Citat:
Citat:
Vad menar du med det? Det är ca 2000 m2 modern verksamhetsyta, den gamla anläggningen var dyr som fan i drift sett till vad klubben fick och omodern. Det är svårt att värdera anläggningen, då det finns så få objekt att jämföra med, men det var inte direkt dyrt, budgeten var väl runt 35 MSEK har jag för mig. Jämför man med kommersiella verksamhetsytor(t ex kontor), eller t ex priserna för bostäderna på gamla SVT tomten(i Delsjön) så är det billigt, ca 17 500 per m2.
Ett modernt kontor kostar nog åtminstone 20 000 per m2 att bygga, det är svårt att säga exakt, Skanskas budget för det nya(fula) kontoret vid Ullevi, Park49, var 250 MSEK, 7500 m2, dvs 33 000 per m2.
Ett modernt kontor kostar nog åtminstone 20 000 per m2 att bygga, det är svårt att säga exakt, Skanskas budget för det nya(fula) kontoret vid Ullevi, Park49, var 250 MSEK, 7500 m2, dvs 33 000 per m2.
Och den gamla Kamratgården hade vi ändå tvingats investera i iom att det hade blivit fukt/mögelskador etc (eller värre sådana) varvid vi byggde nytt istället.
Sedan har vi ändå så gott som hela ungdomsverksamheten på Kviberg och i PSA där. Dyrt som tusan dock och inte alls så förmånligt som många nog tror när det är våra storsponsorer som har det...
För att återknyta till silly-snack så jublade jag i högan sky när det ryktades om bud på Alvbåge igår. SÄLJ! SÄLJ! SÄLJ!
Han var direkt usel ifjol och givetvis kan man hävda att mycket berodde på att försvaret i sin helhet var sämre men han kastade ju inte lite bollar med (DIF borta någon?) och ingav ingen trygghet till backlinjen heller.
Dessutom sitter vi vid en försäljning av Alvbåge med Sveriges mest lovande målis i Dahlberg och en helt okej reserv i Erik Dahlin. Skall man ha en tredjemålis så får man flytta upp Amos.
Jag hoppas verkligen inte vi går för den där danske Boysen utan litar mer på MSD-Paka-Seb O (Rieks är ju given). Skall vi ta in nån är det bättre med Layounni som provtränat för andra vintern med oss nu. Billigare och inte samma krav på speltid utan vi kan låta Paka få sin tid. Fast vi sitter med fyra yttrar även om Ankersen lämnar så ingen fara på taket.