Älskar ju tanken av att få mat hem levererad eftersom bilen är trasig och avställd. Och jag är lat.
De första på marknaden var väl MatHem så jag nappade ganska omgående (i början hade de leveranskort (i princip gratis leverans) för 1 kr per kort, gäller i tre månder) så det var ju trevligt.
Beställde därifrån flera gånger och det funkade bra, i början kunde man även få med någon extra vara som de slängt ner i påsen (en påse chips, nått nytt steksmör osv.). Samt efter varje beställning fick man med någon rabattkod i påsen ,visserligen inte användbara då de va typ "beställ för över 1000 inom en vecka så får du 10% i rabatt"... man ba jo men jag storhandlade ju precis nu så jag kommer inte göra det om en vecka igen.. Kundtjänsten var också väldigt behjälplig och erbjöd 50 kr rabatt ganska fort för att lugna en arg kund.. Allt detta upphörde såfort de fick fler kunder.
Priserna är rimliga och sortimentet är det bästa som finns jämfört med mat.se och liknande, mkt ekologiskt och sånt man inte hittar i vanliga mataffärer.
Jag fortsatte ju handla där månad efter månad tills man insåg att när de fått en som "stammis" så slutar de uppskatta en, rabattkoderna slutade komma och inga fler gratisgrejer.Kundtjänsten bara beklagade att de glömde mina tomater. (som var ganska viktiga just den kvällen till middagen).
Det är väl avgiftsfritt om man handlar över en viss summa numer, 500? 700? Frakten kunde man få för 29 kr vissa tider.
Kött,kyckling och chark köper man INTE på mathem då de säljer löjligt dyrt kött ( typ 498 kr/kilot för fryst oxfile)
Extrapriserna de hade var helt okej.
Slutade handla efter ett tag när jag insåg att jag ändå fick gå till mataffären och komplettera med vissa saker. Inte bara att beställa hem några liter mjölk å sådär eftersom det blir dyrt som fan om man hamnar under 500 kr.
Har även provat konkurrenten mat.se, som visserligen var mycket sämre. Sämre sortiment, färre extrapriser och dyrt.
Lite tråkigt att både mat.se och mathem.se ger allt från 100-250 kr rabatt på beställningen för nya kunder, men såfort du börjat handla så struntar de i dig.
Vinnaren är hemköp som levererar hem för 20lappen.