2017-01-23, 09:30
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Med en bra placering i weekend league kan man enkelt göra några hundra k med lite flyt i paketen.
Och om man hade fått enklare motstånd bara för att man spelar med ett bra lag hade ingen lagt ner någon energi på att få några bra spelare.
Men om du mår bättre av att gnälla på att alla andra har så bra lag och det är därför du inte kommer lyckas kvala in till nästa Weekend league trots att du har typ 32 försök eller liknande. Be my guest.

Enklare motstånd om man spelar med bra lag? klart man får fördelar om man har dem elva bästa korten möjliga med kemi mot att spela mot ett budgetlag för 30k , krävs ju ingen raketforskare för att fatta, säger inte att killen med kuklaget är en bättre fifaspelare , men hans lag löper snabbare orkar springa nonstop i 120 min , dem passar bättre dem avslutar bättre etc etc ..jag har lirat i weekend League 2 gånger innan 21 segrar båda helger fick gold 1 irr liknande bästa spelare i paketen var carvajal irr liknande...inga hundra k där inte.
Citera
2017-01-23, 09:34
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Sen kollar man när Boras vinner div 1 med ett lag för 300k~, så skrattar man bara åt alla gnällrövar

Du är medveten om att Boras är topp 5-10 i världen va? vinner Fifa VM o skit han är ej en vanlig komma hem efter jobbet gubbe lira 3 matcher på kvällen som oss andra.
Citera
2017-01-23, 10:08
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Enklare motstånd om man spelar med bra lag? klart man får fördelar om man har dem elva bästa korten möjliga med kemi mot att spela mot ett budgetlag för 30k , krävs ju ingen raketforskare för att fatta, säger inte att killen med kuklaget är en bättre fifaspelare , men hans lag löper snabbare orkar springa nonstop i 120 min , dem passar bättre dem avslutar bättre etc etc ..jag har lirat i weekend League 2 gånger innan 21 segrar båda helger fick gold 1 irr liknande bästa spelare i paketen var carvajal irr liknande...inga hundra k där inte.
Skrev fel. Menade sämre motstånd med dåligt lag såklart.

Guld 2 som är 21 vinster ger 45k coins. Två 55k packs och ett 25k. Om du inte har råd med griezmann efter att ha fått det två gånger vet jag inte vad du gör.
Citera
2017-01-23, 10:14
Medlem
Vurte3Ns avatar
Ligger inne på 3 stycken Icardi TIF, samtliga inköpta för 65k såg dem gick igår för runt 90k. Skall man avvakta eller sälja dem?
Citera
2017-01-23, 10:19
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn

Gold 1 = 50 k coins och två 50 k pack. = Minst 75 k coins kommer du få av detta. Då har du snart din Griezmann. Sen så får man ofta någon spelare som säljer för lite mer än discard. Spela spelet så ska du se att du får ett bra lag.

Edit : Såg att Qirren redan tagit upp detta
Citera
2017-01-23, 10:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Ligger inne på 3 stycken Icardi TIF, samtliga inköpta för 65k såg dem gick igår för runt 90k. Skall man avvakta eller sälja dem?

Personligen hade jag avvaktat en winter upgrade. Lär ju inte gå ner särskilt mycket även om kortet förblir opåverkat. Har 4 TIF Icardi men på Xbox, jag har bara gjort ca 10k profit per kort än så länge... men jag avvaktar.
Citera
2017-01-23, 10:33
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Personligen hade jag avvaktat en winter upgrade. Lär ju inte gå ner särskilt mycket även om kortet förblir opåverkat. Har 4 TIF Icardi men på Xbox, jag har bara gjort ca 10k profit per kort än så länge... men jag avvaktar.

Det jag tänkte också, avvaktar med alla mina! tack för svar.
Citera
2017-01-23, 10:47
Medlem
http://www.futhead.com/17/squads/4108015/

vad hade ni gjort med detta? har ca 45k över också. kom med tips, Tevez IF för mig e magisk, 55 matcher, 49mål 16 assist.

Tack för svar!
Citera
2017-01-23, 11:11
Medlem
zRabbiTs avatar
Kan varmt rekommendera detta lag : http://www.futhead.com/17/squads/4108300/ om någon känner för att testa ett lite annorlunda fitnesslag. Jag har tröttnat lite på att spela med dem "vanliga" spelarna, så riktigt roligt att testa spelare som Boetius, Die, B.Silva osv. Funkar ruggigt bra!
Citera
2017-01-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Sen kollar man när Boras vinner div 1 med ett lag för 300k~, så skrattar man bara åt alla gnällrövar

Han vinner ju till och med Div 1 med ett silverlag som inte var så märkvärdigt. Men sen är han ju en av de bättre i världen på FIFA också.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag köpte 1 IF Mane för 109k. Hoppas du får rätt, en förlust på ca 40k annars. Törs inte gambla mer än så.

Sen köpte jag även lite IF Marcano för 10.5k. Hög rating och bra nation för det priset. TIF Bernardo Silva är jag också sugen på, 35k för ett 87-ratat kort som kanske får winter upgrade känns som en bra affär. Vad gäller TIF Icardi har jag 4 st som alla gått upp 10-12k nu, men jag väntar och ser om det kommer en winter upgrade. Är faktiskt förvånad att ett så starkt kort med bra liga är så billigt. ca 65k för ett 87-ratat kort i en av toppligorna, jämför med SIF Lukaku som kostar 360k...

Funderar också på att investera i billiga 84-ratade kort inför framtida SBCer - det billigaste jag hittar är Sommer för ca 1.5k.

Lunar New Year ska komma till helgen om vi får tro kalendern. Year of the rooster i år. Frankrike har väl en tupp på sitt emblem, men finns det andra klubbar som har det?

Går att sortera på bara 84-ratade och sen efter billigaste pris, 84-ratade med billigast pris på xbox först:

https://www.futbin.com/17/players?page=1&player_rating=84-84&version=gold_rare&sort=xbox_price&order=asc

Hade 150k kvar efter investerat lite IF's. Så jag har köpt på mig dem billigaste av 84, 85 och 86-ratade spelare. Skadar inte att ha dem liggande i klubben, lär gå upp förr eller senare. Många av dem är nere på all-time-low just nu. Kan ju hända att de hinner gå ner lite tid innan det är dags för dem att gå upp igen men lär gå upp över denna nivå iaf.
Citera
2017-01-23, 11:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Han vinner ju till och med Div 1 med ett silverlag som inte var så märkvärdigt. Men sen är han ju en av de bättre i världen på FIFA också.

Går att sortera på bara 84-ratade och sen efter billigaste pris, 84-ratade med billigast pris på xbox först:

https://www.futbin.com/17/players?page=1&player_rating=84-84&version=gold_rare&sort=xbox_price&order=asc

Hade 150k kvar efter investerat lite IF's. Så jag har köpt på mig dem billigaste av 84, 85 och 86-ratade spelare. Skadar inte att ha dem liggande i klubben, lär gå upp förr eller senare. Många av dem är nere på all-time-low just nu. Kan ju hända att de hinner gå ner lite tid innan det är dags för dem att gå upp igen men lär gå upp över denna nivå iaf.

Tack för tipset! Köpt på mig Carvalho, Patricio osv. Kanske köpa några fler också för framtiden.
Citera
2017-01-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Kan vara jag som är halvblind. Men under vilken flik hittar man rating inställningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in