Citat:
Ursprungligen postat av
BaconMedBacon
Ok, bara för att ge lite info så att vissa spekulationer kan sluta.
27-åringen som skickades till Uppsala var 26 år. Han är numera avliden. Visst han spenderade sitt liv på att utföra diverse kriminella aktiviteter, och nej han hade inte en uppväxt som gjorde att han hamnade i kriminella kretsar. Alla val han gjorde i livet var hans egna och han har inte på något sätt hamnat i trubbel på grund av någon annan.
Personen i fråga var för övrigt en mycket bra vän till dem som stod honom nära och skulle aldrig någonsin göra någon av sina nära vänner skada.
Jag skriver det här för att visa att personen i fråga respekt. Jag vet att många idioter här inne tycker att straffet är proportionerligt med brottet, men jag ber er att tänka efter en gång till. Ni har egentligen ingen aning om varför persornerna i fråga har utfört brottet, ni har ingen aning om vilken knipa personerna befann sig i eller varför.
Jag rättfärdigar inte brottet på något sätt, men att önska livet ur någon utan att veta bakgrunden är lite väl magstarkt. Snälla, tänk efter innan ni är häftiga på internet för det påverkar riktiga människor.
Men att tala i gåtor som du gör ökar inte spekulationerna va?
JO det gör det, istället för att gå som en katt kring het gröt kan du väll
informera alla som spekulerar.
Varför utförde han brottet?
Vad för knipa satt han i?
Varför var han i knipa?
Det kan ju knappast skada någon om du lägger korten på bordet, förutom
den/dom som försatt 26 åringen då, för du skriver ju att det inte var hans eget fel.
Kanske någon borde straffas för att orsakat killens bortgång?