2017-01-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Såg inget kring det i artikeln men min tyska är inte direkt superb.

Ja kvartalsrapporten ger en fingervisning hur mycket AIK fått direkt vid försäljning. Men vi får ingen info kring ev prestationsbaserad del? Kommer vara rekord i antalet journalister som blir medlemmar i AIK 2017

Fast prestationsbaserat är ju inte försäljningssumman. MFF fick t ex 15% av övergången till Juventus sen också t ex.
Citera
2017-01-23, 16:32
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Fast prestationsbaserat är ju inte försäljningssumman. MFF fick t ex 15% av övergången till Juventus sen också t ex.
Nu pratar du vidareförsäljningsklausul?
Med prestationsbaserat menar jag ex klausuler som "x miljoner efter y startade matcher" etc.
Senast redigerad av ErPupone 2017-01-23 kl. 16:46.
Citera
2017-01-23, 17:12
Avslutad
Citat:
Nu pratar du vidareförsäljningsklausul?
Med prestationsbaserat menar jag ex klausuler som "x miljoner efter y startade matcher" etc.

Klausul som klausul, pengar vid icke garanterad händelse vid icke bestämt tillfälle.
Citera
2017-01-23, 17:13
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hallenius klar för GIF, grattis till oss.
Tror William Eskelinen snart är klar för oss också, som 3e målis från Hammarby.
Obegripligt att han får ett fyraårskontrakt. Måste ha gjort en jävla träning då Joel var så lyrisk. Faan.
Citera
2017-01-23, 17:31
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Klausul som klausul, pengar vid icke garanterad händelse vid icke bestämt tillfälle.
Tror ni fick mellan 11-14 milj för Z när han gick till Juve, korrekt?

Det får stå för dig att göra svartvit tolkning av klausuler. Jag gör en ganska tydlig skillnad på mellan att bara ha vidareförsäljningsklausul kontra att bara ha prestationsbaserade klausuler. Dock en icke-fråga då jag känner mig någorlunda trygg på att Isak-affären innehåller båda. Vidare går det ifrån trådens ämne igen, så vi får fortsätta i PM isf.
Citera
2017-01-23, 18:10
Medlem
John Alvbåge aktuell för USA?

http://www.expressen.se/gt/sport/alvbage-kan-lamna-blavitt--for-usa/
Citera
2017-01-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno

Kan Blåvitt få stålar för han är det bara att gratulera, var ju helt värdelös förra året.
Citera
2017-01-23, 18:23
Medlem
Citat:

Klausul är ett annat ord för avtalsvillkor så tekniskt sett är även övergångssumman en klausul

Nu när Isak är utagerad kan man börja fokusera på den viktiga delen i silly, dvs ny målvakt och ny anfallare. Blir spännande att se vad det blir. Känner jag AIK rätt blir det storspendering för inte tillräcklig kvalitet.*

*Fortfarande ärrad från CL-pengarna.
Citera
2017-01-23, 18:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Tre krav:
- träningsanläggning
- inte Goitom
- massa kockar

Kan ju bli en intressant diskussion om ni nobbar Goitom.
Citera
2017-01-23, 18:34
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Klausul är ett annat ord för avtalsvillkor så tekniskt sett är även övergångssumman en klausul

Nu när Isak är utagerad kan man börja fokusera på den viktiga delen i silly, dvs ny målvakt och ny anfallare. Blir spännande att se vad det blir. Känner jag AIK rätt blir det storspendering för inte tillräcklig kvalitet.*

*Fortfarande ärrad från CL-pengarna.
Precis, blir väl Goitom och en kock i bästa fall.

Jag har riktigt dåliga vibbar inför nästa säsong och jag har redan utsett min syndabock, Nyholm. För dålig fysik och spelintelligens. Jag har gärna fel.
Citera
2017-01-23, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno

Minnesota verkar ha hårdbevakat allsvenskan. Rasmus Schuller ska ju redan vara klar för dom. Surt tapp!
Citera
2017-01-23, 18:43
Medlem
Sodomizer-s avatar
AIK borde låna in Asoro. Skulle det vara möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in