2017-01-25, 13:01
Bannlyst
Kommer aldrig bli något av Isak, förstår inte hypen överhuvudtaget.
Citera
2017-01-25, 13:27
Medlem
andreasmms avatar
Jag har aldrig sett killen lira förutom korta klipp, så vad vet jag?

Men jag tänker att det är lättare att slå igenom när man är 17år och få gå upp i A-lag ifall man är riktigt lång, som Isak är. Detta även om det kanske finns andra killar i samma ålder som är lika bra eller kanske bättre på andra områden än just att klara av att spela mot vuxna män när det kommer till fysiken i närkamper osv.

Tycker man bara bör ha det i åtanke. När jag själv lirade boll fick ofta långa eller stora talanger hoppa in först i A-laget men sen var det inte alltid som dessa blommade mer. Har sett en del liksom kalla den här norsken i Madrid för en flopp när han fan knappt inte ens börjat karriären vid 18års ålder och inte växt till sig riktigt ännu.

Men jag tror att han gjort rätt i att gå till Dortmund och inte Madrid faktiskt. I en sån stor klubb som Madrid kan man nog lätt bara bli en i mängden och bli behandlad som skit medan Dortmund verkar vara duktiga på att behandla talanger och sen kan ju börja klättra därifrån. Spontant så tycker jag att det låter som ett bra klubbval för en ung anfallare.
Citera
2017-01-25, 13:35
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Kommer aldrig bli något av Isak, förstår inte hypen överhuvudtaget.
Tänkte först be om ett resonemang varför du tror så. Sen tog jag en titt bakåt bland dina tidigare inlägg och tror mig hittat din agenda.
Citera
2017-01-25, 13:52
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Rätta mig gärna om jag har fel, men har ett svagt minne av att delar av den tyska publiken är rasistiska i sina ramsor/gester gentemot vissa spelare? i sådant fall, hur kommer Alexander tas emot av Dortmunds fans samt övriga klubbars fans?
Citera
2017-01-25, 14:50
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Men jag tror att han gjort rätt i att gå till Dortmund och inte Madrid faktiskt. I en sån stor klubb som Madrid kan man nog lätt bara bli en i mängden och bli behandlad som skit medan Dortmund verkar vara duktiga på att behandla talanger och sen kan ju börja klättra därifrån. Spontant så tycker jag att det låter som ett bra klubbval för en ung anfallare.

Jag tror också att klubbvalet Dortmund var det bättre valet före Real Madrid.
I Real Madrid hade vägen in till startelvan vart väldigt lång. I Dortmund får unga spelare alltid chansen.

För Alexander Isaks egna utveckling, så var Dortmund det rätta valet skulle jag tro.
Nu är jag IFKare men jag gläds när vi alltid får fram unga duktiga/lovande spelare i Sverige.

Jag har inte sett så mycket av honom på plan men man ser ju att han är snabb, streetsmart på plan och har god teknik. Finns alla förutsättningar för att han skall bli en riktigt bra spelare
Citera
2017-01-25, 15:15
Bannlyst
Hade Zlatans prislapp blivit slagen hade AIK inte varit sena med att basunera ut detta. Så vi kan konstatera att rekordet inte tangerades. Oavsett en toppförsäljning av AIK och de är bara och gratulera.
Citera
2017-01-25, 15:35
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Precis.

Vad vi vet så får Isak 10% av transfersumman, då är vi nere i 76.5 miljoner till AIK. De tog in en agent för att hjälpa Isak-familjen med förhandlingarna. Oklart huruvida han är Isaks agent på en parmanent basis, men vi kan nog utgå från att han ska ha ca 5% av övergångssumman som engångsavgift. Då är gnaget nere i 71.5 miljoner.

Den verkliga skålen med guld är vidareförsäljningsklausulerna. Det är det som gjorde MFF till en bjässe att räkna med. De pengarna de hovat in på Zlatans vidareförsäljningar är vad som tog dem från en superettanklubb till Championsleagueklubb på 13 år. Det och smarta ledare i organisationen.

Noa Bachner sa att han hade 10% upp till 50 miljoner. Alltså 5 miljoner får han då, om det stämmer.
Citera
2017-01-25, 15:44
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Rätta mig gärna om jag har fel, men har ett svagt minne av att delar av den tyska publiken är rasistiska i sina ramsor/gester gentemot vissa spelare? i sådant fall, hur kommer Alexander tas emot av Dortmunds fans samt övriga klubbars fans?
Tyskarna är väldigt mycket vänster. På rak arm kommer jag bara på cottbus, Dresden, bielefeld och Rostock som är höger. I Dortmund är "desperados" kraftigt ute på högerflanken men tror majoriteten är avstängda.

Summa summarum: låg risk att Isak drabbas av rasism i Tyskland kontra länder som Italien, Polen, Tjeckien mfl
Citera
2017-01-25, 15:47
Avslutad
Citat:
Precis.

Vad vi vet så får Isak 10% av transfersumman, då är vi nere i 76.5 miljoner till AIK. De tog in en agent för att hjälpa Isak-familjen med förhandlingarna. Oklart huruvida han är Isaks agent på en parmanent basis, men vi kan nog utgå från att han ska ha ca 5% av övergångssumman som engångsavgift. Då är gnaget nere i 71.5 miljoner.

Den verkliga skålen med guld är vidareförsäljningsklausulerna. Det är det som gjorde MFF till en bjässe att räkna med. De pengarna de hovat in på Zlatans vidareförsäljningar är vad som tog dem från en superettanklubb till Championsleagueklubb på 13 år. Det och smarta ledare i organisationen.

Förutom faktumet att MFF var tillbaka i Allsvenskan innan försäljningen.

Lika så att man tog guld 2004 vilket är före de första redovisade pengarna för vidareförsäljningen till Juventus.

Men ja, pengarna har hjälpt.
Citera
2017-01-25, 15:52
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Förutom faktumet att MFF var tillbaka i Allsvenskan innan försäljningen.

Lika så att man tog guld 2004 vilket är före de första redovisade pengarna för vidareförsäljningen till Juventus.

Men ja, pengarna har hjälpt.

1) Förvisso- han såldes i sommarfönstret den säsongen.

2) Att använda pengarna och redovisa pengarna är vilt skilda saker. ni fick trots allt 82 miljoner redan 2001. Pengarna och sunt ledarskap möjliggjorde väl ändå MFFs resa till toppen inom en kort period?
Citera
2017-01-25, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Tänkte först be om ett resonemang varför du tror så. Sen tog jag en titt bakåt bland dina tidigare inlägg och tror mig hittat din agenda.

Vilken agenda?
Citera
2017-01-25, 16:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
1) Förvisso- han såldes i sommarfönstret den säsongen.

2) Att använda pengarna och redovisa pengarna är vilt skilda saker. ni fick trots allt 82 miljoner redan 2001. Pengarna och sunt ledarskap möjliggjorde väl ändå MFFs resa till toppen inom en kort period?

Det innebar också att vi höjde nivån för försäljningarna. Vi hade inte kunnat få ut de pengarna vi fick för Rosenberg, Afonso och Toivonen om vi inte sålt Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in