2017-01-25, 14:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Det som är intressant är väl att hon hade mycket högre värden än en cyklist som sade att han smetade in krämen på ett sår på röven, ett mycket mer mottagligt område än en läpp. Han fick väl 15 månader, och detta var innan dopingreglerna för steroider skärptes.

Jo det borde man liksom jämföra med. Om nu inte norskarna bestämmer så ska det bli två år minst. Kvittar egentligen om nu läkaren är den skyldiga det är idrottarens eget ansvar ändå.

Men återstår att se. Jag gissar på att det blir nu exakt så hon kan börja tävla i december och vara någonlunda i tävlingsform till OS.
Citera
2017-01-25, 14:40
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Eh, en av domarna frågade Johaug om hur det skulle vara att få 16 månaders avstängning enligt bladets liverapport. Det här känns lite korrupt, ska inte ha någon betydelse vad hon tycker om strafflängd.

Hon kommer väl få de 14 månaderna så att hon blir startklar till OS ska ni se.
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2017-01-25 kl. 14:48.
Citera
2017-01-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Såg någonstans att ett krav var att mäturustningen minst måste klara av att kunna mäta 5ng.
Då kan ju mängden hon hade i blodet inte vara så lågt att det knappt är mätbart, som tomteexperten sa.

Yvette Dehnes från labbet som analyserade proverna:

Citat:
Kiær spør om 13 nanogram per mililiter er en høy konsentrasjon.

- Det er en relativt lav konsentrasjon, sammenlignet med et oralt inntak eller injisert. Da kan forvente et inntak som er hundre eller tusen ganger høyere, sier Dehnes.

Vidare:

Citat:
Kiær spør om analyseresultatet er forenlig med bruken av trofodermin i elleve dager.

- Vår analyse er forenlig med hennes forklaring om bruk av trofodermin, men vi kan ikke utelukke annen bruk, svarer Dehnes.

Dette på grunn av stoffets halveringstid. Det er vanskelig å vite om det ble tatt mye langt tilbake i tid, eller en mindre mengde - som Johaug hevder - nærmere i tid.

Och ytterligare en intressant kommentar:

Citat:
- Hvis man inntar en stor dose med et anabolt steroid, så vil man forvente å se en effekt på de naturlige steroider. Etter det jeg så, var det ikke noen påvisbare endringer i Johaugs steroidprofil, sier Dehnes.
Senast redigerad av alamos 2017-01-25 kl. 14:49.
Citera
2017-01-25, 14:55
Medlem
uppfattar jag de hela rätt att tjejen Johaug som minst dubbel kollar allt nu säger ifrån sig allt ansvar att hon bara litat på läkaren? och att hon inte ens gott doping programmet Norge har? känns som hon har mkt att lära i att ta eget ansvar och stå för fel man gjort
Citera
2017-01-25, 15:04
Medlem
MuscleSharks avatar
Blir straffet 14 manader eller mindre sa kommer Wada ga in, och da kommer Therese fa en valdigt jobbig period framover med tanke pa att malet ar OS. Att inte veta vart straffet i slutandan hamnar skapar rejal stress. Aven om hon nu lyckas komma till OS sa ar fragan om hon kommer kunna trana ordentligt.
Kravs ett oerhort psyke att palla med en sadan har process.
Citera
2017-01-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
uppfattar jag de hela rätt att tjejen Johaug som minst dubbel kollar allt nu säger ifrån sig allt ansvar att hon bara litat på läkaren? och att hon inte ens gott doping programmet Norge har? känns som hon har mkt att lära i att ta eget ansvar och stå för fel man gjort

Ja, när det gäller just Bendiksen så hävdar hon att hon litat helt på honom och då inte gjort ytterligare kontroller.

Hjort kommenterade antidopingprogrammet:

Citat:
Det er en oversikt som viser at Johaug ikke har gjort det web-baserte antidopingprogrammet til Antidoping Norge. Men det er heller ingen andre utøvere som har gjennomført dette på et tidligere tidspunkt. Advokat Hjort sier at derfor er ikke Johaug i noen særstilling med tanke på å gjennomføre kunnskapsprogrammet rundt antidoping.
Citera
2017-01-25, 15:09
Medlem
DjPuttes avatar
Domarna vet ger dem Johaug för kort straff så kommer WADA el FIS överklaga domen till CAS för att få ett strängare straff på hon, Så jag gissar lite så kommer dem stänga av hon över OS för det ska vara kännbart annars så är en överklagan inne rätt snabbt!
Citera
2017-01-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Ja, när det gäller just Bendiksen så hävdar hon att hon litat helt på honom och då inte gjort ytterligare kontroller.

Hjort kommenterade antidopingprogrammet:

Ja de kan väl vara så även om hela historian låter otrolig för mig för många misstag av för många inblandande är de för att jag får ihop de... och fattar inte varför hon då ska leka så duktig i tv med att hon är noga med allt och kollar upp noga... de var ju ren lögn
Citera
2017-01-25, 15:24
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Du oppfatter 100 % korrekt.
Og det er ganske mange nordmenn som synes TJ har mye å lære i å ta ansvar for egne feil!
Citera
2017-01-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har det gjorts en utredning av norges patetiska förbund att utslaget beror på salvan? Det kan ju finnas andra möjliga orsaker. Hon kan ha fått i sig det på restaurang, sportdryck, någon kan ha fifflar med hennes prov, men nej det hålls stenhårt fast vid att det är en salva. Det är så uppenbart att salv-historien försöker dölja en systematisk anabola-doping hos johaug.

Kul att du som lekman tänker utanför boxen. Kanske borde man anställa dig eftersom du säkert kommer göra ett bättre jobb än de som är där just nu. Det är ju tyvärr för mycket pengar inblandat. Alla vet om det och testerna är där bla för syns skull. Det är inte meningen att någon ska åka fast av de idrottarna som betyder något. De som åker fast skyller alltid på något. Jon Jones som var det största namnet i Ufc skilde på "Dick pills". Nu skyller de på en salva i detta fallet.
Blir löjligare och löjligare.

Åker man fast så ska man bli avstängd så man ska kunna byta jobb precis som alla andra. Men systemet är gjort för att skydda länderna. Alla sitter ju i samma båt när det gäller fuskandet. Men man kan inte släppa dopingen fri pga av de negativa följderna det skulle innebära. Själv är jag orolig för vad som skulle hända om man gav doping till barn i låg ålder. Bättre de tror det är fair play
Citera
2017-01-25, 15:28
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ja de kan väl vara så även om hela historian låter otrolig för mig för många misstag av för många inblandande är de för att jag får ihop de... och fattar inte varför hon då ska leka så duktig i tv med att hon är noga med allt och kollar upp noga... de var ju ren lögn
Jeg er 100 % enig i dine vurderinger her.
Blir faktisk kvalm av den offer-rollen TJ spiller.
TJ virker låst fast i en - umoden - "alle må synes synd på meg" attityd.
Min referansekrets indikerer at 30-50 % av nordmenn ikke kjøper TJs offer-rolle i denne saken.
Citera
2017-01-25, 15:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Jeg er 100 % enig i dine vurderinger her.
Blir faktisk kvalm av den offer-rollen TJ spiller.
TJ virker låst fast i en - umoden - "alle må synes synd på meg" attityd.
Min referansekrets indikerer at 30-50 % av nordmenn ikke kjøper TJs offer-rolle i denne saken.
Tror lite att hon fått instruktioner hur hon ska agera från dag 1 då hon fick reda på det hela, Sedan hur mycket instruktioner har läkaren själv fått för att ta på sig att vada sk big bad wolf i det hela!

För mig är det glasklart hon har tagit detta medel och garanterat sett att det stått doping på preparatet, För hon har sagt hon dubbel - trippelkollar vad hon får innan användning sker känns lite i håligt förklaringarna hon ger kring detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in