Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Vanliga medborgare betalar skatt. Hans pappa nolltaxerar enligt uppgift i tråden. Så utan att ens gå in på några andra detaljer är hans pappa kriminell och borde sitta inne för skattebrott. Det säger en hel del att du inte ens reagerar på detta, att det är normalt att parasitera på samhället och skita i att betala skatt. Nu efter mordet så har jag inte hört något annat än att familjen vill ha hjälp av polisen som vi andra betalat, för att hitta mördaren. Jag tycker att man får välja, antingen betalar man skatt eller så avsäger man sig välfärdstjänsterna.
Vad är det som ligger bakom ditt förakt mot en mördad tonårings familj? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata på några du inte ens känner. (Mest av allt hatar du nog i och för sig dig själv.)
Skatt betalar man inte enkom för att få ta del av allt välfärden erbjuder. Skatt är också till för att de som inte har något inte ska stå helt utlämnade. Familjen har varit i Sverige ett par år. Mamman har en liten inkomst om än stigande för var år. Hans pappa är inte kriminell. Han är på sin höjd en fifflare. Hur kommer det sig att du stör dig så mycket på en marginaliserad familj i Rosengård men inte tycks hysa något som helst förakt för rika personer som skickar sina kulor till skatteparadis och blåser dig och mig så jävla mycket mer än valfri svartjobbare? De om några är kriminella och borde sitta inne.
Men jag misstänker varför du inte bryr dig. Du är en svag person som slickar de mäktigas fötter och sparkar nedåt. Värsta typen av luffare som finns.