2017-01-24, 21:24
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om de nolltaxerar så betalar de ju ingen skatt och då får de väl pengar över till jackor.
Jackorna är kanske avdragsgilla.

Eeeeeeehhhhhhh.... Nolltaxering brukar hänga ihop med noll inkomst. Alternativt att du kan dra av inkomsten mot något som har med inkomstens förtjänande eller kapitalförluster. Din invändning betyder att familjen har ordentliga inkomster som de kan dra av mot ... Ja, vad då? Vad grundar du ditt resonemang på. Inget i tråden pekar på stora avdragsgilla inkomster.
Citera
2017-01-24, 23:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Varifrån kommer uppgiften om att han var bra på matematik?

Familjens ekonomiska situation är ju givetvis av intresse. Det kan ju totalt förändra förutsättningarna för det aktuella fallet.
Jag köper inte själv påståendet att familjen reste till Danmark för att jobba, iaf inte innan någon kan lägga fram belägg för detta. Just nu finns det ju bara som ett förslag i tråden, som svar på var man kan tjäna pengar utan att det syns i taxeringen. (Dock så kan det tyckas drygt att behöva läsa 50 sidor med åsikter om 0-taxerade blattar i Sverige. Jag ser hellre att folk kan komplettera uppgifter om inkomster på de inblandade)

Att killen krängde smällare tror jag inte har med mordet att göra, förstår inte ens att det tas upp på sida 300... Då är det ju mer intressant om han var inblandad i några tyngre affärer.

Familjen hade ju daglig kontakt med BO, troligtvis också inte alltför lång tid innan han blev mördad. Sjukt viktigt att få fram info från dem.

Läste om nån idiot som hade postat ett inlägg där han skrev att "han inte fattade varför det var ett så stort problem att familjen inte samarbetade så bra med polisen, när polisen iaf hade resursbrist." Det säger väldigt mycket om hur dum i huvudet folk är.
Försäljning av fyrverkerier i sig behöver inte ha satt honom i knipa men det känns ganska uppenbart att det inte kan vara vilken kontakt som helst som satt honom att sälja detta. Jag har svårt att tro att pappan köpt in ett lager med fyrverkerier för att sonen skulle sälja dem på nätet. Finns den kontakten , ja då är den kontakten troligtvis kriminell och med mycket stor sannolikhet kan det då finnas tyngre affärer i bakgrunden om Ahmed hade ramlat in ännu i dessa affärer vet vi ju inte riktigt ännu.
Citera
2017-01-25, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Eeeeeeehhhhhhh.... Nolltaxering brukar hänga ihop med noll inkomst. Alternativt att du kan dra av inkomsten mot något som har med inkomstens förtjänande eller kapitalförluster. Din invändning betyder att familjen har ordentliga inkomster som de kan dra av mot ... Ja, vad då? Vad grundar du ditt resonemang på. Inget i tråden pekar på stora avdragsgilla inkomster.
Alternativet att jobba svart har inte föresvävat dig?
Nu är inte det i sig en brottslighet man springer runt och skjuter varandra för men eftersom det tjatas om vad familjen har för inkomst baserat på betalad skatt så....
Citera
2017-01-25, 13:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Du är lika efterbliven som många som skriver här. Mitt tips är att du inte ska yttra dig om något som du inte kan något om. Ahmeds föräldrar har säkerligen en högre utbildning än vad du har, hans mamma är bl.a. elingenjör och validerar sina betyg. Pappan jobbar som bilmekaniker. Bröderna på boende/lss samt skola. Achmed var en vanlig 16 åring med ambitioner. Jacka för 200kr eller 2000kr säger mig inget. Jag vet och jag har sett Achmed dela ut reklamblad i månader. Jag vet att han var en kämpe. By the way hans familj kom ej nyss till Sverige...De har dubbla medborgarskap svenskt och irakiskt.
Vanliga medborgare betalar skatt. Hans pappa nolltaxerar enligt uppgift i tråden. Så utan att ens gå in på några andra detaljer är hans pappa kriminell och borde sitta inne för skattebrott. Det säger en hel del att du inte ens reagerar på detta, att det är normalt att parasitera på samhället och skita i att betala skatt. Nu efter mordet så har jag inte hört något annat än att familjen vill ha hjälp av polisen som vi andra betalat, för att hitta mördaren. Jag tycker att man får välja, antingen betalar man skatt eller så avsäger man sig välfärdstjänsterna.
Citera
2017-01-25, 14:34
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vanliga medborgare betalar skatt. Hans pappa nolltaxerar enligt uppgift i tråden. Så utan att ens gå in på några andra detaljer är hans pappa kriminell och borde sitta inne för skattebrott. Det säger en hel del att du inte ens reagerar på detta, att det är normalt att parasitera på samhället och skita i att betala skatt. Nu efter mordet så har jag inte hört något annat än att familjen vill ha hjälp av polisen som vi andra betalat, för att hitta mördaren. Jag tycker att man får välja, antingen betalar man skatt eller så avsäger man sig välfärdstjänsterna.

Vad är det som ligger bakom ditt förakt mot en mördad tonårings familj? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata på några du inte ens känner. (Mest av allt hatar du nog i och för sig dig själv.)

Skatt betalar man inte enkom för att få ta del av allt välfärden erbjuder. Skatt är också till för att de som inte har något inte ska stå helt utlämnade. Familjen har varit i Sverige ett par år. Mamman har en liten inkomst om än stigande för var år. Hans pappa är inte kriminell. Han är på sin höjd en fifflare. Hur kommer det sig att du stör dig så mycket på en marginaliserad familj i Rosengård men inte tycks hysa något som helst förakt för rika personer som skickar sina kulor till skatteparadis och blåser dig och mig så jävla mycket mer än valfri svartjobbare? De om några är kriminella och borde sitta inne.

Men jag misstänker varför du inte bryr dig. Du är en svag person som slickar de mäktigas fötter och sparkar nedåt. Värsta typen av luffare som finns.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-01-25 kl. 14:39.
Citera
2017-01-25, 15:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Vad är det som ligger bakom ditt förakt mot en mördad tonårings familj? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata på några du inte ens känner. (Mest av allt hatar du nog i och för sig dig själv.)

Skatt betalar man inte enkom för att få ta del av allt välfärden erbjuder. Skatt är också till för att de som inte har något inte ska stå helt utlämnade. Familjen har varit i Sverige ett par år. Mamman har en liten inkomst om än stigande för var år. Hans pappa är inte kriminell. Han är på sin höjd en fifflare. Hur kommer det sig att du stör dig så mycket på en marginaliserad familj i Rosengård men inte tycks hysa något som helst förakt för rika personer som skickar sina kulor till skatteparadis och blåser dig och mig så jävla mycket mer än valfri svartjobbare? De om några är kriminella och borde sitta inne.

Men jag misstänker varför du inte bryr dig. Du är en svag person som slickar de mäktigas fötter och sparkar nedåt. Värsta typen av luffare som finns.
Så jobbar pappan som bilmek och betalar skatt eller nolltaxerar han? Kom med fakta istället för att påstå att någon annan har förakt.
Citera
2017-01-25, 15:49
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Vad är det som ligger bakom ditt förakt mot en mördad tonårings familj? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata på några du inte ens känner. ....

bla bla bla...
Motfråga, Vad är det som ligger bakom ditt vurmande för alla dessa kriminella parasiter? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata oss som du inte ens känner enbart för att vi reagerar mot denna fasansfulla utveckling och för att vi förespråkar en ordnad och reglerad invandring av Sverigekompatibla, anpassningsbara människor?
Citera
2017-01-25, 15:55
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Motfråga, Vad är det som ligger bakom ditt vurmande för alla dessa kriminella parasiter? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata oss som du inte ens känner enbart för att vi reagerar mot denna fasansfulla utveckling och för att vi förespråkar en ordnad och reglerad invandring av Sverigekompatibla, anpassningsbara människor?

Vurmar för? Absolut inte. Jag stör mig bara på er, luffare är ni. Vuxna människor som sitter och gottar er i andras olycka när ni egentligen borde sitta på jobbet. Jag har inte sett något bevis för att pappan hans jobbat öht i Sverige. Det är ingenting annat än en trådsanning. Men visst, sparka nedåt du. Det är lättare att gå på de som syns. Fega luffare som du kommer aldrig gå på de mäktiga människorna som på riktigt rånar samhället. Det är klart att det är en svårare måltavla än någon gammal arab på Rosengård.
Citera
2017-01-25, 15:56
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så jobbar pappan som bilmek och betalar skatt eller nolltaxerar han? Kom med fakta istället för att påstå att någon annan har förakt.

Visa något bevis för att farsan jobbat som bilmek svart i Sverige.
Citera
2017-01-25, 16:14
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Visa något bevis för att farsan jobbat som bilmek svart i Sverige.

Det är ju ni själva som påstått ( eller en åsiktsfrände till dig) att han jobbar som bilmekaniker. Vi har kollat upp att fanskapet INTE betalat en krona i skatt på flera år, utan de lever på bidrag.
Antingen ljuger din polare och han jobbar inte alls eller så jobbar han svart. Svårare är det inte ser du.

PS.
Mitt tips är att bilmek-jobbet är en PK-skröna för att försöka framställa bidragsparasiterna i bättre dager.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2017-01-25 kl. 16:20.
Citera
2017-01-25, 16:26
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Det är ju ni själva som påstått ( eller en åsiktsfrände till dig) att han jobbar som bilmekaniker. Vi har kollat upp att fanskapet INTE betalat en krona i skatt på flera år, utan de lever på bidrag.
Antingen ljuger din polare och han jobbar inte alls eller så jobbar han svart. Svårare är det inte ser du.

PS.
Mitt tips är att bilmek-jobbet är en PK-skröna för att försöka framställa bidragsparasiterna i bättre dager.

Just det. Det finns inget bevis för att gubben jobbat svart så sluta framställ honom dom en skattesmitare utan något på fötterna. Den personen som sagt att han är bilmekaniker är inte min vän.

Det är tragiskt hur du som vuxen man tycks ha massa tid att slänga skit på människor du inte ens känner. Det hade varit en annan sak om du var bekant med snubben. Min bedömning är att du egentligen hatar dig själv och låter det gå ut över andra. Det baserar jag på att en människa som trivs med livet och med sig själv aldrig skulle bete sig som du gör. Det måste vara jobbigt att leva som du gör. Sök hjälp.
Citera
2017-01-25, 16:30
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Just det. Det finns inget bevis för att gubben jobbat svart så sluta framställ honom dom en skattesmitare utan något på fötterna. Den personen som sagt att han är bilmekaniker är inte min vän.

Det är tragiskt hur du som vuxen man tycks ha massa tid att slänga skit på människor du inte ens känner. Det hade varit en annan sak om du var bekant med snubben. Min bedömning är att du egentligen hatar dig själv och låter det gå ut över andra. Det baserar jag på att en människa som trivs med livet och med sig själv aldrig skulle bete sig som du gör. Det måste vara jobbigt att leva som du gör. Sök hjälp.
Tack för omtanken men du behöver inte oroa dig. Jag mår bra, har det bra ställt, har egen firma vilket innebär att jag kan jobba lite som jag vill. Jobbar faktiskt just nu , tar lite rast emellan bara för att reta upp röda mongon vilket jag verkar lyckas rätt bra med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in