2017-01-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så kan det visst vara...det var antagligen inte "Sture" som var mördaren...utan det kunde gärna vara någon galning som befann sig där i skogen av ren tillfällighet...när man tänker på fallet nyligen med julfirarna i sommarstugan som råkade få besök av en mordisk galning som råkade ha vägarna förbi så..även det mest ovanliga är möjligt egentligen...och visst kan det ha varit PAJ....eller också inte!!!!???? Mycket intressant fall detta!!!! Fast märkligt att det poppat upp så helt plötsligt efter 30 år!!!!
anledningen till att det poppat upp är att Sv fall för FBI valde att ta upp detta brott och vi var väldigt många som satte kaffet i vrångstrupen när vi får veta detaljer som för oss var helt okända , eftersom vi inte har vetat vad var och en sagt i polisförhören . Vi som kände och umgicks med P på den tiden trodde att han låg hemma och sussade den natten och helt plötsligt får vi en helt annan bild av honom 😖 Och ju fler man pratar med desto skummare blir hans beteende
Citera
2017-01-25, 14:49
Medlem
Citat:
Så kan det visst vara...det var antagligen inte "Sture" som var mördaren...utan det kunde gärna vara någon galning som befann sig där i skogen av ren tillfällighet...när man tänker på fallet nyligen med julfirarna i sommarstugan som råkade få besök av en mordisk galning som råkade ha vägarna förbi så..även det mest ovanliga är möjligt egentligen...och visst kan det ha varit PAJ....eller också inte!!!!???? Mycket intressant fall detta!!!! Fast märkligt att det poppat upp så helt plötsligt efter 30 år!!!!

Det kan ha varit en random gärningsman men det kan också ha varit någon av de två som upptäckte kroppen efter Eva och Laban. Där har vi några som bör undersökas närmare.
Citera
2017-01-25, 14:57
Medlem
Det är flera saker man undrar över. Vilket förhållande hade i VERKLIGHETEN Eva med denne PAJ?
Vad jag förstått så hade väl Eva umgåtts hela kvällen med några vänner. Hur visste då denne PAJ att hon var på hemväg? Någon måste ju ha informerat honom. Eller stalkade han henne? Så har vi då Laban. Jag är inte hundpsykolog, men i vilket förhållande stod han till PAJ? Jag menar såg Laban honom som sin husse fortfarande eller någon som han tyckte mycket om. Fanns det någon annan som han tydde sig till lika mycket? Vad inträffade för att han PAJ skulle ge sig av ut med en stor kniv? I så fall är ju mordet planlagt. Tror inte att Laban låtit en främling anfalla Eva utan att han lagt sig i. En spets är ju inte som labrador. Och så cykeln? Vilka hade en röd cykel?
Citera
2017-01-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
anledningen till att det poppat upp är att Sv fall för FBI valde att ta upp detta brott och vi var väldigt många som satte kaffet i vrångstrupen när vi får veta detaljer som för oss var helt okända , eftersom vi inte har vetat vad var och en sagt i polisförhören . Vi som kände och umgicks med P på den tiden trodde att han låg hemma och sussade den natten och helt plötsligt får vi en helt annan bild av honom 😖 Och ju fler man pratar med desto skummare blir hans beteende

Ah, du kände och umgicks med den här P!!!!! Då måste du veta om han verkligen är kapabel att sätta kniven i levande varelser och skära så besinningslöst, som den värste Jack-the-ripper..är han en "killer"???

Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det kan ha varit en random gärningsman men det kan också ha varit någon av de två som upptäckte kroppen efter Eva och Laban. Där har vi några som bör undersökas närmare.

..ja precis..det är inte bra att fixera sig vid en enda GM innan man verkligen vet!!
Citera
2017-01-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgudarsland
Det är flera saker man undrar över. Vilket förhållande hade i VERKLIGHETEN Eva med denne PAJ?
Vad jag förstått så hade väl Eva umgåtts hela kvällen med några vänner. Hur visste då denne PAJ att hon var på hemväg? Någon måste ju ha informerat honom. Eller stalkade han henne? Så har vi då Laban. Jag är inte hundpsykolog, men i vilket förhållande stod han till PAJ? Jag menar såg Laban honom som sin husse fortfarande eller någon som han tyckte mycket om. Fanns det någon annan som han tydde sig till lika mycket? Vad inträffade för att han PAJ skulle ge sig av ut med en stor kniv? I så fall är ju mordet planlagt. Tror inte att Laban låtit en främling anfalla Eva utan att han lagt sig i. En spets är ju inte som labrador. Och så cykeln? Vilka hade en röd cykel?

Det är inte meningen att låta dryg men om du läser igenom en del av tråden får du svar på det.
Citera
2017-01-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
anledningen till att det poppat upp är att Sv fall för FBI valde att ta upp detta brott .....

...men brottet skedde ju för 30! år sedan...och det är först i detta program alldeles nyligen som teorin om PAJ kommit upp i ljuset! I tidigare program om fallet så har det inte nämnts alls..vad har PAJ gjort efter alla dessa år som gör honom så misstänkt nu????
Citera
2017-01-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Det är inte meningen att låta dryg men om du läser igenom en del av tråden får du svar på det.
Var någonstans? Ibland verkar det vara i PAJ:s fantasi.
Citera
2017-01-25, 15:42
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

Eller så ska man göra 1 polisförhör med PAJ som aldrig ens har skett, det har han själv dokumenterat i tråden. Varför sikta in sig på andra när mördaren ändå är Paj, polisen gjorde det du skriver i 9 år så du kan vara nöjd.

Dom som försöker försvara Paj kan inte gjort en egen analys utifrån tidsaxeln och det Paj påstår ha skett under mordnatten, för det går INTE ihop.

Jag är säker på att Per-Arne Jakobsson är mördaren!
Citera
2017-01-25, 16:35
Medlem
Den som mördade Eva och Laban måste vara psykopat...och frågan är om PAJ är en psykopat...även om han som vuxen charmat sin omgivning så kunde han inte dölja sin riktiga personlighet som litet barn. Det verkar som om ingen kan svara på hur han var som barn.....omtänksam, snäll...eller sadistisk, lömsk och mycket impulsstyrd. Om ingen av er, som är så intresserade av att döma honom som GM rakt av, är intresserade av hans barndom, hans förflutna, så är det märkligt..där finns svaret!!
Citera
2017-01-25, 17:00
Medlem
Citat:
Sluta trolla tråden.
Citera
2017-01-25, 18:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så Sture är att betrakta som något slags "oförargligt, excentriskt, kvicktänkt bygdeoriginal, som har gett upphov till många roliga historier i bygden" typ...???? så fan heller han har...känd för att ha trakasserat kvinnor däremot.."positivt" va??...och när det gäller PAJ så drar du upp sådana där löjliga grejer för att beskriva han är "konstig"...varit sin hembygd trogen..umgåtts med sin nära släkt etc..hela släkten Wahlgren och Lill-babs släkt är väl att betrakta som skumma då enligt ditt sätt att se på saken....dra till med något riktigt ordentligt för att "bevisa" att han var kapabel att mörda på det här fullkomligt vidriga sättet...är han van att döda, är jägare? sportfiskare? t.ex. t.ex....mordet på Eva och Laban är så fruktansvärt jävligt...något riktigt knepigt...så även den som "bara ville hämnas" på Eva skulle dra sig för att göra just så här...om det nu inte var någon som gillade att döda...i alla fall hade gjort det förut!

Den som mördade Eva och Laban har inget samvete på något sätt, skulle kunna döda om och om igen, seriemördartyp!!!!

Det verkar vara väldigt känsligt det här med Sture och ordet kuf, tar du det personligt eller vad är det med dig? du förefaller vara lika lättkränkt som P-A.

När jag återger hur folk som både känner och har känt P-A har beskrivit honom för mig, så är det att "dra upp löjliga grejer" enligt dig. På vilka grunder Trapizo anser du att du kan ta dig rätten att sätta dig över hur andra människor i Kramfors uppfattar P-A?

Vidare har jag aldrig nämt P-A's släkt i något sammanhang någonsin, så varför jämför du P-A's släkt med Lill-Babs släkt och hela släkten Wahlgren och menar på att även dom är "skumma"?

I ett föregående inlägg där jag tog upp närheten från P-A's lägenhet på Björstagatan till barndomshemmet (faderns hus) på Slaktargatan och möjligheten att det kan ha stått en gammal cykel i det uthuset som P-A kan ha plockat fram och använt under hela sommaren -87 (t.ex. för att cykla och handla, ta sig till och från krogen, till jobbet) och givetvis även under mordkvällen, för att efter mordet köra hem och gömma cykeln i något av uthusen på faderns tomt m.m.
MEN vad händer? istället för att reflektera över dessa nya tänkvärda uppgifter så väljer du istället att fokusera och lägga allt ditt krut på endast det sista ordet i det inlägget: "Kuf" och sen sätter du igång nåt hejdlöst, det är rena vansinnesteorierna varvat med ren rappakalja, precis som vanligt... det här säger återigen ALLT om dig Trapizo, man kan knappast vara mer oseriös och skruvad än vad du är.

Jag har aldrig uttryckt att det skulle vara något konstigt med att P-A skulle ha varit just sin hembygd trogen i 60 år (för det har ju hur många människor som helst varit). Det jag pekade på är det faktum att P-A i hela sitt liv endast har varit ett antal kvadratmeter i Björsta trogen, och det är en avsevärd skillnad. Jag tänker även att det kanske kan säga en del om honom. Han verkar inte vara mycket för förändring, med tanke på att han även har varit posten trogen i 40 år.

En sportfiskare är van att döda och passar därför perfekt in på GM-profilen i Eva-mordet enigt dig. Jag avslutar därför med att gissa att P-A måste ha varit en osedvanligt rå och kallblodig sportfiskare eftersom du nu föreslog det. Det är alltså hans hobby som är förklaringen till varför just P-A var kapabel att utföra det bestialiska mordet på Eva samt även döda hunden Laban.
Allt enligt Trapizos logik...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-25 kl. 18:31.
Citera
2017-01-25, 18:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den som mördade Eva och Laban måste vara psykopat...och frågan är om PAJ är en psykopat...även om han som vuxen charmat sin omgivning så kunde han inte dölja sin riktiga personlighet som litet barn. Det verkar som om ingen kan svara på hur han var som barn.....omtänksam, snäll...eller sadistisk, lömsk och mycket impulsstyrd. Om ingen av er, som är så intresserade av att döma honom som GM rakt av, är intresserade av hans barndom, hans förflutna, så är det märkligt..där finns svaret!!

Det finns även dom i P-A's närhet som har kallat honom för psykopat så det är väl inte helt otänkbart att han är det?

Ok, vem i dagsläget tycker du ska berätta för oss om P-A's barndom? de flesta vuxna som kände honom och som upplevde honom som barn är ju döda.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-25 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in