2017-01-24, 20:38
Medlem
De är barn ända fram tills de kommer till butiken, då får de köpa både cigaretter och öl.
Citera
2017-01-25, 11:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
15-årige Josef från Afghanistan valde att bo på gatan efter att ha flyttats från ett jourhem Uppsala till ett HVB-hem i Norrtälje.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6615226
Citera
2017-01-25, 11:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Motion om att politiker ska ta emot ensamkommande fick avslag
Fullmäktige beslutade att avslå Sverigedemokraternas motion.
http://www.fagersta-posten.se/vastmanland/norberg/motion-om-att-politiker-ska-ta-emot-ensamkommande-fick-avslag
Citera
2017-01-25, 11:47
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiggiLoDiggiLey
Vi har också haft problem med hur det har möglat i tapeten och trägolvet har svällt upp i ett rum, det är den enda killen som har städat själv genom att fylla en hink med duschtvål och vatten och hällt ut det på hela golvet och låtit det ligga där och torka in av sig själv. Ibland undrar jag om de gör såhär för att jävlas eller om de verkligen inte vet hur man gör?
De har inte golv i Afghanistan eller Pakistan. Det är stampade jordgolv/lergolv.
Citera
2017-01-25, 11:59
Medlem
Florencedemons avatar
Gick förra veckan förbi ett asylboende som ligger nära min bostad, väktare kom då fram och frågade vad jag ville och just när jag ska fråga lite så kommer "flyktingbarnen" ut ur boendet, och då frågar jag ett "barn" (på engelska, han kan ju inte svenska, suprise suprise) vad han gör i sverige?
Då han svarar: I flee from my country from war. Jag frågar då lite om varför just komma hit och förpesta vårat land osv men inga vettiga svar.
Frågar sedan hur mycket han får i bidrag per månad, ungefär 6-7 tusen säger han. Och jag frågar då om han tycker att han borde får mera pengar per månad, och då svarar han hastigt JA! Varför frågar jag, vad ska han med mera pengar till? Han svarar för att gå till en bar och dricka xD

Så jag har tolkat det här rätt, det här stackars "barnet" har flytt ifrån "krig" och kommer i säkerhet och får allt som behövs: mat, boende osv men oroar sig ändå över att inte få tillräckligt med bidrag av våra skattepengar som ska användas till att dricka på en bar?

Hahhaha, "fly ifrån krig" och sedan oroa sig över för lågt bidrag till lite sup på en bar.

UT MED SKITEN, DE SKA INTE FÅ NÅGONTING, SPECIELLT INTE VÅRA JÄVLA SKATTEPENGAR.
Citera
2017-01-25, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florencedemon
Gick förra veckan förbi ett asylboende som ligger nära min bostad, väktare kom då fram och frågade vad jag ville och just när jag ska fråga lite så kommer "flyktingbarnen" ut ur boendet, och då frågar jag ett "barn" (på engelska, han kan ju inte svenska, suprise suprise) vad han gör i sverige?
Då han svarar: I flee from my country from war. Jag frågar då lite om varför just komma hit och förpesta vårat land osv men inga vettiga svar.
Frågar sedan hur mycket han får i bidrag per månad, ungefär 6-7 tusen säger han. Och jag frågar då om han tycker att han borde får mera pengar per månad, och då svarar han hastigt JA! Varför frågar jag, vad ska han med mera pengar till? Han svarar för att gå till en bar och dricka xD

Så jag har tolkat det här rätt, det här stackars "barnet" har flytt ifrån "krig" och kommer i säkerhet och får allt som behövs: mat, boende osv men oroar sig ändå över att inte få tillräckligt med bidrag av våra skattepengar som ska användas till att dricka på en bar?

Hahhaha, "fly ifrån krig" och sedan oroa sig över för lågt bidrag till lite sup på en bar.

UT MED SKITEN, DE SKA INTE FÅ NÅGONTING, SPECIELLT INTE VÅRA JÄVLA SKATTEPENGAR.

Citat:
I flee from my country from war.

Inövad replik som smugglarna lär dem. Efter några veckor sitter den som en smäck i munnen på vuxenbarnen.
Citera
2017-01-25, 13:55
Medlem
De kallas ensamkommande barn men kan handla både cigaretter och öl i affären. Hur fan går det ihop ?
Citera
2017-01-25, 18:03
Medlem
spoilers avatar
Mohammad lär ensamkommande att ragga

"Att komma som ung flykting till Sverige och samtidigt anpassa sig till en ny kultur är inte alltid så lätt - särskilt när man vill träffa en partner.

– Vi satt här en dag och tränade på svenska, så kom det några ungdomar och frågade mig "hur träffar man svenska tjejer?", berättar Mohammad Arvan som är teaterpedagog på Tegelbruket.

Det var alltså ungdomarna själva som gav Mohammad idén att starta upp en teaterkurs i hur man närmar sig tjejer.

– De är helt underbara och vill prata om det och lära sig hur man gör i Sverige, säger han."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6615906
Citera
2017-01-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
De kallas ensamkommande barn men kan handla både cigaretter och öl i affären. Hur fan går det ihop ?

En del affärer slarvar med att kontrollera ålder.
Citera
2017-01-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Mohammad lär ensamkommande att ragga

"Att komma som ung flykting till Sverige och samtidigt anpassa sig till en ny kultur är inte alltid så lätt - särskilt när man vill träffa en partner.

– Vi satt här en dag och tränade på svenska, så kom det några ungdomar och frågade mig "hur träffar man svenska tjejer?", berättar Mohammad Arvan som är teaterpedagog på Tegelbruket.

Det var alltså ungdomarna själva som gav Mohammad idén att starta upp en teaterkurs i hur man närmar sig tjejer.

– De är helt underbara och vill prata om det och lära sig hur man gör i Sverige, säger han."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6615906

Strålande. På något sätt är det väl ändå detta i mångt och mycket som är tanken med alla dessa ensamkommande män? Att späda ut den ariska rasen?
Citera
2017-01-25, 18:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ännu en desperat propaganda-rapport.
Citat:
forskning.se:
De ensamkommande barnen från Afghanistan får snabbare arbete än ensamkommande barn från andra länder. Det är en av slutsatserna i en omfattande studie av hur det går för de barn som kommer som ensamma flyktingar till Sverige.
http://www.forskning.se/2017/01/25/ensamkommande-fran-afghanistan-klarar-sig-bast/
Citera
2017-01-25, 18:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Två döms för barntafs på Pite havsbad

Två påstått 16-åriga ensamkommande afghaner dömdes i tingsrätten för sexuellt ofredande mot två flickor mellan 12 och 13 år gamla. Den ene överklagade till hovrätten, som väljer att gå på tingsrättens linje.
http://www.friatider.se/tv-d-ms-f-r-barntafs-p-pite-havsbad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in