2017-01-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Media sätter agendan för innehållet i vad du och jag får se och veta. Du tror väl inte Trump gjort 100-tals andra saker sedan han tillträdde? Men media väljer att fokusera på detta. Var inte så naiv.

Du menar att det var media som kallade på den lögnaktige pressekreteraren och valde vad han skulle tala om.
Det var viktigare för Trump att framstå som ärofull än som något annat. Det var Trumps show framförd av Spicer. Trump och Spicer valde temat för pressmötet. Inte tvärtom. Nu pudlar dom. Det är inte deras avsikt att ljuga. Så nästa gång de ljuger så var det inte meningen.
Denna gång en struntsak, nästa gång kanske något livsavgörande. Om krig, om kemiska vapen, om klimatet.
Citera
2017-01-23, 23:04
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Så nästa gång de ljuger så var det inte meningen.
Denna gång en struntsak, nästa gång kanske något livsavgörande. Om krig, om kemiska vapen, om klimatet.

Du rapar upp exakt vad svensk PK-media sagt i sina sändningar idag. Alltså det är inte ens bara andemeningen som är densamma, orden är direkt från Carina Bergenfeldts manus imorse.
Citera
2017-01-23, 23:14
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Du rapar upp exakt vad svensk PK-media sagt i sina sändningar idag. Alltså det är inte ens bara andemeningen som är densamma, orden är direkt från Carina Bergenfeldts manus imorse.
Jaha? Det är relevant, oavsett vem som säger det.
Citera
2017-01-23, 23:14
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nu har iofs media i princip skrivit om allt Trump företagit sig de senaste dagarna.
Ingen president kan någonsin varit så omskriven.
Att Sean Spicer sen framstod som efterbliven är knappast media fel, det klarade han galant på egen hand.

Jag kollade på SVT:s sändning i morse. Det enda de hade att säga om Trump var just detta med folkmassan.
Citera
2017-01-23, 23:16
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullJesus
Jaha? Det är relevant, oavsett vem som säger det.

Har någon bortsett från butt-hurtade journalister kunnat konstatera att han ljuger?
Citera
2017-01-23, 23:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Märkligt att alla vet att politiker alltid ljuger, men gäller det Donald så är lögner en katastrof och ett tecken på att han är en ny Hitler.
Löfven och de andra kan säga precis vad som helst utan kritiska motfrågor medan allt SD säger verkligen måste synas i sömmarna.

Dessutom behöver ju inte svenska sjuklöverpolitiker och Obongo inte ljuga så mycket själva eftersom media väldigt gärna gör det åt dom. Trump har inte den lyxen.

Ja, Ygeman presenterade ju "alternativ fakta" häromdagen:

> (FB) Alkohol anledning till sexuella överfall etc på festivaler - Anders Ygeman
> (FB) Ygeman: Fler sexbrott på festivaler "för 20 år sedan"

men inte blev det ett mediedrev mot honom inte. Däremot hade Jimmie Åkesson svamlat på ett liknande sätt så hade media satt honom mot väggen.

Det är så här media kan styra hur man uppfattar en person. De är inte opartiska och de behandlar personer olika.

Dock skötte Trump och hans personal den här åskådardiskussionen väldigt dåligt. De borde känt till att man kan jämföra fotografier från olika presidenters installationer och inte varit så självsäkra. De fick sen äta upp detta.

Jag håller med att detta inte var bra skött. Hoppas de lärt sig något av detta.
Citera
2017-01-23, 23:25
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, Ygeman presenterade ju "alternativ fakta" häromdagen:

> (FB) Alkohol anledning till sexuella överfall etc på festivaler - Anders Ygeman
> (FB) Ygeman: Fler sexbrott på festivaler "för 20 år sedan"

men inte blev det ett mediedrev mot honom inte. Däremot hade Jimmie Åkesson svamlat på ett liknande sätt så hade media satt honom mot väggen.

Det är så här media kan styra hur man uppfattar en person. De är inte opartiska och de behandlar personer olika.

Dock skötte Trump och hans personal den här åskådardiskussionen väldigt dåligt. De borde känt till att man kan jämföra fotografier från olika presidenters installationer och inte varit så självsäkra. De fick sen äta upp detta.

Jag håller med att detta inte var bra skött. Hoppas de lärt sig något av detta.

Nej, det Ygeman sa är en åsikt, inte alternativ fakta. Det är en rätt avgörande skillnad.
Citera
2017-01-23, 23:32
Medlem
Grontarskonts avatar
Bagdad Bob 2.0!
Citera
2017-01-23, 23:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nej, det Ygeman sa är en åsikt, inte alternativ fakta. Det är en rätt avgörande skillnad.

Så som de la fram det i media så är det lätt att uppfatta det som fakta. Han är ändå en minister, så det han säger har en stor tyngd.

Hade Jimmie Åkesson eller Donald Trump sagt något liknande, fast kopplat detta till invandrare/asylsökande istället för alkohol, så hade media gjort sitt yttersta för att motbevisa det de sagt. Tidningarnas "faktakontroller" hade haft otaliga artiklar om detta.
Citera
2017-01-24, 00:08
Bannlyst
Jag har nu sett sean spicers senaste PK och jag måste säga att media är så jävla fulla av dom själva så det bara skriker om det.

Allt handlar om en misstolkning. Sean Spicer sa under lördagen att människorna på plats och människorna som följde spektaklet på tv/internet tillsammans innebar att det var den största installationen av en president någonsin. Sean Spicer har alltså ALDRIG sagt att trump hade rekord i människor på plats i DC, utan att det totala antalet människor som såg på installationen var störst. Ljugmedia har alltså bara feltolkat det han sade.

Så idiot media följer annan idiot media och denna jävla missförstånds FAKENEWS från mediernas sida sprider som en löpeld. DN har fortfarande kvar på första sidan högst upp att Trump & CO ljuger och att dom är i princip som nazister.

Ett tips till alla ni som köper FAKENEWS, ta en titt på den senaste presskonferensen som hölls idag. Sean Spicer förklarar på ett bra och tydligt sätt vad som har hänt.

Jag själv var väldigt skeptisk när jag såg bilderna för ett par dagar sedan, och hörde från media att Sean Spicer hade sagt att det var mer folk där än under obama. Jag tänkte vilken jävla idiot som hittar på sådana uppenbara lögner. Ack så fel jag hade. Jag som själv är och har varit väldigt kritisk till medierna köpte alltså deras påhitt.

Men efter att ha kollat upp allt som har hänt så är det i vanlig ordning bara FAKENEWS i farten igen. Och inte fan kommer dom revidera detta och be om förlåtelse eller skriva en förklaring. Nu har det ankrat sig fast hos alla svenskar och alla lättlurade idioter runt om i världen att trump hittar på sin egen fakta och att dom bara ljuger.

Blir fan riktigt, riktigt förbannad på medierna, på allvar alltså. Sådan jävla svartmålning och hittepå är skandalöst.
Citera
2017-01-24, 00:13
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag har nu sett sean spicers senaste PK och jag måste säga att media är så jävla fulla av dom själva så det bara skriker om det.

Allt handlar om en misstolkning. Sean Spicer sa under lördagen att människorna på plats och människorna som följde spektaklet på tv/internet tillsammans innebar att det var den största installationen av en president någonsin. Sean Spicer har alltså ALDRIG sagt att trump hade rekord i människor på plats i DC, utan att det totala antalet människor som såg på installationen var störst. Ljugmedia har alltså bara feltolkat det han sade.

Så idiot media följer annan idiot media och denna jävla missförstånds FAKENEWS från mediernas sida sprider som en löpeld. DN har fortfarande kvar på första sidan högst upp att Trump & CO ljuger och att dom är i princip som nazister.

Ett tips till alla ni som köper FAKENEWS, ta en titt på den senaste presskonferensen som hölls idag. Sean Spicer förklarar på ett bra och tydligt sätt vad som har hänt.

Jag själv var väldigt skeptisk när jag såg bilderna för ett par dagar sedan, och hörde från media att Sean Spicer hade sagt att det var mer folk där än under obama. Jag tänkte vilken jävla idiot som hittar på sådana uppenbara lögner. Ack så fel jag hade. Jag som själv är och har varit väldigt kritisk till medierna köpte alltså deras påhitt.

Men efter att ha kollat upp allt som har hänt så är det i vanlig ordning bara FAKENEWS i farten igen. Och inte fan kommer dom revidera detta och be om förlåtelse eller skriva en förklaring. Nu har det ankrat sig fast hos alla svenskar och alla lättlurade idioter runt om i världen att trump hittar på sin egen fakta och att dom bara ljuger.

Blir fan riktigt, riktigt förbannad på medierna, på allvar alltså. Sådan jävla svartmålning och hittepå är skandalöst.

Utmärkt summerat.

Har du länk till dagens Spicer-uttalande?
Citera
2017-01-24, 00:24
Bannlyst
Citat:
Utmärkt summerat.

Har du länk till dagens Spicer-uttalande?

Jag har flera stycken!

1. HÄR förklarar han det en gång.

2. HÄR förklarar han det en gång (lite längre)

3. HÄR förklarar han det en tredje gång.

(svensk) media har alltså inte skrivit ett skit om detta. Allt handlar om ett par inkompetenta journalister som har feltolkat vad Sean Spicer faktiskt sade under den korta PK under lördagen. Jag tycker det är förjävligt och vidrigt.

Jag önskar verkligen att jag kunde visa detta till ännu fler än bara ni som läser denna tråden för det som medierna håller på med är sjukare propaganda än vad flera diktaturer håller på med.

Jag rekommenderar folk också att titta på hela presskonferensen då den var väldigt bra och Sean Spicer är en fröjd att lyssna på. Riktigt vältalig den mannen.

(EDIT: länkarna är fixade, av någon anledning så hamnade dom på fel tid.)
Senast redigerad av clappen 2017-01-24 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in