk i hans närhet väljer att kalla honom för? Mördare går ju annars utmärkt att kalla honom för.

"Folk har en benägenhet att kalla sina motståndare för "kufar" och "psykopater" skriver du, jag har aldrig hört någon uttrycka sig på det sättet när det gäller P-A här i tråden. Nån som plötsligt dyker upp här som gubben i lådan och börjar tala om "sina motståndare"?...
Den enda som just nu lär uppleva att allt och alla är hans motståndare är väl för tillfället P-A själv? Inte du också hoppas jag?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-25 kl. 22:02.
Citera
2017-01-25, 22:06
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Har haft kontakt med Pia som är med i "Svenska fall för FBI". Hon sa att jag fick berätta nedan för att hon vill att Eva och hennes familj skall få upprättelse.
Pia blev förhörd 1992 av två poliser. Då sa hon vad hon visste. Poliserna var Seppo Pentinen och Carl-Göran Carlsson. De ringde direkt till van der Kwast och sa att de ville ta in P på förhör. van der Kwast sa emellertid nej till det. När Bosse Åström och Mark Salafik fick veta det kunde de inte tro att det var sant.
Så P har funnits med men det har inte funnits intresse från åklagaren att förhöra honom.

En sak till, det är många som trott att de inte har haft något att tillföra så därför har de inte sagt något men även små detaljer kan hjälpa.
Varför blev inte Pia förhörd 1987?
Varför inkom inga tips om PAJ direkt efter mordet?
Det är nästan 30 år försent att anklaga PAJ nu.

Det fetade.Bestämmer åklagaren vilka som tas in på förhör?
Citera
2017-01-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är möjligt men det kvittar egentligen vilken typ av kuf han är.

Det gör det verkligen inte! Sture räknas ju som just "kuf"..och bara det gör ju honom inte till GM ju!! En "kuf" kan vara en normbrytare i största allmänhet...som ses som en "kuf" bara för att hen t.ex. samlar på alla turkosa trädgårdstomtar... eller en totalt hänsynslös och elak typ som struntar helt i andras rättigheter!!

Citat:
Varför kan du inte vara med och diskutera andra, betydligt mer intressanta saker som rör P-A och mordet istället för att bara fixera dig vid vad folk i hans närhet väljer att kalla honom för? Mördare går ju annars utmärkt att kalla honom för.

Visst kan det vara PAJ som är mördaren...en besvärande omständighet är att Safarik och Åström siktade in sig på det...FAST...tänk om det är fel då?? Jag undrar fortfarande vilken personlighet han hade som barn...DÄR ÄR SVARET TILL HANS RIKTIGA JAG!!!! Det här dubbelmordet är synnerligen vidrigt och det är en synnerligen farlig person som gjort det, en person som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter att bli seriemördare!!! Frågan är om det verkligen stämmer in på PAJ? Eva och Laban mördades av en helt meningslös anledning...är det PAJ som är mördaren så är anledningen att hon ville bestämma sitt eget liv..och det hade hon ju banne mig rätt till!!!!!!!!
Citera
2017-01-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Åklagaren ska samarbeta med polisen och det är han som ska godkänna en "skälig häktning" vilket är en förutsättning för att få göra t.ex en husrannsakan.
Citera
2017-01-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Nej åklagaren behöver inte först ge sitt godkännande för att polisen ska få göra ett vanligt förhör
Citera
2017-01-25, 22:29
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Åklagaren ska samarbeta med polisen och det är han som ska godkänna en "skälig häktning" vilket är en förutsättning för att få göra t.ex en husrannsakan.
Men nu va det frågan om förhör och inte häktning.
Så här skrev Solento:
Poliserna var Seppo Pentinen och Carl-Göran Carlsson. De ringde direkt till van der Kwast och sa att de ville ta in P på förhör. van der Kwast sa emellertid nej till det.
Lite sent också med husransakan 5 år efter mordet.Det borde väl gjorts direkt 1987 om det skulle givit resultat.
Citera
2017-01-25, 22:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Citat:
Det gör det verkligen inte! Sture räknas ju som just "kuf"..och bara det gör ju honom inte till GM ju!! En "kuf" kan vara en normbrytare i största allmänhet...som ses som en "kuf" bara för att hen t.ex. samlar på alla turkosa trädgårdstomtar... eller en totalt hänsynslös och elak typ som struntar helt i andras rättigheter!!

Visst kan det vara PAJ som är mördaren...en besvärande omständighet är att Safarik och Åström siktade in sig på det...FAST...tänk om det är fel då?? Jag undrar fortfarande vilken personlighet han hade som barn...DÄR ÄR SVARET TILL HANS RIKTIGA JAG!!!! Det här dubbelmordet är synnerligen vidrigt och det är en synnerligen farlig person som gjort det, en person som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter att bli seriemördare!!! Frågan är om det verkligen stämmer in på PAJ? Eva och Laban mördades av en helt meningslös anledning...är det PAJ som är mördaren så är anledningen att hon ville bestämma sitt eget liv..och det hade hon ju banne mig rätt till!!!!!!!!

Ok, nu tar jag det igen för tredje gången:

Det hela kanske kan förklaras med att Sture av allmänheten uppfattas som en kuf i en mer positiv och "oskuldsfull" mening, medans när P-A beskrivs som en kuf så är det mer i negativ mening.

Hur länge tänker du fortsätta att stöta och blöta tolkningen av ordet kuf?
Nöj dig nu med detta svar.

Jo en sak till, P-A har även beskrivits som jävulskt envis och tjurskallig, även ord som manisk och besatt har använts för att förklara hans natur, bara så du vet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-25 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in