2017-01-24, 07:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
John Alvbåge aktuell för USA?

http://www.expressen.se/gt/sport/alvbage-kan-lamna-blavitt--for-usa/

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad menar du med det? Det är ca 2000 m2 modern verksamhetsyta, den gamla anläggningen var dyr som fan i drift sett till vad klubben fick och omodern. Det är svårt att värdera anläggningen, då det finns så få objekt att jämföra med, men det var inte direkt dyrt, budgeten var väl runt 35 MSEK har jag för mig. Jämför man med kommersiella verksamhetsytor(t ex kontor), eller t ex priserna för bostäderna på gamla SVT tomten(i Delsjön) så är det billigt, ca 17 500 per m2.

Ett modernt kontor kostar nog åtminstone 20 000 per m2 att bygga, det är svårt att säga exakt, Skanskas budget för det nya(fula) kontoret vid Ullevi, Park49, var 250 MSEK, 7500 m2, dvs 33 000 per m2.

Och den gamla Kamratgården hade vi ändå tvingats investera i iom att det hade blivit fukt/mögelskador etc (eller värre sådana) varvid vi byggde nytt istället.

Sedan har vi ändå så gott som hela ungdomsverksamheten på Kviberg och i PSA där. Dyrt som tusan dock och inte alls så förmånligt som många nog tror när det är våra storsponsorer som har det...

För att återknyta till silly-snack så jublade jag i högan sky när det ryktades om bud på Alvbåge igår. SÄLJ! SÄLJ! SÄLJ!
Han var direkt usel ifjol och givetvis kan man hävda att mycket berodde på att försvaret i sin helhet var sämre men han kastade ju inte lite bollar med (DIF borta någon?) och ingav ingen trygghet till backlinjen heller.
Dessutom sitter vi vid en försäljning av Alvbåge med Sveriges mest lovande målis i Dahlberg och en helt okej reserv i Erik Dahlin. Skall man ha en tredjemålis så får man flytta upp Amos.

Jag hoppas verkligen inte vi går för den där danske Boysen utan litar mer på MSD-Paka-Seb O (Rieks är ju given). Skall vi ta in nån är det bättre med Layounni som provtränat för andra vintern med oss nu. Billigare och inte samma krav på speltid utan vi kan låta Paka få sin tid. Fast vi sitter med fyra yttrar även om Ankersen lämnar så ingen fara på taket.
Citera
2017-01-24, 08:09
Medlem
Salorms avatar
Ryktet säger 40 mill för Olunga... Albin Ekdal öppnar upp för att komma till DIF när han är klar utomlands... Han och Kongo-Kim skulle ju inte sitta fel, men är jävligt osäker på Kongo. Hur är han nuförtiden?
Citera
2017-01-24, 08:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ryktet säger 40 mill för Olunga... Albin Ekdal öppnar upp för att komma till DIF när han är klar utomlands... Han och Kongo-Kim skulle ju inte sitta fel, men är jävligt osäker på Kongo. Hur är han nuförtiden?

Ekdal lär ju stanna utomlands i minst fyra-fem år till. Så den mittfältsduon blir nog aktuell först när Kim är i 40-årsåldern ungefär.
Citera
2017-01-24, 08:38
Medlem
mishimas avatar
Angående Hamad så tror jag han mest är intresserad för att använda allsvenskan för att komma igång igen för att sedan dra utomlands. Jag vill endast ha han till MFF om han är beredd att skriva på ett kontrakt på tre-fyra år. Annars kan det vara.
Citera
2017-01-24, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Saken med en spelare som Kongo är att bara hans närvaro kan lyfta andra i ett lag som dif.

Bara att läsa om vad folk tänkte om Rosenberg när han återvände. Sanningen är att allsvenskan är på så låg nivå att hämvändare av rang så som Kongo inte kommer ha det svårt även på ålderns höst.
Citera
2017-01-24, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Hamad har sedan han gick till Hoffenheim 2014 spelat hela 1122 minuter och på dessa har han dundrat in hela 2 mål. Vad är det för mediokra sopor till spelare som gång på gång ryktas till oss? Nu kan jag dock inte Jiloans skadehistorik men tänker även på framförallt H3n0k, Igbo och även Molins.. Vi har precis sålt en spelare för en sjuk summa så köp in någon som är bra NU och kan leverera direkt och släpp alla hemvändare som var okej för x-antal år sedan. Sen kan AIK släppa allt som har med föredetta iffiff-spelare tycker jag. Dom hör ej hemma i varken Stockholm eller AIK.

Fast någon som är bra nu och kan leverera nu kostar typ 3-4 miljoner Euro om ni inte hittar en Bosman......

Bara en sådan värvning som MFF gjorde med VÖK på 15 miljoner var en dyr chansning.
Citera
2017-01-24, 09:20
Medlem
Shuyins avatar
Det som känns kul med Hamad är ju att han och Norling verkar vara bästa vänner, det brukar visa sig på planen också. Däremot så vill jag ju hellre ha Bahoui om jag får välja.

Men svårt att se hur Hamad ska passa in på ett centralt mittfält, eller ska han spela släpande anfallare?
Citera
2017-01-24, 09:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Saken med en spelare som Kongo är att bara hans närvaro kan lyfta andra i ett lag som dif.

Bara att läsa om vad folk tänkte om Rosenberg när han återvände. Sanningen är att allsvenskan är på så låg nivå att hämvändare av rang så som Kongo inte kommer ha det svårt även på ålderns höst.
Å andra sidan finns det bevis på motsatsen med. Och Rosenberg var en bit yngre när han kom hem.
Citera
2017-01-24, 09:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Man kan ju hoppas

Bosse köpte förövrigt Olunga för 800kkr har jag för mig.
Han har spelat allsvenskt i 3 månader och vi får 40mkr! (Om summan nu stämmer)
Citera
2017-01-24, 09:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad menar du med det? Det är ca 2000 m2 modern verksamhetsyta, den gamla anläggningen var dyr som fan i drift sett till vad klubben fick och omodern. Det är svårt att värdera anläggningen, då det finns så få objekt att jämföra med, men det var inte direkt dyrt, budgeten var väl runt 35 MSEK har jag för mig. Jämför man med kommersiella verksamhetsytor(t ex kontor), eller t ex priserna för bostäderna på gamla SVT tomten(i Delsjön) så är det billigt, ca 17 500 per m2.

Ett modernt kontor kostar nog åtminstone 20 000 per m2 att bygga, det är svårt att säga exakt, Skanskas budget för det nya(fula) kontoret vid Ullevi, Park49, var 250 MSEK, 7500 m2, dvs 33 000 per m2.

Som jag har uppfattat det som skrivits i tråden så har IFK sålt kamratgården till ett "IFK-vänligt" företag för att få i pengar till klubben. Med löfte om att köpa tillbaka den vid tillfälle.
Har jag missuppfattat det, så sorry.
Citera
2017-01-24, 09:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det som känns kul med Hamad är ju att han och Norling verkar vara bästa vänner, det brukar visa sig på planen också. Däremot så vill jag ju hellre ha Bahoui om jag får välja.

Men svårt att se hur Hamad ska passa in på ett centralt mittfält, eller ska han spela släpande anfallare?

Som jag ser det så är Hamad bättre som innermitt än yttermitt, eftersom jag tycker inte han har snabbheten.
Sedan är frågan var han står rent fotbollsmässigt i förhållande till kostnaden?
Citera
2017-01-24, 10:08
Medlem
erikbes avatar
Sam Larsson verkar ligga nära en flytt till Ajax. Får blåvitt några välbehövliga slantar vid ev affär tro?

Ajax är ju inte vad dom varit men ändå ett kliv uppåt isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in