2017-01-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det blir säkert någon form av stängsel kombinerat med en modern barriär, övervakad av drönare och gränsvakter.

Muren kommer givetvis inte vara en mur i ordets rätta betydelse. Vi lever inte på 1600-talet.

Sist jag kollade så hette stängsel "fence" och mur hette "wall". Det är märkligt hur saker alltid verkar byta betydelse i Trumps vokabulär.
2017-01-25, 23:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det fungerar inte så. Alla amerikanska poliser måste gå på "Police Academy" vilket är en högskola.
Jaha. I 20 veckor. Det är inte en högskola, det är police academy. I 20 veckor. Körkort är för övrigt ett krav, så de kan rösta utan problem.
2017-01-26, 00:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Stängsel kombinerat med drönare, kameror och sensorer är vad man har idag.

En mur i ordets rätta betydelse är vad Trump har talat om hela tiden, varför tror du att man räknar med att det kan komma att kosta upp till 20 miljarder dollar i rena byggnadskostnader(sedan kommer det tillkomma kostnader för att köpa loss mark också för en stor del av marken är privatägd).
En mur byggs av murare, av sten. Tror du verkligen att det är vad Trump har i åtanke?

Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Sist jag kollade så hette stängsel "fence" och mur hette "wall". Det är märkligt hur saker alltid verkar byta betydelse i Trumps vokabulär.
Jadu, trodde du att det skulle anställas massa murare som skulle bygga en mur av tegel eller sten, förstår jag att du känner dig förvirrad. Muren kommer bli en modern barriär, inte en gammal 1600-talsprodukt. Men jag tror inte du kommer kunna förstå sånna saker. Du tar allt på tok för bokstavligt.

Det blir betong, stål, drönarövervakning, sensorer och gränsvakter.

Edit: Glömde - det kommer också ingå en stor fet jävla logga där det står GOD EMPEROR TRUMP i neon!
2017-01-26, 00:03
Medlem
kristofferGs avatar
Läste att New York och diverse andra stater skall strida mot Trumps beslut gällande muren och immigrationen. Kan de ens göra så? Jag förstår inte riktigt hur de ska gå tillväga?
2017-01-26, 00:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jaha. I 20 veckor.

Vet inte vad du får det där 20 veckor ifrån, det är olika i olika delstater men i Florida så måste du söka till högskola för att bli antagen. Hursomhelst är det inte den typen av jobb som kräver att du finns på plats från kl 8 på morgonen till kl 17 på eftermiddagen vilket inte är ovanligt även om du har en högutbildning.
2017-01-26, 00:04
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Får man fråga vad du själv har för erfarenheter på området? Hur många gånger har du varit hos amerikanska myndigheter och jiddrat över att något formulär inte varit korrekt ifyllt? Passera metalldetektorer och glömt att du hade lunchmaten i ryggsäcken? Ring a bell? Nej, trodde inte det.
Det låter som att du tycker att amerikansk byråkrati är lite jobbig? Jag kan glädja dig med att Trump av allt att döma verkar hålla med dig om den saken och verkar vara inställd på att förenkla ett och annat. Får jag fråga dig, med tanke på dina erfarenheter av att bo och arbeta i USA, om du har fyllt i alla papper till IRS?
(FB) USA vill beskatta svenska medborgare i Sverige, får grönt ljus av Riksdagen

Citat:
Det är helt irrelevant i sammanhanget här, vi diskuterar här huruvida man har tid att komma ifrån jobbet för att få ett ID. Inget annat.
Kan du ge ett exempel på någon amerikan som inte har kunnat komma ifrån jobbet en enda gång på 4 år för att skaffa ett ID-kort? Det räcker att du länkar till en artikel i en normal mainstream-tidning med en amerikan som påstår detta så är jag nöjd.
2017-01-26, 00:05
Medlem
Citat:
Nej det fungerar inte så. Alla amerikanska poliser måste gå på "Police Academy" vilket är en högskola.

"Police Acadamy" en inte högskola. Det är en yrkesskola.
Det gäller inte heller alla poliser. Olika städer har olika krav och det finns massor med olika typer av polismyndigheter.

Enda lagstadgade kravet för att kunna bli polis är att man gått har highschool diploma samt är straffad.
Sedan varierar det stor mellan olika städer och polismyndigheter vilka grundkrav och egna utbildningar de har.
Senast redigerad av Aramir2 2017-01-26 kl. 00:10.
2017-01-26, 00:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Ja, det blir säkert jätteannorlunda för kartellerna som gräver tunnlarna under. Sen kan Trump inte bygga muren längs Rio Grande oavsett p.g.a översvämningsregler (samhällena längre ner blir översvämmade om man bygger för nära floden).
2017-01-26, 00:07
Medlem
Citat:
En mur byggs av murare, av sten. Tror du verkligen att det är vad Trump har i åtanke?

Jadu, trodde du att det skulle anställas massa murare som skulle bygga en mur av tegel eller sten, förstår jag att du känner dig förvirrad. Muren kommer bli en modern barriär, inte en gammal 1600-talsprodukt. Men jag tror inte du kommer kunna förstå sånna saker. Du tar allt på tok för bokstavligt.

Edit: Glömde - det kommer också ingå en stor fet jävla logga där det står GOD EMPEROR TRUMP i neon!

Märkligt att ett staket kräver betong. Hur var det nu?
2017-01-26, 00:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kan du ge ett exempel på någon amerikan som inte har kunnat komma ifrån jobbet en enda gång på 4 år för att skaffa ett ID-kort? Det räcker att du länkar till en artikel i en normal mainstream-tidning med en amerikan som påstår detta så är jag nöjd.

Planerar du hela ditt liv i 4 år i förväg? Att skaffa ett nytt ID kort är något som man planerar max ett halvår i förväg eller dylikt och ja, det kan vara så jävla enkelt att om man har en familj i USA att man inte kan komma iväg för att fixa ett ID. Ledsen att göra dig besviken om Freedom Nation.
2017-01-26, 00:10
Medlem
Citat:

En Mur kan vara av många olika typer av material, såsom sten, metall, betong.

Men ja det är en faktisk mur som Trump talar om, liknande den Israel har.
Kolla lite bilder på hur den ser ut så får du en idé om vad det är Trump talar om.
Den enda som är förvirrad här är du.
2017-01-26, 00:10
Medlem
Mooskys avatar
Svårt att få fram vad som är sant och lögn då det gäller Trump administrationen.
Commander in lies har tappat den lilla trovärdighet som fanns, och han börjar likna en diktator.
Förbjuder EPA att uttala sig offentligt innan administrationen gått igenom det som ska publiceras.
Förbjudet parker att uttala sig i media och på Twitter om klimatförändringarna.
Aborter, murar, tortyr och annat snömos får in USA 300 år tillbaka i tiden.- Undrar hur länge han kommer få ljuga som han gör? Tvingar till sig egen fakta som är ren lögn osv.
Herregud det har gått 5 dagar och 300 dagar max sedan är han borta.

6 journalister har tagits in och 4 av dom riskerar 10 års fängelse för att dom bevakat och rapporterat om Anti Trump demonstrationerna. Kokko nest är i chock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in