2017-01-23, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ska? Presskonferensen är över. Välsmort munläder där, rejäl skillnad mot svenska presskonferenser.

Bilhandlare är också smorda.

Blev det några alternativa fakta då?
2017-01-23, 21:19
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Bilhandlare är också smorda.

Blev det några alternativa fakta då?
Han sa att han menade totalt antal som tittade på talet, inklusive TV och internet.
2017-01-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ska? Presskonferensen är över. Välsmort munläder där, rejäl skillnad mot svenska presskonferenser.

Betydligt mer bekväm Spicer och så även bättre intryck dock var så klart det mesta om att det vara första dagen så att han inte kunde säga så väldigt mycket. En del tycker jag ändå att Trump kunnat meddela då han så länge vetat att han var vald. Så det drog ner lite.

Lade också märke till att Spicer sa saker som att "jag tror att Trump helt klart ska ... blabla" vilket gör att jag tillsammans med hans BagdadBob-performance får sätta lite frågetecken för framtiden.

Att säga att jag tror att presidenten helt klart är ett så svävande uttryck att det kan vara fråga om såpbubblor som är helt tomma när de brister. Vi får se. Hursomhelst ligger allt ansvar nu på Trump. Och republikanerna.
2017-01-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
1:Hur “dåligt” var TTP och TTIP för de amerikanska företagen. Även om det kallas frihandelsavtal så var väl det väsentliga att skydda deras immateriella rättigheter och investeringar utomlands mot värdstaters inblandning i deras affärer.

2: Jag hittar inget på amerikanska sidor om det som SVT nyheter påstår om total skattebefrielse. Det som sägs på olika sidor om mötet med storföretagsledarna är det om sänkt skatt till 15-20%. Men det blir kanske nära noll i praktiken med de regler om avsättningar, avdrag mm som finns.
3: Någon sorts engångsamnesti för de som plockar hem ackumulerade vinster utomlands har det funnits förslag på förr.

Pence verkar ständigt närvarande på olika bilder, det ser ut som han vakar som en hök över Trump.

Nu verkar det som han även backar på att slänga ut illegala, nu handlar det om de kriminella illegala.
1: För dom allra största Globala företagen förmodligen inte alls. Men för den Amerikanska arbetaren en total katastrof.

2: SR - SVT sysslar nog med Fake News här. Det är 3: det handlar om och inget annat.
2017-01-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
Han sa att han menade totalt antal som tittade på talet, inklusive TV och internet.

Hör direkt att Trumpis skrev det talet för honom.

Får väl ta kolla upp det.
2017-01-23, 21:23
Medlem
Citat:

Ja och det var nog så att han menade det. Men det fanns ingen anledning för honom att gråta ut för presidentens räkning att han är ledsen för att han inte gillar exakt allt all media levererar. Det är ett extremt svaghetstecken att gråta ut att man är ledsen för något som stått i tidningen. Eller då mer vad som inte stått i tidningen. Att presidenten i USA är ledsen kanske presidenten borde hålla för sig själv och försöka bli glad på något annat sätt än att gråta ut i media.
2017-01-23, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
President Trump signerar tre exekutiva ordar/dekret idag:

https://www.youtube.com/watch?v=T5LxXJE6SAM

1) USA skrotar TPP-avtalet

2) Frysning av statliga löner (förutom militären)

3) Något om Mexiko City? Någon som vet vad för dekret han skrev under där?

Sedan undrar man hur det gick med hans närmaste rådgivare och svärson, Jared Kushner?
Var det inte problem med den utnämning just för en federal nepotism-lag som ska förhindra att politiska befattningshavare ger regeringsposter åt släktingar
?

Det tredje var något som kallas Mexico City någonting, iaf innebörden var att stoppa statliga medel att tillföras internationella organisationer som utför abort eller delar ut information om det.
Vad gäller antal människor som bevittnade installationen så gällde det folk på plats, tv, läsplattor, mobiler, datorer och alla tillgängliga apparaturer över hela världen.
2017-01-23, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Ja och det var nog så att han menade det. Men det fanns ingen anledning för honom att gråta ut för presidentens räkning att han är ledsen för att han inte gillar exakt allt all media levererar. Det är ett extremt svaghetstecken att gråta ut att man är ledsen för något som stått i tidningen. Eller då mer vad som inte stått i tidningen. Att presidenten i USA är ledsen kanske presidenten borde hålla för sig själv och försöka bli glad på något annat sätt än att gråta ut i media.

Då får du belöna dig med nobelpriset först, för att bli kränkt är vad Trumpis är all about. Kan jo fettglömma att han kommer sluta nu.

Och det är jo fake news från fake media som kränker, att sluta proklamera butthurt nu vore ologiskt, såvitt inte all fakemedia försvinner och ersätts med alternativa alternativ
2017-01-23, 21:36
Medlem
Trump möter fackföreningarna nu. One-on-one trade är det som gäller framöver. Då kan man genast avbryta ett avtal om en part inte sköter sig fair. En deal med 15 länder inblandade är mycket trögare gällande det.
2017-01-23, 21:51
Medlem
Sean pratade också om nån Skype set up eller nånting som skall göra det möjligt för mindre och resurssvagare media med avstånd från Washington att deltaga i press mötena. Jag hörde inte exakt men nånting sånt var meningen.
2017-01-23, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sean pratade också om nån Skype set up eller nånting som skall göra det möjligt för mindre och resurssvagare media med avstånd från Washington att deltaga i press mötena. Jag hörde inte exakt men nånting sånt var meningen.

Det är bra! Allt för många av fakenewsmedia är ju kända för att manipulera med upptagningarna, ofta sker det kollektivt från alla medverkande fakenewsagents.
2017-01-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

I mina öron låter det som att Infowars skall få vara med på ett hörn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in