2017-01-20, 12:14
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Varför förenklar du problemet på det sättet? Idioti.

Alla människor har inte utvecklat konsekvenstänk. De är värda ett rättvist straff enligt lag, inte detta.

Detta är ju det ultimata straffet, utdömt utav ödet själv - utan fördomar och utan känslor, enkom ren och skär konsekvens...
Citera
2017-01-20, 12:33
Avslutad
Citat:

Alla människor har inte utvecklat konsekvenstänk. De är värda ett rättvist straff enligt lag, inte detta.

Hade det här skämtet till rättssystem delat ut ett rättvist straff enligt lag så gissar jag att de redan hade suttit inlåsta. Nu verkar de ju ha tagit tag i det själva istället.
Citera
2017-01-20, 12:52
Medlem
Citat:

Du skojar? Inte utvecklat konsekvenstänk?

Killen finns på lexbase sedan tidigare, är otroligt sugen på att hämta ut vad exakt han begått för dumheter. Learning by doing, han verkar ju redan ha varit på spisplattan och tafsat sedan tidigare och blivit bränd, utan att lära sig.

Att snacka om icke utvecklat konsekvenstänk om en 25 åring, herregud. Jag önskar absolut inte livet av honom men du kan ju inte mena att han inte borde ha lärt sig vid det här laget?

Trevlig helg!
Senast redigerad av rsg 2017-01-20 kl. 13:04.
Citera
2017-01-20, 13:07
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är det en bild på GM nu eller är det så han kommer att se ut?
är så dom kommer se ut.. troligtvis. Landstinget återställer bara funktionen, inte utseendet .. så kanske ännu värre.. dom skär bara ut ett hål där munnen borde sitta .. ett hål för varje öga om dom är kvar, och 2 hål för näsan i bästa fall.. Resten får man bekosta själv.
Citera
2017-01-20, 13:17
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Straffet här är inte proppertionerligt i förhållande till brottet.

Jo, det är det, som det verkar. Vad man kan se på facebook och vad som rapporteras i tråden så är det tvp yrkeskriminella personer som inte bara begått detta bensinstöldsförsök, utan massor av andra brott. Och fler brott hade det blivit om dom inte fått den här justeringen. Om dom överlever, vill säga, det är ju inte alls säkert.
Hela saken kunde enkelt undviikits genom att inte begå brottet.
Citera
2017-01-20, 13:18
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJHGty
I och för sig beklagligt att de fått svåra brännskador, men synden straffar sig själv.
Jag tycker snarare att det är beklagligt att vi skattebetalare ska betala för en svindyr intensivvård i ett sådant här fall, samtidigt som laglydiga, hederliga människor får vänta flera månader på vård som är nödvändig för en dräglig tillvaro.

Jag anser att man på sin höjd hade kunnat smörja in dem med idominsalva och bandage. All ytterligare vård hade de fått söka privat och betala själva. Istället talar vi om vård som kan vara livslång i sådana här fall, med hudtransplantationer, etc.

Ger man in i leken så får man leken tåla.
Citera
2017-01-20, 13:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
De är värda ett rättvist straff enligt lag, inte detta.

Ja, men nu var det inget straff som någon utdelat, utan det var en självförvållad olycka. Om någon skriver på Flashback att det är rätt åt dom har inget som helst samband med att det hände. Eller tror du att kommentarer här genom någon slags magi skulle påverka historien?
Citera
2017-01-20, 14:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag tycker snarare att det är beklagligt att vi skattebetalare ska betala för en svindyr intensivvård i ett sådant här fall, samtidigt som laglydiga, hederliga människor får vänta flera månader på vård som är nödvändig för en dräglig tillvaro.

Jag anser att man på sin höjd hade kunnat smörja in dem med idominsalva och bandage. All ytterligare vård hade de fått söka privat och betala själva. Istället talar vi om vård som kan vara livslång i sådana här fall, med hudtransplantationer, etc.

Ger man in i leken så får man leken tåla.
Tror inte vi behöver orda om ev eftervård. Oddsen att klara sig ur en sån här BBQ är inte höga.
Citera
2017-01-20, 15:10
Medlem
Lite väl hårt straff kan jag tycka, för att tjuva.
Men det är väl så det är för de som lever den livsstilen, kriminell. De sätter sig i såna situationer att det nog bara är en tidsfråga tills de råkar ut för något som skadar eller dödar.
Citera
2017-01-20, 15:16
Medlem
pungluders avatar
Nån som har koll på hur det gick till. hur antändes dom ?
Citera
2017-01-20, 15:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror inte vi behöver orda om ev eftervård. Oddsen att klara sig ur en sån här BBQ är inte höga.
Det har iofs inte angivits några procentsiffror vad jag vet, men vi är rätt duktiga på att få patienter med mycket omfattande brännskador att överleva. Inte ens vid 85%-iga brännskador är dödligheten 100%.
Citera
2017-01-20, 16:40
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt NWT så vårdas nu båda i respirator så skadorna är nog väldigt allvarliga. Oförklarligt hur dom ens lyckades att ta sig från platsen

http://nwt.se/saffle/2017/01/19/brandskadade-vardas-i-respirator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in