Gick förra veckan förbi ett asylboende som ligger nära min bostad, väktare kom då fram och frågade vad jag ville och just när jag ska fråga lite så kommer "flyktingbarnen" ut ur boendet, och då frågar jag ett "barn" (på engelska, han kan ju inte svenska, suprise suprise) vad han gör i sverige?
Då han svarar: I flee from my country from war. Jag frågar då lite om varför just komma hit och förpesta vårat land osv men inga vettiga svar.
Frågar sedan hur mycket han får i bidrag per månad, ungefär 6-7 tusen säger han. Och jag frågar då om han tycker att han borde får mera pengar per månad, och då svarar han hastigt JA! Varför frågar jag, vad ska han med mera pengar till? Han svarar för att gå till en bar och dricka xD
Så jag har tolkat det här rätt, det här stackars "barnet" har flytt ifrån "krig" och kommer i säkerhet och får allt som behövs: mat, boende osv men oroar sig ändå över att inte få tillräckligt med bidrag av våra skattepengar som ska användas till att dricka på en bar?
Hahhaha, "fly ifrån krig" och sedan oroa sig över för lågt bidrag till lite sup på en bar.
UT MED SKITEN, DE SKA INTE FÅ NÅGONTING, SPECIELLT INTE VÅRA JÄVLA SKATTEPENGAR.