Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Gäller väl ganska generellt inom politiken idag. Majoriteten är tomtar som aldrig kan få ett riktigt arbete på egna meriter.
Men SD:are hatar när Moderaterna och S samarbetade men blotta tanken att man inte vill samarbeta med SD innebär att man hatar Sverige. De verkar inte förstå att utöver invandringspolitik så är SD väldigt tunna. Jag försöker följa politiken så mycket som möjligt. Men vet än idag fortfarande inte något speciellt om SD utöver invandringsfrågan. Och alla deras lösningar har alltid invandringsfrågan på kartan.
Jag brydde mig in så värst i början när de hela tiden nämnde invandringen, men nu fick de 13 % senaste valet. Troligen mer än 20% nästa. Och fortfarande kan svar likt det här komma... "I Luleå har sjukvården haft problem med väntetiderna" så kan typ tomten Åkesson svara "
Ja, i grunden handlar dejjjt om att invandringen till Sverige har slagit ner den svenska välfärden. Och det ser vi i Lulejjjååååå där sjukvården är på knäna."
Okej, Jimmy, blattarna är här, har du en lösning? nej fortsätt att dra upp invandrarna utan att ens ha varken förslag eller något som ger dig ett större förtroende. Så fort Sverige får bukt på invandringsproblemen är SD körda. De har inget annat och luta sig på.