2017-01-22, 14:37
Medlem
416.5hps avatar
Hur blir det med polisutredning av händelsen? De två gärningsmännen som brann, varav en nu är avliden, är ju kända. Var det en tredje person inblandad också, som körde iväg med bilen?

Oavsett brännskador så har flera brott begåtts - tillgrepp av släpvagn, överlast av densamma, vårdslöshet med bensin, eventuellt skadegörelse och stöld. Med tanke på tidigare brottslighet så borde det bli tal om några månader i finkan.

Sen har vi dessa olaga hot via facebook som rapporteras i tråden. Det är väl ett par månader i fängelse för det också? Totalt ett halvår kanske.
Citera
2017-01-22, 14:46
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Hur blir det med polisutredning av händelsen? De två gärningsmännen som brann, varav en nu är avliden, är ju kända. Var det en tredje person inblandad också, som körde iväg med bilen?

Oavsett brännskador så har flera brott begåtts - tillgrepp av släpvagn, överlast av densamma, vårdslöshet med bensin, eventuellt skadegörelse och stöld. Med tanke på tidigare brottslighet så borde det bli tal om några månader i finkan.

Sen har vi dessa olaga hot via facebook som rapporteras i tråden. Det är väl ett par månader i fängelse för det också? Totalt ett halvår kanske.

Det skulle väl tillsättas en utredning om försök till grov stöld och vårdslöst handlande eller något sådna.
Stölden av släpet kommer nog i tillägg.
Kan bli svårt med "allmänfarlig ödeläggelse" eftersom det kan vara svårt att bevisa at branden var uppsåtlig. Likadant med skadegörelse, svårt att bevisa uppsått.
Citera
2017-01-22, 14:52
Medlem
Polisen gör väl som de brukar göra, lägger ner utredningen, vänder på sig och somnar om.
Citera
2017-01-22, 14:54
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Har det framkommit hur det kom sig att det börja brinna?

Kan det vara så att pajaserna inte tänka på att bensinångorna spreds och samtidigt tände idioterna cigg eller liknande och pooofff..

A (står på sidan av): Är det mycket kvar att fylla på i tanken?
B: Vet inte, ska kolla... (går upp på släpet och tittar ned i hålet)
B: Fan vad mörkt det är då, jag ser ju inte hur mycket bensin den är i...
A: Men lys med nåt då. Du har ju tändare.
B: Ja! Bra idé (fipplar upp tändarn)
B (tänder tändare och för närmare hålet): Inga problem, det är.... Poff!
A: Ojdå.
Citera
2017-01-22, 14:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag vet att det egentligen är tragiskt, men det finns alltid ett värde i den lyteskomik som genereras, när en kriminell försöker sig på något över hans kompetensnivå.

Så nu när den överlevande är ute på Fejjan och härjar, är det obeskrivligt roligt eftersom han uppenbarligen inte lärt sig ett dugg.

Att det dessutom hände i Säffle gör det naturligtvis ännu skojigare.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2017-01-22 kl. 15:06.
Citera
2017-01-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
https://www.facebook.com/helen.n.saren?fref=ts

25-åringen sägs ha redan skrivits ut från brännskadeenheten vid Universitetssjukhuset i Linköping. 27-åringen ska det vara värre med, påstås till och med att han nu har avlidit av sina skador.

Jävligt trevlig kille morsan har ihop det med...

https://www.facebook.com/stefan.hallerod.9?fref=nf&pnref=story
Citera
2017-01-22, 15:13
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon84

Även han är ute och hotar friskt.

https://www.facebook.com/nicklas.jonsrud/posts/10153623747687614
Citat:
Stefan J Halleröd Ho ho va rolig ni är men aldrig när ni inte kan gömma er bakom FB 😂😂 vem vet vad stora troll kan ge er eller eran egna jävla duktighets klubb tycker att erat skitsnack bör ge 😱 va tror ni? Höras när ni sover

Citat:
Stefan J Halleröd Du fattar inte att DU är körd just nu. Alla skull få se vilket ljushuvud du är😂😂😂 KARMA eller kalla det din sista tid
Citat:
Stefan J Halleröd Hotar absolut inte, utan varskor vad som komma skull. Sjukdommar tat man bort i tid. D.v.s. DU vi ses

Citat:
Sammy Andersson Bidarian jag hotade dig och din s.k.a. VÄn att om ni skulle fortsätta gå på min son som är hjärt opererad så skulle jag det ja. Hurså? Din andra vänn han har ju gått under jorden ( borta) så det kommer eller inte.och ålder när man ska va vuxen?? 😱 är väl vuxen? Lr? Intresse för att bråka fins igentligen inte men beter som vakna så skiter jag i er men det är inte ok att skämta om folk som dött eller tycker du det? 😱 ok o så va det med detta
Citera
2017-01-22, 15:16
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon84

https://www.facebook.com/stefan.hallerod.9?fref=nf&pnref=story

Alltså... det är inga stora studieskulder i dom där leden, varenda jävel bland dom närmaste sörjande är ju för fan WT så det skriker om det.
Citera
2017-01-22, 15:22
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
MGM och bensinänkan är även inne i nedanstående tråd och härjar. Offentlig profil så jag antar att det är okej att länka
Vem är änkan?
Citera
2017-01-22, 15:26
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vem är änkan?

Re*becca San*dra Oa*pel Ol*sson. Hon hade en snyfttråd tidigare idag inne på Truckers paradise som hon senare raderade.
Citera
2017-01-22, 15:27
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
MGM och bensinänkan är även inne i nedanstående tråd och härjar. Offentlig profil så jag antar att det är okej att länka
Är GM som är VD på ryck & knyck? Vem är änkan då? Det är ett par tjejer där inne som skriver
Citera
2017-01-22, 15:27
Medlem
9797s avatar
Tragiskt att någon ska behöva dö över några liter bensin. Men fy fan. Varenda gång det sker ett spektakulärt brott i någon jävla håla så blir jag helt förbluffad över vilka fullständiga trashmänniskor som lever där. GM's, mamman osv... Herregud. Och direkt från sjukhussängen till att slänga diverse hot omkring sig, intelligent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in