2017-01-25, 11:08
Medlem
Citat:
Sprickan i alliansen fortsätter att växa och Centern och Liberalerna har tydligt tagit avstånd från Moderaternas nya besked i regeringsfrågan.

Nu väljer även Ebba Busch Thor att ta ställning mot Moderaternas förslag att börja förhandla med Sverigedemokraterna i riksdagen.

”Det får stå för dem, för oss är det inte aktuellt att förhandla med Sverigedemokraterna”, säger hon.

KD-ledaren gör även klart vad som gäller efter valet 2018. Enligt henne borde alliansen vara redo att ta över, även om de rödgröna blir större än alliansen.

Men kravet är att alliansen håller ihop. Hon är inte beredd att sätta sig en M-ledd regering som beroende av SD, även om M, KD och SD blir större än de rödgröna.

”För oss är alternativet en alliansregering. Så sent som i början av förra veckan så var jag ensam om att driva linjen för att få igenom en alliansbudget och en alliansregering. Nu har ytterligare ett parti anslutit sig till den och jag när fortfarande förhoppningen att vi ska bli fyra partier i alliansen som har den hållningen”, säger Ebba Busch Thor.

http://www.di.se/nyheter/kd-sager-nej-till-m-ledd-minoritetsregering/

Vad betyder detta för KD:s del? Tjänar man på det eller inte?

Diskutera
Citera
2017-01-25, 11:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
http://www.di.se/nyheter/kd-sager-nej-till-m-ledd-minoritetsregering/

Vad betyder detta för KD:s del? Tjänar man på det eller inte?

Diskutera

Nej KD förlorar på det ... Det är synd, för det är ett bra parti i grunden som borde ha betydligt fler sympatisörer egentligen.
Citera
2017-01-25, 11:15
Medlem
mastejags avatar
Förvånande, trodde de verkligen skulle passa på nu när M krattat manegen åt dem. Det är ju KD som tidigare känts som den största förespråkaren för detta.
Citera
2017-01-25, 11:16
Medlem
Guitarsmokes avatar
Man inser väl att man kommer att åka ut ur riksdagen efter nästa val. Hellre lämna i stillhet än ingå i en politisk allians med ett parti som man tidigare tagit avstånd ifrån.
Citera
2017-01-25, 11:19
Bannlyst
Var det inte mordiska lilla Ebba som ville slakta araber nyligen?

Vad har hänt?

Jag förstår, SD vill inte slakta araber... Dom vill bara halshugga pepparkaksgubbar och bygga pepparkakshus. så Ebba blev sur.

Man blir ledsen i ögat att barnen inte kan hålla sams och när dom ska mobba bort svartingen på förskolan...
Senast redigerad av Superkraft 2017-01-25 kl. 11:27.
Citera
2017-01-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Man inser väl att man kommer att åka ut ur riksdagen efter nästa val.
Tror du? De jävlarna klarar ju sig alltid.
Citera
2017-01-25, 11:39
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Var det inte mordiska lilla Ebba som ville slakta araber nyligen?

Vad har hänt?

Jag förstår, SD vill inte slakta araber... Dom vill bara halshugga pepparkaksgubbar och bygga pepparkakshus. så Ebba blev sur.

Man blir ledsen i ögat att barnen inte kan hålla sams och när dom ska mobba bort svartingen på förskolan...

Bara för att man är för en restriktiv invandringspolitik betyder inte att man måste gänga upp sig med ett parti med fler clowner än politiker.
Citera
2017-01-25, 11:46
Medlem
KD har tidigare överlevt på moderata stödröster. Kommer det verkligen bli fallet den här gången?

Vilka nya grupper förväntar sig Ebba Busch-Thor att de ska locka till partiet genom en mer mjuk linje i invandringsfrågan och större avståndstagande till SD?
Citera
2017-01-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
KD har tidigare överlevt på moderata stödröster. Kommer det verkligen bli fallet den här gången?

Vilka nya grupper förväntar sig Ebba Busch-Thor att de ska locka till partiet genom en mer mjuk linje i invandringsfrågan och större avståndstagande till SD?

Jag trodde att det var kristna konservativa som röstade på KD och att det är anledningen till att dom finns kvar som parti?

Men ja, deras tänk ligger väl närmast SD utav allianspartierna men det betyder ju inte att man vill gå tillbaka i utveckling och bli rasister.
Citera
2017-01-25, 12:22
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Bara för att man är för en restriktiv invandringspolitik betyder inte att man måste gänga upp sig med ett parti med fler clowner än politiker.
Gäller väl ganska generellt inom politiken idag. Majoriteten är tomtar som aldrig kan få ett riktigt arbete på egna meriter.
Citera
2017-01-25, 12:30
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Gäller väl ganska generellt inom politiken idag. Majoriteten är tomtar som aldrig kan få ett riktigt arbete på egna meriter.

Men SD:are hatar när Moderaterna och S samarbetade men blotta tanken att man inte vill samarbeta med SD innebär att man hatar Sverige. De verkar inte förstå att utöver invandringspolitik så är SD väldigt tunna. Jag försöker följa politiken så mycket som möjligt. Men vet än idag fortfarande inte något speciellt om SD utöver invandringsfrågan. Och alla deras lösningar har alltid invandringsfrågan på kartan.

Jag brydde mig in så värst i början när de hela tiden nämnde invandringen, men nu fick de 13 % senaste valet. Troligen mer än 20% nästa. Och fortfarande kan svar likt det här komma... "I Luleå har sjukvården haft problem med väntetiderna" så kan typ tomten Åkesson svara "Ja, i grunden handlar dejjjt om att invandringen till Sverige har slagit ner den svenska välfärden. Och det ser vi i Lulejjjååååå där sjukvården är på knäna."

Okej, Jimmy, blattarna är här, har du en lösning? nej fortsätt att dra upp invandrarna utan att ens ha varken förslag eller något som ger dig ett större förtroende. Så fort Sverige får bukt på invandringsproblemen är SD körda. De har inget annat och luta sig på.
Citera
2017-01-25, 12:34
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Men SD:are hatar när Moderaterna och S samarbetade men blotta tanken att man inte vill samarbeta med SD innebär att man hatar Sverige. De verkar inte förstå att utöver invandringspolitik så är SD väldigt tunna. Jag försöker följa politiken så mycket som möjligt. Men vet än idag fortfarande inte något speciellt om SD utöver invandringsfrågan. Och alla deras lösningar har alltid invandringsfrågan på kartan.

Jag brydde mig in så värst i början när de hela tiden nämnde invandringen, men nu fick de 13 % senaste valet. Troligen mer än 20% nästa. Och fortfarande kan svar likt det här komma... "I Luleå har sjukvården haft problem med väntetiderna" så kan typ tomten Åkesson svara "Ja, i grunden handlar dejjjt om att invandringen till Sverige har slagit ner den svenska välfärden. Och det ser vi i Lulejjjååååå där sjukvården är på knäna."

Okej, Jimmy, blattarna är här, har du en lösning? nej fortsätt att dra upp invandrarna utan att ens ha varken förslag eller något som ger dig ett större förtroende. Så fort Sverige får bukt på invandringsproblemen är SD körda. De har inget annat och luta sig på.

Jag säger absolut inte emot dig här. Beklagligt nog är jag dock av uppfattningen om att ovan text kan appliceras på de allra flesta politiker (i varje fall de framstående). Man är väldigt ivirig om att diskutera om vad alla andra gör fel och hur hemska fascister de är m.m men man nämner föga om sina egna idéer eller om hur de har en positiv påverkan.

kort sagt, dagens politik handlar om att såga förslag och i så liten grad som möjligt komma med egna (som ju då sågas av alla andra).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in