Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Så Sture är att betrakta som något slags "oförargligt, excentriskt, kvicktänkt bygdeoriginal, som har gett upphov till många roliga historier i bygden" typ...???? så fan heller han har...känd för att ha trakasserat kvinnor däremot.."positivt" va??...och när det gäller PAJ så drar du upp sådana där löjliga grejer för att beskriva han är "konstig"...varit sin hembygd trogen..umgåtts med sin nära släkt etc..hela släkten Wahlgren och Lill-babs släkt är väl att betrakta som skumma då enligt ditt sätt att se på saken....dra till med något riktigt ordentligt för att "bevisa" att han var kapabel att mörda på det här fullkomligt vidriga sättet...är han van att döda, är jägare? sportfiskare? t.ex. t.ex....mordet på Eva och Laban är så fruktansvärt jävligt...något riktigt knepigt...så även den som "bara ville hämnas" på Eva skulle dra sig för att göra just så här...om det nu inte var någon som gillade att döda...i alla fall hade gjort det förut!
Den som mördade Eva och Laban har inget samvete på något sätt, skulle kunna döda om och om igen, seriemördartyp!!!!
Det verkar vara väldigt känsligt det här med Sture och ordet kuf, tar du det personligt eller vad är det med dig? du förefaller vara lika lättkränkt som P-A.
När jag återger hur folk som både känner och har känt P-A har beskrivit honom för mig, så är det att "dra upp löjliga grejer" enligt dig. På vilka grunder Trapizo anser du att du kan ta dig rätten att sätta dig över hur andra människor i Kramfors uppfattar P-A?
Vidare har jag aldrig nämt P-A's släkt i något sammanhang någonsin, så varför jämför du P-A's släkt med Lill-Babs släkt och hela släkten Wahlgren och menar på att även dom är "skumma"?
I ett föregående inlägg där jag tog upp närheten från P-A's lägenhet på Björstagatan till barndomshemmet (faderns hus) på Slaktargatan och möjligheten att det kan ha stått en gammal cykel i det uthuset som P-A kan ha plockat fram och använt under hela sommaren -87 (t.ex. för att cykla och handla, ta sig till och från krogen, till jobbet) och givetvis även under mordkvällen, för att efter mordet köra hem och gömma cykeln i något av uthusen på faderns tomt m.m.
MEN vad händer? istället för att reflektera över dessa nya tänkvärda uppgifter så väljer du istället att fokusera och lägga allt ditt krut på endast det sista ordet i det inlägget:
"Kuf" och sen sätter du igång nåt hejdlöst, det är rena vansinnesteorierna varvat med ren rappakalja, precis som vanligt... det här säger återigen ALLT om dig Trapizo, man kan knappast vara mer oseriös och skruvad än vad du är.
Jag har aldrig uttryckt att det skulle vara något konstigt med att P-A skulle ha varit just sin hembygd trogen i 60 år (för det har ju hur många människor som helst varit). Det jag pekade på är det faktum att P-A i hela sitt liv endast har varit ett antal kvadratmeter i Björsta trogen, och det är en avsevärd skillnad. Jag tänker även att det kanske kan säga en del om honom. Han verkar inte vara mycket för förändring, med tanke på att han även har varit posten trogen i 40 år.
En sportfiskare är van att döda och passar därför perfekt in på GM-profilen i Eva-mordet enigt dig. Jag avslutar därför med att gissa att P-A måste ha varit en osedvanligt rå och kallblodig sportfiskare eftersom du nu föreslog det. Det är alltså hans hobby som är förklaringen till varför just P-A var kapabel att utföra det bestialiska mordet på Eva samt även döda hunden Laban.
Allt enligt Trapizos logik...